קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
1372
0
 


אילו מזונות עשירים בויטמינים ובמינרלים החיוניים לגופנו? מדריך מלא

מערכת תוכן אתר קליניקה
24/11/2019
הם הכרחיים לתפקודי הגוף, מחזקים את מערכת החיסון, מגנים על הגוף מפני מחלות ואנו מקבלים אותם ממזון בלבד. מהם המקורות הטובים ביותר לויטמינים ומינרלים? המדריך המלא

ברזל

ברזל הוא מינרל החיוני לייצור המוגלובין המוביל חמצן מהריאות ליתר איברי הגוף, ובנוסף לסילוק גזים רעילים המצטברים בגוף. נשים בהריון זקוקות לכמויות גדולות של ברזל למען ההתפתחות התקינה של העובר, וגם ילודים ותינוקות עד גיל שנה זקוקים לתוסף ברזל.

מזונות מן החי, כגון בשר בקר והודו, הם העשירים ביותר בברזל. גם בקטניות דוגמת שעועית לבנה, עדשים וקינואה תמצאו כמויות יפות של ברזל. טבעונים וצמחונים יכולים להשלים את החסר בברזל מטופו למשל, משום שב-50 גרם טופו יש כ-3 מיליגרם ברזל.

 

סידן

סידן הוא מינרל ההכרחי לחיזוק ובניית העצמות, לתפקוד תקין של מנגנון קרישת הדם, לשמירה על השיניים וכן הוא תורם לשיפור תפקוד מערכת העצבים. הסידן הוא מינרל חמקמק. אמנם הוא נמצא במוצרי מזון שונים אך הגוף מתקשה לספוג אותו. 

סידן תמצאו במוצרי חלב, ברוקולי, טחינה, שומשום, דגים, תפוזים ותאנים יבשות. כדי לשפר את ספיגת הסידן מומלץ לצרוך מזונות עשירים במגנזיום כגון שקדים סויה, עלים ירוקים וקטניות.

 

 

 

ויטמין סי 

הויטמין המוכר לכולנו תורם לחיזוק מערכת החיסון, מסייע לגוף לייצר נוגדנים ומשפר את ספיגת הברזל, הסידן והאבץ לגוף. בנוסף ויטמין סי הוא נוגד חמצון המנטרל את השפעתם השלילית של הרידקלים החופשיים על התאים. 

הויטמין אינו נספג בגוף ולכן חשוב להקפיד על צריכה של ירקות ופירות עשירים בויטמין סי מדי יום. פלפל הוא אחד הירקות העשירים ביותר בויטמין סי, פלפל אחד ביום יספק את רוב הצריכה המומלצת היומית לאדם בוגר. ויטמין סי תמצאו גם בירקות מצליבים כמו כרוב וברוקולי, בתות שדה, בקיווי, בפירות הדר כמו תפוזים וקלמנטינות. גם אננס ועגבנייה עשירים במיוחד בויטמין החשוב.

 

רוצים להתייעץ עם נטורופת על תזונה מומלצת? לחץ כאן 

 

 

חומצה פולית

חומצה פולית משתייכת לקבוצת ויטמיני B. היא יעילה במניעת מחלות לב ודם ותורמת לירידה בסיכון לשבץ מוחי. לנשים בהריון היא חשובה במיוחד. מחסור בחומצה פולית עלול להביא למומים קשים במערכת העצבים ובעמוד השדרה של העובר. לנשים בהריון מומלץ להתחיל ליטול תוסף חומצה מיד עם גילוי ההריון ומומלץ אף יותר כשלושה חודשים טרם הכניסה להריון. 

חומצה פולית תמצאו במזונות כמו אפונה, אורז מלא, בננה ותפוזים. 

 

אשלגן

האשלגן חיוני לתפקוד כל התאים בגוף, הוא גורם משמעותי במנגנון כיווץ השרירים והכרחי לתהליך עיכול נכון ולתפקוד תקין של הלב. תזונה עשירה באשלגן הפחיתה משמעותית את הסיכון ללקות בשבץ. 

אשלגן תמצאו בבננות, אבוקדו, קקאו דגים כמו סלמון ובקלה ובתפוחי אדמה.

הוספת תגובה הדפס חזרה
מערכת תוכן אתר קליניקה

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"