פיברומיאלגיה מחלה ללא מזור? כך תטפלו בעזרת רפואה סינית

מורן אבן
22/08/2018
פיברומיאלגיה  - דווקא היכן שהרפואה הקונבנציונאלית נותרת ללא פתרון, הרפואה הסינית מציעה טיפול שמסייע לחיות עם הפיברומיאלגיה בשלום. מומחה לרפואה סינית מסביר מה כולל הטיפול ומדוע הוא נחשב ליעיל במיוחד
אם אתם סובלים מכאבים שאינם מרפים, מהפרעות שינה, מצב רוח ירוד, עייפות רבה, כאבי ראש, קשיי זיכרון וריכוז, מרגישים שהריחות או הרעשים מסביבכם בלתי נסבלים, שהמחשבה שלכם הופכת למעורפלת או שכל מה שאתם אוכלים גורם לבעיות במערכת העיכול ולביקורים תכופים בשירותים - ייתכן שאתם סובלים מפיברומיאלגיה.

אמנם לכלל התסמינים יש שם אחד: "תסמונת הפיברומיאלגיה", אך התסמינים ונקודות הכאב משתנות מאדם לאדם. בנוסף, גם הטיפול המקובל ברפואה קונבנציונלית בפיברומיאלגיה אינו מרפא, אלא מתמקד במתן תרופה כמעט לכל אחד מהתסמינים.

מהי הגישה של הרפואה הסינית לפיברומיאלגיה?

מתברר שלמרות שפיברומיאלגיה זוהתה כמחלה רק בשנים אחרונות, גם לרפואה הסינית המסורתית יש מה לתרום להקלת הסבל והכאבים.

הרפואה הסינית תמיד משלבת טיפול בשלושה מישורים:

1.המישור התפקודי - כמה כוח וזרימת אנרגיה הגוף מסוגל לייצר. לרוב, הטיפול במישור התפקודי נעשה על ידי גירוי נקודות דיקור מיוחדות בגוף בעזרת מחטים סיניות מיוחדות, חום או טיפול על ידי שדות אלקטרומגנטיים באמצעות תדרים או ביו-רזוננס (נעשה בקליניקות ייחודיות, שמצוידות בהתאם). מחקר ראשוני שבדק טיפול זה בקרב 56 נשים שסבלו מפיברומיאלגיה הראה שטיפול זה הביא לשיפור במצב הרוח, ברמת הכאב ובאיכות השינה. גירוי האזורים הבעייתיים בגוף על ידי שדות אלקטרומגנטיים חשוב במיוחד לסובלים מפיברומיאלגיה, כיוון שלעתים חייבים לוותר על הדיקור בשל הכאבים והרגישות הגבוהה אצל הנשים שסובלות מפיברומיאלגיה, גם אם הדיקור נעשה על ידי מחטים דקות במיוחד.

2.המישור הגופני - טיפול במגע, המותאם באופן אישי, תורם לשיפור במחזור הדם והלימפה ומסייע להרפיית השרירים הדואבים.

3.המישור הנפשי – המטפל ברפואה סינית ינחה את המטופלת כיצד לערוך שינויים בהרגלי החיים תוך כדי התהליך הטיפולי, בו נוגעים בעדינות בהתמודדות של כל מטופלת עם עצמה.

הרפואה סינית מאפשרת התאמה אישית של הטיפול

יתרון נוסף של הרפואה הסינית, שניתן להתאים את הטיפול בצורה אישית לכל מטופל. אין הכוונה להבדלי גישה בין גברים ונשים, שמנות או רזים, מבוגרים או צעירים וגם לא לקבוצות אוכלוסייה בעלות גנטיקה שונה. הטיפול האישי מתבטא בהתאמה של כל טיפול לכל אחד מהמטופלים.

בכל טיפול המטפל בודק את נקודות הכאב, ממשש את הדופק (שדרכו הוא מאבחן את מצב מערכת העצבים), שואל ומתעניין כדי להתאים את עוצמת המגע (חזק, חלש, רך, קשה) ומיקומו (באיזה אזור בגוף כדאי לטפל).

כמו כן, גם נקודות הדיקור והתדרים משתנים מטיפול לטיפול כדי להתוות לגוף את הדרך לבריאות ולחיים - ללא כאב ועייפות. אמנם ברפואה סינית משתמשים בצמחי מרפא, שאותם נותנים במשורה ובהתאמה כדי למנוע הופעה של אלרגיה לצמחים, על מנת לספק לגוף את אבני הבניה להתחדשות הרקמות, אך מטופלים רבים הסובלים מפיברומיאלגיה נוטים לפתח עמידות לצמחים, לתוספים וגם לתרופות מאד מהר.

קראו עוד:  מחקר: עיסוי רפואי יקל על חולי פיברומיאלגיה

חשיבות מערכת העצבים האוטונומית והטיפול בכאב

מערכת העצבים האוטונומית אחראית על אספקת הדם והאנרגיה לרקמות הגוף השונות. כשמערכת העצבים האוטונומית מעורבת בכאב, ישנם כאבים בגוף שכבר אין להם סיבה פיזיולוגית ברורה - ממש כמו פיברומיאלגיה.

במצבים של כאב כרוני, הכאב משפיע על פעילותה ומוציא אותה מהאיזון העדין שלה. במצב כזה, לטיפול בתדרים ולדיקור סיני יש תפקיד מכריע בוויסות פעילותה וביצוע מעין "אתחול". אפשר לדמיין שכמו שמכבים ומדליקים מחשב וכך לאט ובאופן בטוח זיכרון הכאב נמחק מהמערכת.

התייעצו עכשיו עם מומחים לטיפול בפיברומיאלגיה- לחצו כאן

מורן אבן בן 38 בן זוג של טל ואבא של הדר ואיילה. מוזיקאי ועוסק באומניו...