מילון מחלות וטיפולי רפואה משלימה
חפש      נקה

שיטת אייפק - ipec

Integrated Physical Emotional Clearing   - ניקוי פיזי-רגשי משולב

אייפק היא שיטת טיפול הוליסטית, שבבסיסה עומד העיקרון שלגוף יכולת ריפוי עצמי וכדי לאפשר לגוף לרפא את עצמו ולשמור על רמת בריאות פיזית ונפשית טובה, יש לנקות את הגורמים המשבשים שנצברו.

באייפק מאמינים כי מה שקובע במידה רבה את מצב בריאותנו ושביעות רצוננו בחיים, הוא ה"חבילה" אותה בנינו לעצמנו מרגע ההתעברות ועד להווה. סדרה של חוויות שליליות (טראומות) שנחקקות במוחנו (באמיגדלה) ומנהלות אותנו, מגבילות אותנו, פוגעות בבריאותנו, באושרנו ובחופש שלנו לנהל את חיינו כרצוננו.

שם השיטה, בתרגום מאנגלית הוא: "ניקוי פיזי-רגשי משולב". המשמעות היא ניקוי של ה"חבילה", המטען שאנו סוחבים איתנו, הכולל טראומות, פחדים, כעסים, אלרגיות, רגישויות-יתר ועוד. ככל שהתהליך הטיפולי באייפק מתקדם והמטען הזה הולך וקטן, כך חוזר המטופל לתחושת בריאות, חיוניות ושביעות רצון גדלה והולכת עד להחלמה מלאה או לתחושה כללית טובה דיה לסיום הטיפול.

חשוב לציין שהשיטה היא מהבודדות היודעות גם לאבחן באופן מלא את הגורמים המשבשים את בריאותנו, (כאלרגיות ורגישויות) וגם לנטרל את השפעתם של גורמים אלה. (ביטול אלרגיה, ניקוי רגשי).

באייפק משתמשים ב"מבחן שרירים" (קינסיולוגיה) לצורך אבחון וקבלת החלטות בתהליך הטיפולי. זהו כלי מדהים המאפשר אבחון מדויק וכן קבלת החלטות מדויקת ללא ניחושים.

מקור השיטה:
שיטת אייפק נוסדה בשנת 1997 על ידי עדי שאנן, מאסטר ברפואה סינית מישראל, וד"ר אורי קניג, פסיכולוג ישראלי החי בלוס אנג'לס. בבסיס השיטה ידע וכלים אבחוניים וטיפוליים מרפואה סינית, קינסיולוגיה, NAET, פסיכולוגיה, רפואה מערבית, רפואה הודית, הומיאופתיה ועוד.

הטיפול בשיטה:
הטיפול בשיטת אייפק הוא טיפול אנרגטי המשתמש בידיים של המטפל, בטכניקה של תיפוף על עמוד השדרה, או במכשיר רטט על נקודות דיקור או צ'אקרות וכלים אנרגטיים שונים, כמו כלים מטוכיינים ואחרים.

בכל טיפול נבחרים במבחן שרירים נושאי הטיפול, כמו אלרגיה לגורמים מסוימים ו/או נושא רגשי. לאחר מכן נבחרות טכניקות הטיפול ואז מתבצע הטיפול עצמו, בהתאם לנושאים ולטכניקות שנבחרו. בדרך כלל מספיק טיפול אחד כדי לבטל אלרגיה או רגישות ספציפית או נושא רגשי כלשהו.

בטיפול הבא ייבדק הטיפול הקודם, לוודא שהוא נקלט והסתיים, ונבחרים נושאים חדשים, טכניקות מתאימות וחוזר חלילה.
בביטול אלרגיה, הרעיון הוא לתכנת מחדש את המוח כך, שיפסיק להגיב לגורמים המטופלים. ברוב המקים מחזיק התכנות המחודש לתמיד.

בטיפול הרגשי, הרעיון הוא לנקות את הרגשות השליליים התקועים סביב נושא רגשי מסוים,  כך שהנושא יפסיק להשפיע על המטופל בהווה ובעתיד.
משך הטיפול באייפק משתנה ממטופל למטופל בהתאם לגודלו של המטען הקיים ויכולת הגוף לשחררו ללא התנגדות.

יתרונות השיטה:
השיטה מאפשרת מיפוי מלא של כל האלרגיות ורגישויות היתר של המטופל וביטול מלא שלהן ביעילות מרבית. לכל אדם יש אלרגיות ורגישויות, גם אם אינו מודע לכך. השפעתן על הבריאות היא מכרעת ולכן האבחון והטיפול בהן הוא קריטי להחלמה לרוב האתגרים הבריאותיים הקיימים.

השיטה מאפשרת ניקוי רגשי יעיל ביותר. למיטב הבנתנו - היעיל ביותר שיש היום בעולם.

הטיפול באייפק מתבצע בלבוש מלא ואיננו מצריך התערבות פולשנית כגון תרופות או דיקור.

השיטה משתלבת בהרמוניה עם כל דרך טיפולית אחרת ומאפשרת למטפל להשתמש בידע שלו באופן אופטימלי בכל רגע נתון מול כל מטופל.
שיטת אייפק מעניקה למטופליה בריאות, איכות חיים וחופש אמיתי- חופש לנהל את חיינו מ"כאן ועכשיו" במקום מתוך טראומות העבר.

למי מיועדת השיטה:
טיפול אייפק מתאים הן לילידם הן למבוגרים הסובלים ממגוון רחב של בעיות רפואיות או נפשיות. הטיפול באייפק הוא בטוח וידידותי ומתאים לסובלים מתסמינים אקוטיים או כרוניים.

רשימה חלקית של בעיות שאייפק נותנת להן מענה מצוין, בכ-80% הצלחה:
אלרגיות, אי-סבילות למזון, בעיות עור מרוב הסוגים, בעיות עיכול שונות, (כולל קוליטיס, קרוהן ומעי רגיז) בעיות מערכת הנשימה, (אסתמה, נזלת, עיטושים, ליחה, שיעול, אף סתום) נוזלים באוזניים, בעיות מפרקים, כאבים שונים, מיגרנות, עיכוב בגדילה, קשיים רגשיים שונים,

התמחות בשיטה:
לימודי אייפק אורכים כשנתיים.

השנה הראשונה נועדה להכשיר מטפלי אייפק מוסמכים וכוללת קורס בן 133 ש"ל וכן אסיסטנציה של 100 שעות נוספות בקליניקה עם עדי שאנן.
השנה השניה מכשירה מטפלי אייפק בכירים, ובה נלמדים כלים נוספים ומתוחכמים יותר לאבחון וטיפול.

לצורך הסמכה, התלמידים נדרשים ללמוד, בנוסף ללימודי השיטה, את יסודות האנטומיה, הפיזיולוגיה והפתולוגיה, (120 ש"ל) יסודות הרפואה הסינית, (80 ש"ל) תזונה (80 ש"ל) ויסודות הפסיכותרפיה (80 ש"ל).

הקורסים מיועדים למטפלים מומחים מתחומי הריפוי השונים וכן למטפלים חדשים בראשית דרכם.

ערכים נוספים באות: