מטפלים | טיפול טבעי במחלות | רפואה משלימה

08/09/2018
פרטי המטופל:

מין: נקבה גיל: 27 משקל:  גובה: 1.6 מבנה גוף:  שרירי

היסטוריה רפואית של המטופל:

פעילות גופנית:
הייתה שחיינית מצטיינת בעבר, בשנים האחרונות פעילות לא ממש סדירה ביוגה ופילטיס

מידע נוסף על מצב בריאותו של המטופל:
סובלת מכאבי גב באופן כרוני שנים לא מעטות! מתעוררת בלילה מכאבים, וסובלת גם במהלך היום. הכאבים יכולים לשנות את המיקוד מבחינת היכן אבל לאחרונה כבר מס' חודשים יש כאב ממוקד מציק במיוחד בקצה הפנימי של שכמה הימנית. יש גם כאבים בכפות הרגליים. הרבה מתח בצוואר ובצומת צוואר כתף.

תלונות המטופל:

תלונה מרכזית:
מגיעה לטיפול בגלל כאבי גב (בין השכמות) שמציקים מאוד ומביאים עד לבכי.

אבחונים:

אבחון לפי סוגי טיפולים ברפואה משלימה:
המתח הרב בגוף של מרים נובע מעקמת קלה בה המרכיב הפיתולי גדול מהמרכיב של נטיית עמוד השדרה הצידה. עקמת מסוג כזה בה יש פיתול לצד אחד ומעליו פיתול לצד שני ומעליו שוב פיתול חזרה - יוצרת המון מתח לאורך עמוד השדרה אל לא חושפת החוצה את העובדה שיש עקמת - לא רואים בראי!

הטיפול הטבעי ברפואה משלימה:

כמות טיפולים| מפגשים: 11
מ' לא קיבלה טיפולים במגע לפני הגיעה אלי, והיא מגיעה עם כאבים משמעותיים. קריאה באתר שלי על האינטגרציה המבנית של רולף נתנה לה את התחושה שזה מה שהיא צריכה, אבל לה ולגוף שלה לא הייתה מוכנות מידית לקבלת טיפול עמוק שכרוך במעבר דרך כאב - מה שאנחנו קוראים כאב טוב - כאב שפותח. המושג הזה כאב טוב היה זר לה והתנגש עם הצורך המידי בהקלה על הכאב שכבר קיים. לכן מרכיב משמעותי בתחילת התהליך הייתה עבודה עדינה יותר הן בעיסוי והן בשילוב תנודות מתוך השיטה של טרייגר - הכול כדי להביא לרגיעה. ואולם לעבודה מסוג זה לא הייתה כל השפעה על הגורם לכאב הכרוני שלה. הגורם לכאב הכרוני היה קיצור של שרירים שנוצר כתוצאה מהידבקויות במעטפת השריר (במיופאסיה), הידבקויות שנוצרות בעקבות מתח מתמשך בשריר או יותר נכון כיווץ מתמשך של השריר ללא מתיחה שמונעת את ההידבקויות במעטפת שלו. לכן האתגר כיצד מצד אחד לא ליצור יותר מדי לחץ בשלבים הראשונים של הטיפול מכיוון שהיא כבר ללא הלחץ סובלת מכאבים וכול הגברה שלהם מביאה לבכי, ומצד שני לעשות עבודה שתהיה משמעותית מספיק כך שהיא תוכל להרגיש הבדל ותרצה להמשיך את התהליך. לו לא היה ביכולתי לשלב כאן את שלושת הגישות: של העיסוי, של שיטת טרייגר (המתמחית בשחרור ורגיעה תוך כדי תנועה) ושל האינטגרציה המבנית של רולף, קרוב לוודאי שהייאוש היה גובר כאן מהר מאוד על הרצון להמשיך את התהליך. מאחר והגוף של מרים לא היה רגיל בסוג כזה של עבודה גם היו לו תגובות של אחרי טיפול ובו הופיעו כאבים אחרים מהרגיל שלה במהלך הטיפולים הראשונים - אבל לפחות זה המחיש לה שמשהו אכן משתנה ועזר לה מאוד להחליט להמשיך בתהליך העובדה שהכאב הממוקד בין השכמות פחת באופן משמעותי. השתמשתי בפורמט של עשרת הטיפולים המובנים של האינטגרציה המבנית של רולף בו כול טיפול מתמקד באזור אחר ובהדרגה בונים בו את האיזון של המבנה שלב אחר שלב מלמטה למעלה ומהחוץ פנימה. בטיפולים האחרונים הדגש עבר לכוונון מדויק יותר של התנועה שלה. התחושות שלה בין הטיפול התשיעי לעשירי (שהיה בו מרווח של חודש) היו של חיים ללא כאב מה שלא הכירה כל כך הרבה שנים!

תמונות מהטיפול:

סיכום הטיפול הטבעי | תוצאות הטיפול:

מרים מרגישה הרבה יותר טוב, יש הקלה משמעותית בנשימה שלה - תלונה שבכלל לא הזכירה בתחילת הטיפול אך כאשר ההקלה הגיע פתאום התייחסה לזה. אין כאבים בלילה! לא מתעוררת מכאבים, במהלך היום לרוב אין כאבים ויש ימים שמגיע כאב אבל לא בעוצמות שזה היה וזה גם לא נשאר שם תקוע כמו שהיה. כאמור היא עדיין צריכה להמשיך תחזוקה וללמוד עוד כיצד לפעול מתוך שחרור, וכיצד לפעול במצבי ישיבה מתמשכים.
Site/ContactMe/LoginMessage

התכנים המופיעים באתר קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

האתר אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

כאבי גב

גיל המעבר