קליניקה - פורטל לשירותי בריאות: כל המידע על רפואה משלימה , טיפולים , מאמרים ומטפלים

הרפס טיפול טבעי | שלבקת חוגרת

טיפול טבעי גדרה | אתי קגן רפואה משלימה
22/01/2019
טיפול טבעי בהרפס או בשמו הטבעי שלבקת חוגרת יכול לקצר את משך המחלה, לאפשר ריפוי טוב יותר ולהעלים את הסימפטומים בצורה נכונה לגוף. כדאי להכיר את המחלה בכדי להבין איך להתמודד איתה ולנצח.

מנצחים את הכאבים

וירוס ה-VZV  או בשמו המלא Varicella Zoster Virus הוא אלמוני יחסית, אבל המחלות להן הוא גורם נחשבות כמוכרות לציבור הרחב. בעת הילדות גורם הווירוס ל-98% מן האוכלוסייה לחלות באבעבועות רוח, אך לאחר סיום המחלה הוא אינו עוזב את הגוף. אותו ווירוס נשאר רדום על הגנגליונים העצביים בעמוד השדרה וכך יכול לעורר מחלה נוספת שנים לאחר מכן – שלבקת חוגרת או בשמה הלועזי הרפס זוסטר.

מכירים את המחלה

רקע וסיבוכים
הרפס ידועה כמחלה המתבטאת בשלפוחיות על פני העור. המוכר ביותר הוא הרפס סימפלקס המתבטא בפריחה על השפתיים, ובתחום זה ווירוס ה-VZV השייך למשפחת ההרפסים אינו שונה. התלקחות תתבטא כפריחה מלאה שלפוחיות, אדומה וכואבת. מיקום הוירוס בגנגליונים העצביים של עמוד השדרה, יגרום למראה טיפוסי של הרפס- רצועת שלפוחיות צפופה באותו מקום.

הפריחה האופיינית ביותר היא על הגב, אך היא יכולה להיות גם על הפנים, הידיים, הרגליים והבטן. הסכנה היא בזיהום שלפוחיות או בכאבים צורבים שנשארים לאורך זמן, גם לאחר סיום המחלה.

גורמי סיכון
האוכלוסייה בסיכון לחלות בשלבקת חוגרת היא כל מי שחלה בעברו באבעבועות רוח, אך הסיכון עולה משמעותית עם הגיל. מתח, לחץ וחרדה גם הם יכולים לגרום להתלקחות. בנוסף, חולים עם דיכוי חיסוני דוגמת מושתלים ומטופלים אונקולוגיים נמצאים גם הם בסכנה לחוות התעוררות של הווירוס.

טיפול טבעי בהרפס | טיפול טבעי בשלבקת חוגרת

נטורופתיה – התשובה הטבעית
בתורת הנטורופתיה האמונה היא כי הגוף מסוגל לשקם את עצמו ולהתמודד עם בעיות המתעוררות מבחינה בריאותית. במצב בו הגוף אינו עושה זאת כראוי, יש דברים המפריעים לו בדרך וצריך לאתר אותם ולהתגבר עליהם כדי לאפשר את הריפוי הטבעי.

שינוי תזונתי

כל וירוס זקוק לחומרי מזון כדי להתרבות. החומצה האמינית האהובה על VZV  הגורם לשלבקת חוגרת היא ארגינין. באותה המידה ישנה חומצה אמינית המפריעה להתרבות הווירוס והיא הליזין. במצב בו ישנה התפרצות של המחלה, יש להמעיט במאכלים המכילים ארגינין כגון: שוקולד, נבט חיטה, ובוטנים ולהרבות במאכלים המכילים ליזין דוגמת: כוסמת ופיסטוקים.

בנוסף על כך, ישנם מאכלים המחזקים את מערכת החיסון ובהם יש להשתמש בכדי לאפשר ריפוי טבעי של הגוף והתגברות על הסימפטומים. ירקות ירוקים דוגמת ברוקולי, תרד וחסה או ירקות כתומים כמו דלעת וגזר הם משמעותיים ביותר. שימוש בתזונה שכזו יכול להתניע ולאתחל את מערכת החיסון וכך לאפשר לה לנצח את התעוררות הווירוס.

הוספת צמחי מרפא ואצות

אחת הסיבות העיקריות להתפרצות המחלה היא היחלשות מערכת החיסון בה משתמש הווירוס כדי להתעורר ולהתלקח. חיזוק המערכת על ידי צמחי מרפא דוגמת אכינצאה וג'ינסנג יכולה לסייע בפעילות נוגדת דלקת והרגעה של מערכת העצבים ממנה יוצא הווירוס המתעורר וכך להפחית את גובה ההתלקחות ולהרגיע את הכאבים.

בנוסף, אצות יכולות גם הן לעשות שינוי משמעותי. הכלורופיל שנמצא בהן מאפשר זרימה אנרגטית טובה יותר בגוף, מסייע בשפעול של מערכת החיסון שבכבד וכך מסייע לאנרגיה הקרה המגיעה מן האצות להגיע אל מרחבי הגוף ולסייע בתהליכי הטיהור במטרה לסלק את הווירוס והאנרגיה החמה בעזרתה הצליח לבצע את ההדבקה.

אפשרות מומלצת במיוחד לטיפול בשלבקת חוגרת. אחת התיאוריות המנסות להסביר את ההדבקה החוזרת בווירוס מתייחסת אל מחולל החודר פנימה ומביא איתו אנרגיית חום שאינה רצויה. זו סוחפת את הגוף, משפיעה על הכבד ועל מערכת החיסון ובעצם מאפשרת את היחלשות המערכת והתעוררות הווירוס.
באמצעות דיקור בנקודות המתאימות, ניתן לפלוט את החום מהמרידיאן המתאים. שחרור אנרגיית החום הבלתי רצויה, הקלה על מצוקת הכבד והפעלה מחדש של מערכת החיסון יכולים לשבש את פעולתו של הרפס זוסטר ולקצר את משך ואופי ההדבקה.

גוף ונפש

מתח, חרדה ולחץ גם הם נחשבים בין הגורמים להתפרצויות של שלבקת חוגרת ולכן יש לעבוד על כך בצורה מסודרת. אחת האפשרויות היא לבצע רפלקסולוגיה אצל מטפל מומחה לנושא.
באמצעות השימוש הנכון ולחיצה על הנקודות המתאימות, מערכת החיסון הרדומה כנגד הווירוס יכולה להתעורר לחיים ולבצע את תפקידה הטבעי, ללא צורך בהתערבות פרמקולוגית מבפנים. כמו כן, הגדלת שעות השינה, תרגול טאי-צ'י או מדיטציות ועבודה מחשבתית לאורך זמן כולל דמיון מודרך – כל אלו יכולים לעשות את ההבדל.

מומלץ להתייעץ עם נטורופת מוסמך בכדי לבחון אלו כלים יוכלו לסייע למטופלים בצורה הטובה ביותר ולהתאים אותם באופן ייחודי לכל אחד ואחת על ידי תפריט אישי, צמחי מרפא נכונים ועבודת גוף ונפש מאוזנת.

נכתב ע"י אתי קגן- מטפלת ובעלת מרפאה לרפואה משלימה בגדרה . ליצירת קשר ומידע נוסף:  072-39-38-893

טיפול טבעי גדרה | אתי קגן רפואה משלימה
אתי קגן- מרכז טיפול טבעי ורפואה משלימה בגדרה המרפאה מתמחה בפתרו...