לא מצליחים להירדם? הרפואה הסינית תסייע בפתרון בעיית השינה

יעל מצליח
10/06/2018
הפרעות שינה הפכו למגפת העולם המערבי ומחקרים שונים אף חושפים כי אחד מכל שלושה מבוגרים אמריקאים סובל מבעיות שינה. טיפול ברפואה סינית וצמחי מרפא, יגרום לכם לוותר על כדורי השינה ולישון טוב יותר: כל המידע בפנים

כ-30% מהישראלים סובלים מהפרעות שינה, אשר נפוצות בעיקר במבוגרים מעל לגיל 50, אך יכולות להופיע בכל גיל. להפרעות השינה גורמים רבים והן עשויות להשפיע על הבריאות הפיזית באופן ניכר.

מהם הגורמים להפרעות שינה?

הפרעות שינה מתפתחות לרוב בשל גורמים נפשיים, כמו לחץ , מתח, חרדה ודיכאון, אך השינה עשויה להיפגם גם עקב גורמים פיזיים, לרבות כאבי גב ומפרקים ובעיות הקשורות למערכת הנשימה, כמו דום נשימה בשינה. גם הרגליי החיים עלולים להביא לבעיות שינה: צריכה מרובה של משקאות ממריצים, כמו קפה, תה וקקאו, שתיית אלכוהול על בסיס קבוע וסמים, פוגעים באיכות השינה. השינה יכולה להיפגם גם בשל נטילת תרופות מסוימות, כמו תרופות לפתרון בעיות מערכת הנשימה, תרופות הורמונליות ועוד.

רמות נמוכות של סוכר בדם במשך הלילה עשויות גם הן להביא לשינה שטחית המלווה ביקיצות רבות במהלך הלילה, זאת על רקע של חוסר סוכר בדם הגורם להתעוררות ושחרור הורמונים שמווסתים את הסוכר: אדרלנין, גלוקגון, קורטיזול והורמון הגדילה.

מהן ההשפעות של חוסר שינה על הגוף?

מחסור בשעות שינה עשוי להביא לעייפות כרונית, הפרעות במצב הרוח, ירידה ביכולת הזיכרון והריכוז, תפקוד לקוי בעבודה ואף לקשיים ביחסים בן אישיים. מחסור בשעות שינה אף עשוי להביא להתפרצות של מחלות שונות, כמו מחלות לב כליליות, מחלות כלי דם, ירידה בפעילות מערכת החיסון וסוכרת.

כיצד ניתן לטפל בהפרעות שינה?

רבים משתמשים בתרופות קובנציונאליות כדי לטפל בהפרעות השינה. בין התרופות נמצא את: הבודורמין, הנומבון, הזולפידם.
טיפול בהפרעות שינה באמצעות תרופות עלול לגרום להתמכרות ולאי סבילות לחומר הפעיל בתרופה לאחר תקופה של שימוש בה. בנוסף, הטיפול התרופתי מביא להתפתחות של תופעות לוואי שונות, כמו: ישנוניות, ירידה בתפקוד המנטאלי והפיזי, סחרחורות, חוסר שיווי משקל ונפילות פתאומיות.

כיצד ניתן לפתור בעיות שינה בעזרת הרפואה הסינית?

הרפואה הסינית מתייחסת לאופי הפרעות השינה, לפי סוגי הפרעות השינה והם אלה שיקבעו את סוג הטיפול בבעיה. בעיית השינה עשויה להיות מאופיינת בקושי בהרדמות,  התעוררות באמצע הלילה בלי יכולת לחזור לישון, התעוררות בשעה מוקדמת לפנות בוקר,
התעוררות מפחד, חרדה, בהלה, שינה קלה המאופיינת ביקיצות רבות, שינה קצרה ולא מספקת המלווה בעייפות בבוקר שאחרי.

הטיפול ברפואה סינית נעשה באמצעות דיקור סיני וצמחי מרפא המחזירים את השעון הביולוגי לאיזון, הטיפול מתייחס לסיבה הגורמת להפרעת השינה ולא לסימפטום בלבד.
הטיפול ברפואה סינית מונע שימוש בתרופות מרדימות שגורמות לתלות בהן ולתופעות לוואי.
בעזרת הטיפול בדיקור סיני וצמחי מרפא אנו מאפשרים לגוף לחזור למחזור שינה סדיר וטבעי ללא תרופות מרדימות וממכרות. בנוסף, יומלץ להימנע מגורמים שונים המשבשים את השינה, כמו קפאין, אלכוהול, ניקוטין, תרופות מרדימות ועוד.  הטיפול בדיקור סיני ובצמחי מרפא לפתרון הפרעות שינה מותאם אישית לכל מטופל, זאת בהתייחס לאבחנת הפרעת השינה ממנה הוא סובל.

הכותבת היא מומחית לרפואה סינית, אקופונקטורה ונטורופתיה

שמי יעל מצליח ואני מטפלת ברפואה סינית , דיקור סיני ונטורופתיה. אני מא...