אלרגיה עונתית | טיפול טבעי באמצעות הומיאופתיה

שמואל אלפי
15/10/2018
קוראים לזה אלרגיה עונתית. האם אתם סובלים מגודש באף, התעטשויות מרובות ואפילו גרד בעיניים? כנראה שאלרגיה עונתית תקפה גם אתכם. התקופה הזאת  גורמת לסבל רב למי שסובל מאותם תסמינים. כיצד ניתן לטפל בהם באמצעות טיפול טבעי והומיאופתיה? מדריך מקצועי לפניכם של שמואל אלפי הומאופת מוסמך

מהי אלרגיה עונתית?

באופן כללי, אלרגיה היא תגובת יתר של מערכת החיסון לחומרים הנמצאים בסביבתנו, חומרים שאנחנו באים במגע איתם דרך העור, נושמים אותם או כאלו שחודרים לגופנו בזמן האכילה, עם המזון. בתגובה למפגש עם האלרגן (חומר שמעורר תגובה של מערכת החיסון) מערכת החיסון מפרישה היסטמין, שמתחיל את יצירת התסמינים האופייניים לתגובה האלרגית.

אלרגיה עונתית נקראת כך כיוון שהיא מופיעה בתקופה מסוימת בשנה, בדרך כלל באביב או בסתיו, בעקבות פריחה של צמחים מסוימים. אלרגיות עונתיות נחלקות לשני סוגים עיקריים: קדחת השחת ודלקת אביבית של הקרנית או הלחמית בעיניים. בשתיהן האלרגנים הרלוונטיים הם למעשה סוגי אבקנים שונים, שמתפזרים באוויר בעקבות פריחה של צמחי הבר, פרחים, דשאים, שיחים, דגנים ועצים שונים.

מאמר נוסף מומלץ:  נזלת אלרגית: יותר מסתם מטרד אסתטי

מהם התסמינים של קדחת השחת?

התסמינים של קדחת השחת כוללים בעיקר נזלת אלרגית, המשפיעה על כל דרכי הנשימה העליונות, הסינוסים והעיניים. בנוסף, יתכנו גם גודש באף, גרד בלוע או בתעלה הפנימית של האוזן, התעטשויות מרובות, גרד ואי נוחות בעיניים ובעפעפיים.

דלקת הלחמית מתבטאת בעיקר בדמיעת יתר, הפרשות מהעיניים, צריבה, גירוי ואודם בעיניים. למרות שזה לא מצב מסוכן, הוא פוגע בצורה משמעותית באיכות החיים, מגביל מאוד מבחינת עבודה או לימודים ואף גורם לעתים למבוכה.

מדוע רק אנשים מסוימים סובלים מאלרגיה עונתית?

למדע עדיין אין תשובה חד משמעית מדוע מערכת חיסון של אדם אחד מגיבה ביתר אך פועלת בצורה מאוזנת אצל אדם אחר, כשהיא נחשפת לחומרים אלרגניים. גם הסיבה מדוע חלקנו מפתח תגובה אלרגית לחומר מסוים ולא לאחרים כלל אינה ברורה. עם זאת, הניסיון שהצטבר בטיפול הומאופתי באנשים הסובלים מאלרגיה מלמד כי ישנם מספר מרכיבים שתורמים להתפתחות הבעיה:
א. מרכיב תורשתי
ב. מרכיב הקשור לאורח חיים - תזונה לקויה או סביבת מגורים שאינה מתאימה.
ג. מרכיב הקשור להיסטוריה רפואית של המטופל - מחלות שאדם עבר, טיפולים תרופתיים, או אחרים, שהאדם קיבל או עדיין מקבל.
ד. מרכיב רגשי-נפשי - מחקרים רבים כבר הוכיחו את הקשר שבין המצב הרגשי לתפקוד מערכת החיסון.

כיצד ניתן למנוע אלרגיה עונתית?

קיימות דרכים לחזק את הגוף על מנת להגן עליו מפני התפרצויות של אלרגיה עונתית. חשוב לדעת, שהטיפול ההומאופתי באנשים הסובלים מאלרגיה מורכב משני חלקים:
1.טיפול הומאופתי מונע - רצוי להתחיל את הטיפול המונע מראש, בערך כחודשיים לפני תחילת האביב או הסתיו.
2.טיפול הומאופתי תומך - מומלץ להיעזר בטיפולים הומאופתיים שיסייעו להקל על התקפי האלרגיה שעלולים להתרחש בתקופת האביב או הסתיו.

כיצד פועלת ההומאופתיה?

הומאופתיה הינה רפואה הוליסטית ביסודה, הרואה קשר הדוק בין הגוף לנפש ובין הנפש לגוף. בטיפול הומאופתי מבוצע אבחון ראשוני, שמטרתו להתאים עבור האדם את הרמדי (התרופה ההומאופתית) הנכונה לו ולמצבו.

הרמדי ההומאופתית היא הכנה רוקחית המכילה תדר אנרגטי, בהתאם לחומר המקור שממנו היא מופקת. לרוב, את ההכנות ההומאופתיות מכינים מחומרים טבעיים שונים כגון מינרלים, צמחים וחומרים מעולם החי. בכוחה של הרמדי ההומאופתית להשפיע על כוח החיים של האדם כדי לייצר תהליכי ריפוי גופניים ונפשיים.

רמדי הומאופתית מגיעה בכדורים למציצה או בטיפות, היא אינה מכילה חומרים כימיים או תרופתיים, פשוטה ובטוחה לשימוש. אחד היתרונות המשמעותיים הנוספים של ההומאופתיה הוא שהיא מתאימה לכל גיל.

במקרה של אלרגיה עונתית ניתן להקל על התסמינים גם לאחר התפרצות האלרגיה. מאחר שבמצב כזה המטופל זקוק למענה מיידי, משתמשים קודם כול בטיפול הומאופתי אקוטי. הטיפול מותאם לאופי התסמינים ונועד ליצור יציבות ראשונית. לאחר מכן, ההומאופת גם מצייד את המטופל ברמדי הומאופתית ייחודית לו לצורך מניעה וחיזוק בעתיד.

להתייעצות עם מטפלים מומחים באלרגיה עונתית- לחצו כאן>>

"הומאופתיה עבורי היא הדרך ליצירת בריאות שלמה, דרך חיים באמצעותה אני מט...