גמילה מסוכרים ופחמימות באמצעות רפואה סינית | דיקור סיני

14/07/2019
אינספור דיאטות ושיטות תזונה מנסות למנוע את ההתמכרות לפחמימות וסוכרים לבנים. אך בקרב רבים הסובלים מבעיות רגשיות או פיזיות, מדובר בלא יותר מניסיונות כושלים. הדיקור הסיני – המסייע באיזון המצב הנפשי והגופני עשוי להיות הפתרון לגמילה: כל הפרטים

כולנו מכירים אותן מקרוב, ואצל חלקנו הן מהוות חלק מרכזי מהתזונה ואף משמשות כפרס ברגעי שמחה או כפתרון מנחם ברגעי עצב, אך מוצרים המורכבים מפחמימות פשוטות שמקורן בקמח לבן כמו עוגיות תעשייתיות, פסטה או ממתקים שונים, מכילים קלוריות ריקות ואינם מספקים כל ערך תזונתי. מזונות אלה אמנם מביאים לעלייה רגעית ברמת האנרגיה אך לאחר מכן גורמים לירידה חדה ברמות האינסולין בדם (הורמון האחראי על וויסות רמות הסוכר), לתחושת רעב מוגברת, לעייפות ולשורה ארוכה של מחלות. מהם הגורמים להתמכרות לפחמימות וסוכרים, אילו בעיות בריאותיות עלולות להתפתח בעקבותיה וכיצד דיקור עשוי לסייע בתהליך הגמילה? מומחית מסבירה.

מהם הגורמים להתמכרות לפחמימות וסוכרים לבנים?

ההתמכרות לפחמימות וסוכרים לבנים נגרמת כתוצאה מחוסר איזון נפשי וגופני כשהביטוי הפיזיולוגי לה הוא שחרור הורמון האינסולין הנקרא גם בשם ''הורמון הרעב''.

התמכרות לפחמימות וסוכרים הנובעת מחוסר איזון רגשי

הסרוטונין, הוא נוירוטרנסמיטר האמון על מצב הרוח. למעשה, כאשר אנו שמחים ושלווים הסרוטונין מופרש ומשרה תחושת מרץ וחיוניות. מחסור בסרוטונין עלול להביא להתפתחות מחלות רבות, בניהן דיכאון, חרדה והפרעות אכילה. הפחמימות הפשוטות מכילות את חומר הגלם המרכיב את הנויוטרנסמיטר סרוטונין ולכן מסייעות במיתון מצבים רגשיים אלה.

התמכרות לפחמימות וסוכרים הנובעת מחוסר איזון פיזיולוגי

כשאנו אוכלים פחמימות האינסולין מפרק אותן וממיר את הסוכר ממנו הן מורכבות לאנרגיה. למעשה, בעת אכילת פחמימות רמת האינסולין בדם עולה ויורדת בצורה חדה ומכאן מתחילה תגובת השרשרת להשתוקקות ולהתמכרות לצריכת פחמימות.

מהן הסכנות הבריאותיות בצריכה רבה של פחמימות פשוטות?

תזונה עתירת פחמימות וסוכרים לבנים עלולה להגביר את הסיכון לחלות באלצהיימר, סוכרת, עודף שומנים בדם- כולסטרול וטריגליצרידים, מחלות לב, יתר לחץ דם, טרשת עורקים ודליות ברגליים. כמו כן, היא עשויה להביא להתפתחות של מחלות בדרכי העיכול, לרבות עצירות, אפנדיציט, טחורים, כרון, קוליטיס ואולקוס.

צריכה בלתי מאוזנת של פחמימות גורמת גם להתפתחות מחלות אוטואימוניות, השמנה, דלקות פרקים ואוסטאופורוזיס, מחלות עור, אלרגיות, מחלות כבד, מחלות כליה ואבנים בכליות, כאבי ראש, מגרנות, מחלות עיניים, מחלות חניכיים ועששת בשיניים. בנוסף היא עשויה לגרום לבעיות נוירולוגיות ונפשיות, כמו הפרעות ובעיות בקשב וריכוז, קשיי למידה, חרדות והיפראקטיביות, דיכאון וחוסר יציבות רגשית הן בילדים והן במבוגרים.

לא זאת בלבד, תזונה עתירת פחמימות וסוכרים גורמת לדיכוי מערכת החיסון ולהגברת תהליכי חמצון המחלישים את מערכות הגוף לחשיפת הגוף לוירוסים, לחיידקים, לפטריות ולהרס של רקמות הגורם להתפתחות תהליכים סרטניים ולזירוז תהליכי הזדקנות.

כיצד אקופונקטורה - דיקור מסייע בגמילה מפחמימות וסוכרים?

האקופונקטורה – דיקור היא שיטת טיפול שמקורה ברפואה הסינית המבוססת על החדרת מחטים דקות לכ – 360 נקודות בעלות השפעות שונות הנמצאות בגוף האדם. הטיפול מעודד תהליכים טבעיים לשמירה ולאיזון בגוף האדם הן ברמה הנפשית והן ברמה הפיזיולוגית. הטיפול מתבצע באמצעות מחטים דקות שאינן גורמות לכאב ואורך כחצי שעה בתדירות של אחת לשבוע.

הדיקור מונע ומטפל במצבי חולי נפשיים ופיזיולוגיים שונים בגוף האדם. לפי הרפואה הסינית הצ'י- האנרגיה זורמת בגוף באופן טבעי כשהגוף מאוזן ובריא, היא השולטת בבעיות הנפשיות והפיזיות.
כשהגוף יוצא מאיזון אנו עלולים לסבול מבעיות בריאותיות ולחלות. המחטים הדקות המוחדרות לגוף מטפלות בבעיות הבריאותיות ומסייעות בהחזרת האיזון לגוף ולנפש.

בנוסף, הדיקור מעודד את מערכת העצבים לשחרור של אנדורפינים- חומרים טבעיים המשרים תחושה של שלווה ורוגע. הטיפול מסייע בהפחתת מתח, חרדה וכאבים נפשיים או פיזיולוגים ועל ידי כך גם מפחית את הצורך בפחמימות כפיצוי למצבים אלה. כמו כן, טיפול זה מעורר את הנוירוטרנסמיטר סרוטונין המשפר ומעלה מאוד את מצב הרוח ועל ידי כך גם מדכא את תחושת הרעב.

נכתב בשיתוף : יעל מצליח- מטפלת ברפואה סינית ונטורופתיה