קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
10243
0
 


טיפול בלחץ וחרדה באמצעות תזונה וטיפול טבעי

מערכת תוכן אתר קליניקה
05/05/2019
הקצב המשוגע של החיים המודרניים, האיזון העדין בין קריירה למשפחה והפחד מכישלון או אכזבה – כל אלה יוצרים מתח בחיי האישה. תוסיפו לכך שינויים הורמונאליים בגוף האישה - ותקבלו פצצת זמן מתקתקת. מדוע סטרס גורם לתחלואה וכיצד ניתן לחזק את המערכת החיסונית? כך תדעי   

מתח נפשי ותקופות עמוסות בחיינו הינם גורם מרכזי המחליש את מערכת החיסון שלנו וגורם למחלות רבות. מאחר ואנו חיים בעידן המודרני והאינדיווידואלי, המאופיין בחברה תחרותית, הסטרס אורב לנו בכל פינה וקשה להתחמק ממנו.  

אנו חווים סטרס בחיי היומיום שלנו בעקבות מצבים, משימות, עומסים והתמודדויות שאנו יוצרים או שהחברה יוצרת עבורנו. הסטרס יכול להיות קשור לבית, לזוגיות, לילדים, לעבודה, לחברים וגם יכול להיות קשור לאישיות שלנו – כמו הערכה עצמית נמוכה. הוא קשור לרמת הציפיות שלנו מעצמנו, לאיך שאנו תופסים את עצמנו או לרמת הציפיות של החברה מאיתנו. אנחנו חווים סטרס, למשל, כתוצאה מאכזבה או מתסכול הנובע מכישלון.

כיצד סטרס פוגע במערכת החיסונית שלנו?

כאמור, סטרס הוא חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים והוא משפיע על כולנו. אולם, כשאנחנו לא מתמודדים נכון עם מתח וחרדה, הדבר עשוי להעלות את רמות האדרנלין והקורטיזול בגוף, ובמצבים בהם ההורמונים הללו גבוהים באופן כרוני או מתמשך, המערכת החיסונית עשויה להיפגע או להגיב באופן חריף. פגיעה זו במערכת החיסון יכולה לגרום למחלות רבות, החל מהתקררויות תכופות ועד להתפתחות מחלות אוטואימוניות, מחלות לב ומחלות ממאירות.

מהם התסמינים של סטרס?

ישנם סימפטומים רבים המבשרים על סטרס: עצבנות ורגזנות שמלווים בפתיל קצר, קשיי ריכוז וזיכרון, קשיים בהרדמות בלילה ועד לשינה טרופה וסיוטים, תיקים בעיניים, כאבי גב, כאבי שיניים מחריקת שיניים בלילה, חוסר תאבון או עודף תאבון, כאבי בטן, מעי רגיש, כאבי ראש ומגרנות, סחרחורות, נשירת שיער, פריחות על העור, עלייה בלחץ הדם, כאבים בחזה ודפיקות לב מואצות.

 

נשים וסטרס: מדוע הן חשופות אליו יותר?

לנשים יש אחריות גדולה לבית ולמשפחה מצד אחד, ורצון להתפתחות אישית ולקריירה מהצד השני, וזה חושף אותן לעומסים פיזיים ורגשיים רבים. מסיבה זו, נשים קרייריסטיות סובלות מסטרס יותר מאשר גברים. מדוע? כי הן מחויבות לקריירה שלהן, לבית, לילדים, לשמירה על הזוגיות, לטיפוח המראה האסתטי ולעמידה בסטנדרטים של החברה. 

מלבד מעגל חייה של האישה, הכולל את המחויבות שלה לזוגיות ולמשפחתיות, ישנו מקור נוסף לסטרס פיזי ונפשי: מעגלי החיים אצל נשים כוללים ברמה הפיזיולוגית שינויים הורמונאליים, כגון המחזור החודשי, הריונות, לידות, גידול ילדים וגיל המעבר. 

חוסר איזון הורמונאלי באישה בגיל הפוריות ובתסמונת הקדם ווסתית, למשל, משפיע על מצב הרוח ועל מערכת העצבים וגורם לעלייה בהורמוני הסטרס בתקופה הזו. הדבר בא לידי ביטוי בעצבנות, באי שקט ובדיכאון. הסטרס נוצר בתקופה זו כתוצאה מירידה ברמות המינרל מגנזיום בגוף ששותף ביצירת הנוירוטרנסמיטור דופמין, שהוא המוליך העצבי המסייע, בין השאר, בהפחתת לחץ. 

אישה שלא מצליחה לשמור על איזון בחייה ולהתמודד עם הסטרס בצורה בריאה ונכונה, עשוייה להיות עייפה, עצבנית, לחוצה, מתוסכלת, דיכאונית, דאגנית, חרדנית, חסרת סבלנות, חסרת אנרגיה ומותשת. עקב העומס הפיזי והרגשי שנשים חוות ביומיום, הן נעשות חשופות ורגישות יותר לבעיות בריאותיות, כגון מגרנות וכאבי ראש, מחלות לב, תסמונת המעי הרגיז, אסתמה, מחלות עור כדוגמת אקזמה ופסוריאזיס, מחלות מפרקים והרשימה עוד ארוכה. 

 

להתייעצות עם מומחים בחרדה- לחצו כאן>> 

 

 


באילו שיטות טבעיות נוכל להקל על הסטרס בחיינו?

היום מבינים שיש קשר בין מערכת החיסון לנפש ובין המוח למערכת החיסון. הפרת האיזון בין החומרים הכימיים שהמוח מייצר עלולה לגרום להתפתחותן של מחלות שונות הנגרמות כתוצאה מחולשת מערכת החיסון. מחקרים מראים שמחשבות משנות את המצב הביוכימי במוח. עודף קורטיזול יגרום לדיכאון ולמצב רוח רע, שיחלישו את מערכת החיסון. לעומת זאת, אנדורפינים ופנילאתינאמין – המשתחררים מהמוח כשאנחנו מאושרים ונמצאים בהתרוממות רוח, עוסקים בספורט, באירובי, יוגה, מדיטציה, טאי 'צ'י –  כל אלה מחזקים את מערכת החיסון.

הנטורופתיה והרפואה הסינית רואות קשר ישיר וחשוב בין גוף לנפש. לדידן, מחלות רבות הן תוצר לוואי של אירועים שהשפיעו על האיזון הנפשי שלנו. על מנת להפחית את המתח והחרדה בחיינו, הנה מספר דרכים טבעיות:

תזונה

 

סלרי: מפחית את ריכוז הורמוני החרדה.
אבוקדו: מצוין להתמודדות עם מתח.
ג'ינג'ר: שורש טרי של ג'ינג'ר מחזק את מערכת החיסון ואת הגוף. אפשר להוסיפו למזון או כחליטת תה עם דבש ולימון.
שום טרי: אנטיביוטיקה טבעית מהטבע- מחזק את מערכת החיסון ואת הגוף. מומלץ להוסיף שום כתוש טרי לסלט או לתבשילים. את סגולותיו של השום מקבלים כשחותכים או מועכים אותו טרי בתוך המזון.
בצל: אנטיביוטיקה טבעית מהטבע – מחזק את מערכת החיסון ואת הגוף.
לימון: אנטיביוטיקה טבעית מהטבע – הוסיפו לימון לכוס מים פושרים ושתו כל בוקר כמשקה ראשון של בוקר המחזק את המערכת החיסונית ואת הגוף. הוסיפו לימון לסלט ולמזונות.
אוכל בריא וטבעי: אכלו מזון שהכי קרוב לצורתו הטבעית בטבע. הימנעו ממזון מעובד, מחומרים משמרים ומצבעי מאכל.
פירות: אכלו 3 מנות פרי טריות ביום.
ירקות: אכלו 10 מנות ירק טריות ביום.
דגי ים צפוניים: אכלו 3 מנות דג ים בשבוע – דגי ים צפוניים עשירים באומגה 3 המחזקים את מערכת החיסון ומרגיעים מאוד במצבי סטרס.
דיסת קוואקר: שיבולת שועל מכילות הרבה ויטמיני B ומרגיעות.
פחמימות: מלאות העשירות בויטמיני B

הימנעו משלושת המזיקים הלבנים : קמח לבן, סוכר לבן, מוצרי חלב.

 


נטורופתיה


צמחי מרפא: תה ירוק, פרופוליס, אכניצאה, סמבוק שחור, אסטרלוס, מרווה רפואית, סקולוטרה, פרוביוטיקה.
חליטות צמחים מרגיעות: קמומיל, פסיפלורה, ולריאן, לבנדר, רוזמרין, מרווה, זוטא לבנה.
ויטמין C: אנטיאוקסידנט (נוגד חמצון) אשר מחזק את מערכת החיסון, מונע הידבקויות ממחלות חורף כגון שפעת, נזלת, דלקות ריאות ומחלות בדרכי הנשימה העליונות והתחתונות.
שמנים אתריים: אפקט של השפעה מרגיעה והפגת מתחים :לבנדר, מליסה, קמומיל.

 


הרפיה ופעילות גופנית


נשימות: נשימה עמוקה ואיטית דרך האף.
טיפולי מגע: שיאצו, רפלקסולוגיה, עיסויים.
פעילות מרגיעה: מדיטציה, יוגה וטאי צ'י.
פעילות גופנית: משחררת סטרס, משחררת אנדורפינים ומעלה את מצב הרוח. כל פעילות גופנית אירובית מתאימה - הליכה, שחייה, רכיבה, ריצה, טניס וריקוד.

 


שינה

 

דאגו לשינה איכותית, מזינה ומספקת של שבע שעות שינה בלילה. הגוף שלנו זקוק לשינה מספקת על מנת שמערכת החיסון תתפקד בצורה טובה. מחקרים מראים שאנשים שישנים פחות משבע שעות בלילה חשופים יותר למחלות.

רפואה סינית

 

הדיקור הסיני הוכח כיעיל מאוד לטיפול בסטרס וחרדה. הוא מסייע בהפחתת סטרס, מחזק את הגוף ומסייע הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הנפשי. טיפולי תחזוקה של אחת לשבועיים יפחיתו את רמת הסטרס, יחזקו את מערכת החיסון ויגבירו את חיוניות האדם.

נכתב בשיתוף : יעל מצליח. רופאה סינית, נטורופתית ותזונאית קלינית טבעית

הוספת תגובה הדפס חזרה
מערכת תוכן אתר קליניקה

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"