קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
711
0
 


תזונה לפי רפואה סינית | לאכול בצורה מאוזנת

מערכת תוכן אתר קליניקה
10/09/2019
רפואה סינית ותזונה סינית בעד שמירה על איזון, לא ממליצה להתנזר מבשר ונותנת חשיבות גדולה לעונות השנה ומזג האוויר. מהם הסודות של תזונה סינית עתיקה? המדריך השלם לאכילה לפי רפואה סינית טבעית
הרפואה הסינית העתיקה כבר הוכיחה כי התורה, שנכתבה לפני אלפי שנים, אכן עובדת. לכל תחום ותחלואה בחיים - לרפואה הסינית יש הסבר ודרכים ייחודיות לפתרון, וכך גם לתזונה, שבתקופה המודרנית הפכה לגורם שעלול לעורר מחלות בעקבות אכילת מזונות מעובדים ועשירים בסוכר ובחומרים כימיים.
הבסיס של הרפואה הסינית היא שמירה על איזון בין האנרגיות השונות המניעות את גופנו, שאחת מהם הגימצ'י - האנרגיה שמגיעה ממזון. לדברי התורה הסינית, חוסר איזון הוא שמביא לחוסר תפקוד תקין ומחלות.

דגשים לתזונה מאוזנת על פי הסינים:


גיוון ואיזון

להימנע מסוגי מזון מסוימים כמו בשר, או לא להפריז באכילה של מזונות מסויימים, כגון אוכל חריף או מתוק, אשר יגרמו לחוסר איזון בגוף ותפקוד לקוי. גם לטמפרטורת המזון יש חשיבות ורצוי לשמור על איזון בין מזונות קרים לחמים.


התאימו את הדיאטה לגופכם

לכל אדם יש רמת אנרגיה שונה ותגובה אחרת למזון. אדם שסובל מנזלת כרונית וליחה מומלץ שלא יאכל הרבה מוצרי חלב ופירות. לעומת זאת אדם שסובל מעצירות קשה, מחלות עור שונות נשירה וציפורניים שבירות - מומלץ שכן ירבה באכילת פירות ומוצרי חלב וימנע ממזון מתובל וחריף. כמו כן, התזונה הסינית מאמינה כי מזונות נמצאים בדרגתם האנרגטית הגבוהה ביותר סמוך לקטיפתם ולכן יש חשיבות לצרוך ירקות ופירות עונתיים ולהקפיד על מזון טרי ככל שניתן.

 

רוצים להתייעץ עם מטפלים מומחים לתזונה סינית? לחצו כאן 

 
לא לנשנש

נשנושים ואכילה בשעות לא מסודרות גורמת לבלבול של מערכת העיכול ולשחיקה. מומלץ לאכול בשעות סבירות ולהימנע מאכילה חסרת משמעות.

 

 

לכל מזון אנרגיה

הסינים מאמינים כל לכל מזון יש רמת אנרגיה שונה. מוצרי חלב ובשר, למשל, עשירים מאוד באנרגיה, ולכן מומלץ להפחית בהם לכדי 20% מהתפריט היומי על מנת לא להכביד על הגוף וליצור עודף אנרגיה. כמו כן, מומלץ לצרוך מזונות טבעיים, כולל ירקות ופירות לא מרוססים.

מאכלים ללא אנרגיה

ממתקים, סוכר לבן וקמח לבן, אוכל משומר צבעי מאכל וכדומה מזיקים לגוף. הם חסרי אנרגיה לחלוטין ולכן לא תורמים לגוף במאום לתהליך ייצור האנרגיה.

לנוח אחרי האוכל 

הרפואה הסינית לא ממליצה לאכול בזמן העבודה ארוחה דשנה, אלא אם יש לכם לפחות 30 דקות מנוחה לאחריה. על פי הרפואה, אכילה בזמן עייפות, כשאנו עצבניים או מוטרדים יכולה לפגוע בתהליך העיכול והפקת האנרגיה של הגוף ואפילו להביא לאולקוס.

הוספת תגובה הדפס חזרה
מערכת תוכן אתר קליניקה

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"