טיפול טבעי בכאבי ברכיים באמצעות כירופרקטיקה

14/07/2019
רבים מהספורטאים ידווחו לפחות פעם אחת בחייהם על תחושת כאב ואי נוחות בברכיים. מדוע הברכיים רגישות כל כך ואיך בעזרת טיפול כירופרקטי ניתן לשפר את המצב?
כאבי ברכיים הם בעיה נפוצה בכל שכבות האוכלוסייה. הכאב יכול להיגרם מנפילה או חבלה, ממאמץ יתר בזמן פעילות גופנית, מתנועה לא נכונה או משחיקה ארוכת שנים שמביאה לנזק מצטבר. לעתים, תתפתח בברך דלקת פרקים שתביא לכאב והגבלה בתנועה.

מה גורם לכאבי ברכיים?

יש מגוון של בעיות היכולות להביא לכאבי ברכיים: דלקות בגידים, מתיחה או קריעה של הרצועה, שחיקה או פגיעה במיניסקוס, דלקות שרירים ועוד. חשוב לאבחן את הבעיה במדוייק על מנת להתאים טיפול תואם.

מחלות רקע יכולות להחמיר בעיות ברכיים משום שמערכות הגוף לא מתפקדות כראוי, למשל סכרת ואפילו מצב נפשי ירוד וסטרס יעוררו כאבים ואף דלקות. באבחון מדויק יאתרו גם גורמי רקע שיכולים להביא להתפרצות הכאב.

למרות שמקובל לחשוב שבעיות וכאבים בברכיים יופיעו אצל ספורטאים ומי שמפעילים עומסים גדולים על הברך, מרבית האנשים יחוו כאב כלשהו ומגבלה בתנועה בעיקר בגילאים מבוגרים עקב שחיקה.

מדוע הברכיים כה חשופות לפגיעות?

מפרק הברך הוא המפרק הגדול בגוף. הוא מחבר בין עצם השוק לעצמות הירך, סביב העצמות יש מערך שלם של גידים, שרירים ורקמת סחוס שמאפשרים את תנועת הכיווץ והפשיטה ההכרחיות לביצוע תנועה: הליכה, ריצה, ישיבה והתרוממות, כל אלה מצריכים פעולה של מפרקי הברכיים. הברכיים נותנות לעומסים גדולים וממושכים והן חשופות יותר לפגיעות, בעיקר על רקע של פעילות גופנית מאומצת וללא תיאום עם המצב הפיזי של גופינו.

כיצד הכירופרקטיקה מסייעת בכאבי ברכיים?

כירופרקטיקה זהו תחום רפואי עתיק המתמקד בטיפול בכאב ובעיקר בכאבי פרקים, שרירים גידים ורצועות, כמו גם טיפול בבעיות בעמוד השדרה ובעיות עצביות. הטיפול אינו כולל שימוש בתרופות או באמצעים כירורגיים אלא במגע, עבודה ותנועה.

במהלך הטיפול, ולאחר אבחון מדויק של הבעיה ומקור הכאב, יותאם לה פרוטוקול טיפולי הכולל עבודה בתנועה או לעתים גם שימוש בגלי הלם, אולטרסאונד ואפילו גלי לייזר. הטיפול שואף להחזיר לברך את הגמישות ואת טווח התנועה התקין, לחזק את השרירים ולמזער את נזקי השחיקה. טיפול מוצלח יסתיים לא רק בהפגת הכאב אלא גם בחיזוק הברך והשבת העמידה בעומסים.