קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
12474
0
 


5 טיפים לשיפור הבריאות ואיכות החיים | נטורופתיה ותזונה טבעית

יעל מצליח
13/09/2018
אורח חיים בריא, תזונה נכונה ושינה טובה יותר אלו מושגים שאנו שומעים פעמים רבות במהלך חיינו שצריך לשפר בכדי למנוע מחלות ולייצר לנו איכות חיים טובה יותר. היינו רוצים ליישם אותם בשגרת היומיום שלנו אך זה לא תמיד פשוט לשנות צורת אכילה, תזונה ושינה שאנו מתנהלים על פיה שנים רבות. לכן אספתי עבורכם 5 טיפים לאורח חיים בריא לשיפור איכות החיים שלכם והבריאות ללא תרופות מיותרות.
לכולנו יש בראש רשימת משאלות המאגדת בתוכה את כל הדברים אותם היינו מעוניינים לעשות אך מעולם לא הגשמנו, בגלל סיבות ותירוצים שונים אותם אנו מספרים לעצמנו. שינויים באורחות החיים עשויים להיות מהותיים מאוד ולהשפיע הן על הבריאות הנפשית והפיזית שלנו. אספתי עבורכם 5 טיפים לשינויים שיהפכו את השנה הקרובה למוצלחת ובריאה יותר. 

1. אכלו ארוחת בוקר שתאיץ את קצב חילוף החומרים שלכם

ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר במהלך היום. היא מסדירה את חילוף החומרים לאורך כל שעות היממה וויתור עליה יאט את קצב חילוף החומרים ויגרום לכם לנפילות סוכר בדם, לחוסר ריכוז, לעצבנות ואכילה בלתי נשלטת שתביא גם לעלייה במשקל. 

מה כדאי לאכול בארוחת הבוקר?

בדומה לשאר המזונות אותם אנו צורכים לאורך היום, כך גם ארוחת הבוקר צריכה להיות טעימה, מזינה ומאוזנת. בחרו בארוחה מגוונת המכילה פירות, ירקות, חלבונים ופחמימות, כמו יוגורט עם פרי ואגוזים שונים, כריך עם ביצה וירקות או דייסת קוואקר עם שיבולת שועל. 


2. בצעו פעילות גופנית שתאיץ את קצב חילוף החומרים שלכם

החליטו בכל יום מחדש מהי הפעילות הגופנית שמתחשק לכם לעשות, כך אם תבחרו בכל יום מחדש את האופן בו מתנהלת שעת הכושר שלכם תצליחו גם להתמיד בה. מומלץ לשלב את הפעילות הגופנית במסגרת רשימת המשימות היומית, כך לא תשכחו לבצע אותה. 

הליכה או ריצה בים, בפארק או בחדר הכושר, פעילות אנאירובית- משקולות בחדר הכושר. רכיבה על אופניים, שחייה, פעילות גופנית עם חבר או חברה- בחוג או בשיעור, עם מוזיקה או בשקט. לא משנה באיזו פעילות גופנית תבחרו, העיקר שתתמידו לעשות בכל יום 45 דקות פעילות גופנית שאתם אוהבים ונהנים ממנה וכך תשמרו על הבריאות הנפשית והפיזית.

פעילות גופנית מגבירה את קצב חילוף החומרים, עוזרת לרדת במשקל ולשמור על המשקל הקיים, מורידה את הכולסטרול הרע – LDL , מורידה שומנים בדם- טריגליצרידים, מעלה את הכולסטרול הטוב – HDL , משפרת את תפקודי הכבד, שומרת על מסת השרירים, שומרת על מסת העצם ומונעת את דלדולה ועל ידי כך מונעת אוסטיאופורוזיס. הבונוס הגדול למוח ולנפש הוא הפרשה מוגברת של אדרנלין שמעורר את מצב הרוח, הריכוז, החשיבה והזיכרון ומשפר ביצועים קוגניטיביים. 


3. שתו שייק נעורים ירוק שישמור על הגוף שלכם

במהלך הפעילות הגופנית מופרשים רדיקלים חופשיים (FREE RADICALS)
 = חמצן ריאקטיבי (ROS-reactive oxygen species) מתוך תאי השריר אל זרם הדם הגורמים לעליה בחומציות בתוך הגוף שעלולה להחליש את מערכת החיסון.

שייק הנעורים הירוק מכיל כמות עצומה ומרוכזת של נוגדי חמצון המנטרלים את אותם רדיקלים חופשיים המופרשים באימון. כמו כן נוגדי החמצון מחזקים את מערכת החיסון ומאטים את תהליכי ההזדקנות. את שייק הנעורים הירוק מומלץ לשתות לאחר האימון וכמו כן לשלבו בתזונה היומית.
שייק הנעורים הירוק מכיל- עלים ירוקים מכל הסוגים: חסה, פטרוזיליה, תרד, קייל, סלרי, מלפפון, וגרגר הנחלים. פרי אחד בלבד: בננה, תפוח, אגס, אננס, פפאיה, מלון או מנגו. כוס חלב שקדים, כף זרעי צי'ה, כף פשתן טחון, כף גוג'י ברי וכף סילאן תמרים ללא סוכר.

איך מכינים את שייק הנעורים הירוק?

טוחנים בבלנדר את כל המרכיבים ושותים מיד לאחר האימון, או במהלך הבוקר כארוחת ביניים. שייק הנעורים הירוק אינו מהווה תחליף לארוחה מאוזנת לאחר האימון הכוללת חלבונים ופחמימות בהתאם לעצימות האימון.

 

 

 

 

 


 

 
4. הפסיקו לספור קלוריות ועברו לאורח חיים בריא

ספירת קלוריות היא השיטה שכולנו מכירים ומחשיבים כדרך הנכונה לירידה במשקל וניהול אורח חיים בריא. לצערנו כולם נתקלים באותם קשיים בתהליך הירידה במשקל ובסופו של התהליך גם באותן תוצאות- ירידה במשקל ולאחר מכן עלייתו בחזרה.


כיצד ניתן להוריד במשקל וליהנות מבריאות טובה ואריכות ימים?

1. הורידו מהתפריט היומי את הסוכר ואת תחליפי הסוכר שמזיקים לבריאותכם וגורמים לכם לעלות במשקל. הימנעו מאכילת מזונות מעובדים ומתועשים. מזונות אלו אינם מזינים, הם מכילים כמויות גדולות יותר של קלוריות, רכיבים מהונדסים וכימיקלים המגבירים את החשיפה שלנו למזהמים המסכנים את בריאותינו. השקיעו ואכלו יותר בבית מאשר בחוץ- כך תדעו בדיוק מה אתם אוכלים. 

2. הפחיתו בצריכת הבשר האדום והוסיפו קטניות לתפריט היומי שלכם.

3. איכלו פירות טריים במידה והרבו באכילת פירות אדומים שלהם מחיר קלורי נמוך וכמות גדולה ומגוונת יותר של נוגדי חמצון מפירות אחרים העשירים בסוכר. העשירו את התפריט היומי שלכם באגוזים טריים מסוגים שונים.

4. עברו למשקאות עשירים בנוגדי חמצון: מיץ לימון סחוט טרי, תה ירוק, תה שחור ותה אולונג.

5. העשירו את התפריט שלכם בשומנים בריאים מקבוצת האומגה 9 שנמצאים בשמן הזית ובזיתים וכן בשומנים בריאים מקבוצת חומצות השומן החיוניות מסוג האומגה 3 שנמצאים באגוזים מסוגים שונים, בשמן זרעי פשתן ובדגי הים הצפוני – דגים הגדלים במים קרים ועמוקים. חומצות שומן בריאות נוספות הן חומצות השומן הנמצאות בשמן הקוקוס אשר הופכות בכבד לאנרגיה במקום לשומן וכפועל יוצא מזכות אותנו גם בירידה במשקל.


5. לכו לישון והתעוררו לגוף חדש בכל בוקר

שינה טובה ומזינה מחדשת את הגוף, תורמת לחילוף חומרים תקין, מחזקת את מערכת החיסון, מספקת אנרגיה חיונית, משפרת את הזיכרון והריכוז, מרגיעה את הנפש, משתיקה מחשבות טורדניות, מחזקת את הביטחון העצמי, משפרת מוטיבציה ומשפרת יכולות קוגניטיביות. שינה של 7-9 שעות מסייעת לילדים לגבוה ומאיטה את תהליך ההזדקנות בקרב מבוגרים.

בנוסף, שינה מסייעת להתגבר ולהילחם במחלות ובתהליכים דלקתיים בגוף.
חוסר בשעות שינה יגרום לשיבוש כל אלה ובנוסף יגרום לדיכאון, חרדה, עצבנות, שינויים קיצוניים במצבי הרוח, אכילה בלתי נשלטת ועלייה במשקל.



הוספת תגובה הדפס חזרה
שמי יעל מצליח ואני מטפלת ברפואה סינית , דיקור סיני ונטורופתיה. אני מא...

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"