טיפול טבעי בשקד שלישי ללא ניתוח | חדר מלח

חדר מלח בפתח תקווה
27/10/2018
טיפול טבעי בשקד שלישי יכול לעזור לילדים רבים בגילאי 2-6 שסובלים משקד מוגדל. הבעיה עלולה להפריע לנשימה תקינה ובמקרים מסוימים אף לחסום את דרכי האוויר. טיפול טבעי בחדר מלח עשוי לפתור את הבעיה השכיחה ללא שימוש בתרופות או בפעולות כירורגיות.

ילדים רבים בגילאי 2-6 צפויים לסבול מאנדואיד, או בשמו הרווח – שקד שלישי מוגדל. למעשה, מדובר בתופעה טבעית לחלוטין של הגוף אשר נועדה להגן על האחרון מפני חדירת מזהמים וחיידקים לשאר האיברים. בזמני מחלה וחדירת גורמים זרים דרך חלל הפה והאף, רקמת הלימפה נועדה לגדול ולהוות מעין שכבה מגינה. מאידך, בקרב ילדים רבים, לרוב אלה בעלי מערכת חיסונית חלשה, עלול השקד השלישי לגדול, להפריע לנשימה תקינה ובמקרים מסוימים אף לחסום את דרכי האוויר. מהם התסימינים לשקד שלישי וכיצד שהייה בחדר המלח מהווה פתרון טבעי לבעיה? מומחית מסבירה.

מהם התסמינים שעלולים להעיד על שקד שלישי מוגדל?

הסימן הראשוני והמהותי ביותר שעלול לעורר חשד להתפתחות שקד שלישי מוגדל הוא קשיי נשימה שלרוב מתבטאים בנחירות, נזלת מוגלתית וקושי לנשימה דרך האף. במקרים קיצוניים עשוי הילד לחוות הפסקות נשימה במהלך השינה. כמו כן, יכולות להתפתח גם דלקות אוזניים חוזרות או נזלת כרונית. במצבים אלה יש לפנות אל הרופא המטפל כדי לשלול את התפתחותו של שקד שלישי מוגדל.

כיצד ניתן לטפל בתופעה?

ישנם מגוון טיפולים קונבנציונליים לבעיה, בינהם טיפול תרופתי אנטיביוטי,סטרואידים ואף במקרים קיצוניים פעולה כירורגית להסרת השקד. מאידך, במקרים רבים למרות הצלחת הניתוח, הרקמה גדלה בחזרה וכך בעיית השקד השלישי חוזרת.

הטיפול בחדרי מלח, נמצא כיעיל מאוד לבעיית השקד השלישי ואף הוא אינו מערב כל פעולה כירורגית או טיפול תרופתי. כפי ששמו מעיד, חדר המלח מצופה כולו בשכבה עבה של מלח יבש וטבעי. החדר מצוי בטמפרטורה קבועה של 22 מעלות עם כ-40% לחות. ריכוז המלח העשיר בחדר הופך אותו למלא בנתרן כלוריד ויונים שליליים. האחרונים, מסייעים בפתרון בעיות נשימה, בשחרור ליחה ונוזלים מהריאות ואף בחיזוק המערכת החיסונית.

כאמור, התפתחות שקד שלישי מוגדל נובעת לרוב מכשל במערכת החיסונית ועל כן חדרי המלח מהווים פתרון אידאלי לבעיה. בנוסף, הם מסייעים בפתרון התופעות המתפתחות כתוצאה מהיווצרות השקד שלישי, לרבות קשיי נשימה, נחירות ודום שינה נשימתי.

ברוב המקרים הטיפול גודע את התופעה מהיסוד ללא צורך בכל פעולה כירורגית או טיפול תרופתי. באמצעות השהייה בחדר, שואף הילד תרכובת מלח ייחודית שסופחת את הנוזלים והליחה. לאורך זמן, מופחתת הנפיחות ברקמת השקד השלישי והמערכת החיסונית מתחזקת.

לא זאת ועוד, בניגוד לכל ביקור אצל רופא או פעולה כירורגית השהייה בחדר המלח חוויתית מאד עבור ילדים. סדרת המפגשים בני השעה בחדר המלח היא ייחודית ופעמים רבות ניתן אף לשכוח כי מדובר בטיפול למטרות רפואיות.

לייעוץ אישי עם מומחים לטיפול טבעי בשקד שלישי? לחצו כאן>>

חדר מלח בפתח תקווה
חדר מלח בפתח תקווה בבעלותה של פאיה ספקטור. הטיפול שנעשה הינו טבעי ומו...