2055

טיפול טבעי בשלשולים | צמחי מרפא להקלה על קלקול קיבה

25/08/2019
כאבי בטן ועוויתות, שלשולים, הקאות וחוסר תיאבון מעידים על זיהום במערכת העיכול שיכול להיגרם מחשיפה לחיידקים ווירוסים מזיקים. לפני שאתם רצים אל בית המרקחת הקרוב כדי להאביס את גופכם בתרופות - אלה צמחי המרפא שיקלו על התסמינים
קלקול קיבה יכול להופיע עקב חשיפה למזון לא טרי ונגוע בחיידקים או הדבקה, כאשר נחשפים לשירותים מזוהמים, למשל. חיידקים מזיקים תוקפים את מערכת העיכול והמעי, והתסמינים כוללים  כאבי בטן, בחילות והקאות, חוסר תיאבון, שלשולים חריפים ותחושה כללית רעה. לרוב התסמינים עוברים כעבור יומיים שלושה.

בימי המחלה רצוי להרבות בשתייה ובמנוחה, להימנע מאכילת מוצרי חלב ומאכלים שיכבידו על מערכת העיכול. כמו כן, צמחים רבים יכולים לסייע בהחלמה ובשיפור ההרגשה:

פפאיה

הפרי הכתום מכיל כמויות גדולות של ויטמין C לחיזוק מערכת החיסון, ויטמין A, אשלגן, והוא עשיר מאוד בסיבים. בנוסף, הוא מכיל אנזים בשם פפאין המסייע בפירוק חלבונים מקל על העיכול ומשפר את כושר ספיגת המזון של הגוף.

קמומיל

הצמח המרגיע מכיל חומר פעיל בשם איפגנין שהוא נוגד דלקת ונוגד חמצון לחיזוק מערכת העיכול ולהפחתת הדלקת המקומית במקרה של זיהום. בנוסף, הצמח מרגיע את מערכת העצבים של הגוף ולכן מקל על כאבי בטן ועוויתות. מומלץ לצרוך אותו בחליטה.

כוסברה

הכוסברה מכילה אנזימים שסופחים ומפחיתים גזים. היא מחטאת, אנטי בקטריאלית ואנטי פטרייתית ומכילה כלורופיל - נוגד חמצון חזק המחזק את הגוף. לכוסברה מייחסים יכולות להפחתת שלשולים והרגעת עוויתות וכאבי בטן. ניתן לאכול אותה טרייה או לשלב בחליטה או במרק.

אנג'ליקה סינית

צמח מרפא הנמצא בשימוש כבר מאות שנים ומגיע אלינו מהמזרח הרחוק. האנג'ליקה ידועה כצמח המשפר את יכולת העיכול וספיגת המזון, סופחת גזים ונפיחויות ומרגיעה מעי רגיז וכאבי בטן ממושכים. בנוסף, האנג'ליקה משפרת את זרימת הדם בגוף והיא אנטי דלקתי, ולכן מאיצה תהליכי ריפוי ברקמות מודלקות ופגועות.

מנטה

צמח המנטה מכיל שמנים סופחי גזים. הצמח נחשב למשכך כאבים טבעי ולמרגיע סטרס. כל אלה הופכים אותו לאידיאלי לטיפול בבעיות עיכול וקיבה. שתיית התה יכולה להועיל, אך בתהליך החליטה אובדים חלק מהחומרים הפעילים. לכן, מומלץ להשתמש בתמצית שמן מנטה. להניח טיפה על הלשון פעמיים ביום למשך ימי המחלה.