אבנים חמות - כיצד זה עובד על הגוף?

25/12/2013

עיסוי באבנים חמות היא שיטה עתיקת יומין, שיעילה נגד כאבי גב ושרירים, בעיות במערכת העיכול, ניקוי רעלים ואף כאבי מחזור.  וזה עוד בלי לדבר על אפקט ההרגעה העמוק. מה יש בחימום אבנים שמשפיע לטובה על הגוף, ולמי הטיפול מתאים במיוחד?

טיפול באבנים חמות הוא שיטת עיסוי אינדיאנית, המשלבת 42 אבנים שעברו חימום, בצירוף שמנים אתריים. מדובר בשלושה סוגי אבנים, ובעיקר שימוש באבני בזלת: אבנים אלו מכילות מינרלים, וידועות ביכולתן לשמור על חום למשך זמן ממושך ולפלוט אותו החוצה בהדרגה. שני סוגי האבנים הנוספים הם חלוקי נחל ואבני שיש, המשמשות דווקא לקירור.

מעבר להיותה מרגיעה ומפנקת, לשיטה יכולת טיפול במגוון בעיות כמו כאבי גב ושרירים, כאבי מחזור, בעיות במערכת העיכול, הקלה על עומס רגשי כמו מתח ולחץ, עזרה בניקוי רעלים עקב המרצת זרימת הדם, ותרומה לחיזוק המערכת החיסונית. יש עדויות כי כבר לפני מאות שנים השתמשו ביפן, ברוסיה, בסין והאינדיאנים בצפון אמריקה באבנים חמות, שפוזרו בתוך אמבט, על מנת לרפא מחלות ולהקל במכאובים.

עוד בקליניקה:

על שמנים בסיסיים ושמנים אתריים>>

כאבי גב? תשכחו מזה>>

כיצד בוחרים מטפל  מקצועי?>>

בטיפול מונחות האבנים המחוממות על נקודות הפזורות על פני ערוצי אנרגיה בגוף ובפנים, לעיתים חלק מנקודות אלו חסומות אנרגתית וגורמות לכאבים או להופעת מחלות. מטרת הנחת האבנים בנקודות אלו היא  לשחרר חסימות אלו ולאפשר לאנרגיה (צ'י) ולדם לזרום באופן חופשי בגוף. בהבנת הקשר ההדוק הקיים בין גוף, נפש ורוח האדם, השיטה תורמת לאיזון אנרגטי ולניקיון הגוף והנפש.

לעתים יונחה המטופל לשכב על האבנים, כאשר המטרה היא לאפשר לחום האבנים לחדור לגוף למשך זמן מה. בהמשך, המטפל ישתמש באבן לעיסוי, בצורת החלקת האבן על גוף המטופל עם השמנים האתריים. באופן כזה עולה אפקט החימום של העיסוי, מה שיוצר שינויי טמפרטורה בולטים באיברים שונים בגוף, והם גורמים לכיווץ ולהתרחבות של כלי הדם. כמו כן, הם מעודדים זרימת דם מוגברת, נקייה ומשוחררת. החום גורם לפיזור חומצות החלב בשרירים התפוסים, משחרר חסימות, ומשיג תחושת רפיון ורגיעה.

חום האבנים תורם גם לעור, על ידי פתיחת הנקבוביות וזרימת דם מחודשת למקומות החסומים. יש המאמינים, כי לאבנים החמות תכונה נוספת, מגנוט האנרגיה השלילית המשתחררת מגוף המטופל וספיגתה באבנים.

עקב שינויי הטמפרטורה שיוצר טיפול באבנים חמות, העיסוי עצמו עדין יותר משיטות עיסוי אחרות, ועל כן מתאים במיוחד לסובלים מכאבי שרירים כרוניים או מדלקת פרקים, או למתקשים לקבל עיסוי עמוק. הטיפול בשיטת האבנים החמות יכול להיות משולב בשיטות טיפול משלימות אחרות שנועדו להמריץ את הדם ולשחרר מחסימות, דוגמת שיאצו או דיקור סיני.

כיוון שהן גורמות לזרימת דם מוגברת, אבנים חמות אינן מומלצות לבעלי לחץ דם גבוה.

(צילום: Shutterstock)

מחפש מעסה מוסמך? כנס למאגר המטפלים המוסמכים >>

להשלים את מה שחסר

אתר קליניקה מהווה במה לדיון משותף ולהצגת אסכולות שונות ודעות רבות.
        רוצים להוסיף מידע או לשאול שאלה בנושא "עיסוי באבנים חמות"?
        לחצו על "הוספת תגובה" ושתפו אותנו.