צמחי מרפא לטיפול טבעי בנזלת והתקררות

01/12/2019
צינון ונזלת יכולים לתקוף בכל זמן, אבל שכיחים במיוחד בעונת החורף. אילו צמחי מרפא יקלו על התופעה המטרידה ויעזרו לנו לנשום טוב יותר באמצעות טיפול טבעי? הנה מספר פתרונות בריאים להקלה על התקררות ומחלות שונות בחורף - יש שקוראים להם תרופות סבתא
אף סתום או גדוש בנזלת צהובה ומוגלתית, קשיי נשימה, גרון כואב או שורף, תחושה כללית רעה ולעתים גם חום - כל אלו תסמינים שמאפיינים את דלקת הלוע העליון, שלרוב נגרמת על ידי וירוס, ותסמיניה יכולים להימשך בין שבוע לשלושה שבועות. בניגוד לשפעת, ההצטננות תהיה קלה יותר ולא מלווה בכאבי שרירים ותחושת חולשה חמורה.

צמחי מרפא רבים יכולים לסייע בהקלה על הימים המקוררים. הנה כמה מהנפוצים שבהם:

ג'ינג'ר

שורש הג'ינג'ר החריף מפחית את תסמיני הדלקת והבצקת האופיינית להצטננות. בשל היותו צמח אנטי דלקתי, הג'ינג'ר ממריץ את הדם ומעודד זיעה, הוויטמינים שבו נספגים בגוף במהרה והוא ידוע כאנטי ויראלי, כלומר משמיד וירוסים. ניתן להכין תה מכמה פרוסות ג'ינג'ר טרי ודבש או לשתות מים פושרים עם פיסות ג'ינג'ר.

לימונית

את צמח הלימונית ניתן לגדל בעציץ ביתי, טעמו העדין וריחו הנעים יטיבו עם מאכלים רבים. מלבד זאת, הוא בריא במיוחד. בשל היותו צמח אנטי דלקתי ומחטא, הוא יעיל במיוחד כנגד זיהומים בדרכי הנשימה ולהצטננות. הכינו חליטה מלימונית ושתו מדי יום עד להקלה.

מרווה

המרווה ידועה כמייבשת נזלת, מכייחת ליחה ומקלה על אף סתום. מומלץ לשתות תה מרווה במקרים של שיעול מלווה בליחה ואף סתום.

ויטמין C

ויטמין C נמצא בשפע בפירות כמו פלפלים, ברוקולי ועגבנייה, כמו גם בפירות דוגמת תות וקיווי וכמובן בפירות הדר. כמו כן, ניתן לטול אותו בטבליות. הרבו בצריכת פירות וירקות עשירים בוויטמין סי בימי המחלה, הוויטמין מחזק את מערכת החיסון ומסייע להחלמה מהירה במקרה של מחלה.

אכינצאה

הפרח, שצבעו ורוד עז והוא יפה במיוחד, מקורו בצפון אמריקה ונעשה בו שימוש נרחב ברפואה האינדיאנית. האכינצאה מחזקת את מערכת החיסון ותורמת במיוחד לחיזוק הריריות, שהן אחת מהמחסומים הראשונים של הגוף נגד מזיקים. ריריות האף והלוע, העיניים, מערכת השתן ומערכת העיכול, כולן יזכו לחיזוק משמעותי מהצמח המופלא. האכינצאה מומלצת במיוחד עבור אל שסובלים מזיהומים שחוזרים על עצמם. ניתן לצרוך את הצמח בטבליות או כתה מאבקת שורש אכינצאה שניתן למצוא בחנויות הטבע.

רוצים להתייעץ עם מומחים לטיפול טבעי בצמחי מרפא- לחצו כאן