קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
3961
0
 


מה כדאי לאכול כדי לשמור על מראה עור צעיר?

קרן סצי
03/06/2018
כולנו יודעים שלתזונה השפעה ישירה על הבריאות, החיוניות ואפילו על מצב הרוח והאיזון הנפשי שלנו, אך מהם היתרונות והחסרונות שלה לעור הפנים? כל מה שכדאי לאכול – ומה שממש לא

השיטה הטבעית היעילה ביותר לשיפור מראה עור הפנים ובריאות הגוף היא טיפולי אסתטיקה ברפואה הסינית. טיפולים אלו כוללים עיסויי פנים, כוסות רוח, גואשה, מזותרפיה, חימום במוקסה ושקיות צמחים, דיקור קוסמטי מקומי בפנים, יחד עם דיקור סיני מערכתי, וכמובן, החשוב ביותר - השינוי התזונתי.

 

 

 

ישנם שני סוגי גורמים להזדקנות, פנימית וחיצונית: הזדקנות פנימית מתבטאת בשינויים ניווניים בגוף, הנובעים מהפיזיולוגיה הטבעית והשינויים ברמות ההורמונים השונים. הגוף מאבד מיעילותו, הלב נחלש, הסינון בכליות משתנה ועוד. לאורך זמן פוחתת יכולת הגוף להתמודד עם מחלות והעור נעשה דק ויבש יותר ומופיעים בו קמטים.

 

 

 

 

בנוסף, ישנם גורמים חיצוניים שיאיצו את ההזדקנות הפנימית, כמו חוסר בנוזלים, חשיפה מרובה לשמש ולזיהום סביבתי, עישון או שתיית אלכוהול, לחץ או חוסר שינה ושימוש בתכשירי טיפוח או סבונים, המכילים חומרים שעלולים לפגוע בעור. גם תזונה דלה בחומרים מזינים, בפרט מחסור בוויטמינים A,C,E ובחומצה פולית, ומאידך עשירה בשומנים, מלח ובמיוחד סוכר, תעודד הופעת קמטים ומראה עור חסר חיוניות.

 


הסיבה להזדקנות: רדיקלים חופשיים 

התאוריה העיקרית שמסבירה את העובדה שבגיל צעיר הגוף מסוגל לשקם את עצמו באופן מלא, ואילו ככל שמתקרבים לגילאי 50 מואץ תהליך ההזדקנות, מבוססת על רדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים הם מולקולת לא יציבות, הפוגעות במולקולות אחרות מתוך שאיפה לתקן את עצמן, ומאיצות את היווצרות הנזק לתאים ולרקמות בגוף ולהזדקנות. גורמים חיצוניים כגון חשיפה לשמש, זיהום אוויר, עשן סיגריות מגבירים את כמות הרדיקלים החופשיים בגוף. 

הקולגן, שהוא חלבון המעניק לעור גמישות ומראה מתוח, רגיש במיוחד לנזקי הרדיקלים החופשיים. כך, למשל, במצב של חשיפה לשמש, רדיקלים חופשיים שנוצרים בעור עשויים בסופו של דבר להאיץ את תהליך ההזדקנות שלו.

 

 

הפתרון: נוגדי חמצון

למזלנו, גופנו משתמש בנוגדי חמצון, שמסוגלים לנטרל את הרדיקלים החופשיים. נוגדי חמצון הם חומרים מזינים כמו ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו, שיכולים לעצור בעצמם או ליצור מנגנונים אחרים שמסייעים לנטרל ואף לתקן את הנזקים שנגרמו על ידי רדיקלים חופשיים. אם נצרוך מזונות מסוימים שעשירים בנוגדי חמצון ונתמקד בתזונה אנטי דלקתית, נראה את ההשפעה על חיוניות העור כמעט באופן מיידי.

אז מה כדאי לאכול כדי לשמור על עור צעיר ורענן? כדי לשמור על מרקם עור יפה מומלץ לצרוך על בסיס יומי את המרכיבים הבאים:

1.פחמימות בעלות ערך גליקמי נמוך כדוגמת קינואה, כוסמת, גריסים, שיבולת שועל, אפונה, במיה, בטטה, שעועית ירוקה.
2.פירות וירקות עשירים בנוגדי חמצון הכוללים ירקות שאינם עמילניים כמו אספרגוס, ברוקולי, כרוב, ירקות עליים, תרד, דלעת, פלפל, אבוקדו, ופירות כמו תותים, מלון, אננס, אוכמניות טריות, פרי הדר, קיווי, אפרסקים, אגסים, שזיפים.
3.שמנים מומלצים - שמן זית, שמן אגוזי מלך, שמן זרעי פשתן או שומשום, שמן אבוקדו.
4.חלבון איכותי ושומנים טובים כגון דגים שעשירים באומגה 3 (סלמון), חביתה מחלבון, בשר דל שומן כמו בשר עוף או הודו.

בנוסף מומלץ לשתות תה ירוק במקום קפה/ תה שחור /מיצים ומוגזים. כמו כן,  עדיף לאכול פרות שלמים ולא לשתות מיצי פירות.

ניתן גם לשפר את מראה העור על ידי שילוב תוספי תזונה. טיפולי יופי של רפואה סינית, עם תזונה מדוייקת יותר, בשילוב של תוספי מזון כגון חומצה אלפא ליפואית, DMAE, ויטמיןC , ויטמין E, פיקנוגנול ותמצית זרעי ענבים, המומלצים לשמירה על העור, בהחלט יביאו לשיפור מראה עור הפנים ושיפור החיוניות הכללית.

 


אילו מזונות לא כדאי לצרוך? 

הרכבת ארוחות עשירות בנוגדי חמצון מחד, ומאידך סילוק מזונות שמזניקים את רמת הסוכר בדם, קלה מאוד לביצוע כשיודעים מה לחפש.

1.שמנים ושומן - קודם כול, מזונות שמנים, מעובדים ומתועשים אינם בריאים באופן כללי. כדאי להימנע משמנים כמו סויה, תירס, חריע, כותנה, דקלים, ושומן טרנס (מרגרינה), במיוחד כשמשתמשים בהם לטיגון. כמו כן, רצוי להימנע מחמאה ושומן מן החי.

2.תזונה "חומצית" - ריבוי חלבונים מהחי בתזונה עלול לגרום להזדקנות מואצת של העור.

3.סוכר – צריכת כמויות גדולות של סוכר גורמת לנזק עצום בעור, מכיוון שהוא גורם להיווצרות חיבורים צולבים בסיבי הקולגן. כך נפגע התפקוד והמרקם שלו והעור הופך לחסר גמישות ומדולדל, חרוש בקמטים ובעל מרקם גס. הפתרון: פשוט צמצמו אכילת סוכר.

4.פחמימות - כדאי שתפחיתו גם אכילת פחמימות שמתפרקות מהר וגורמות לעלייה מהירה ברמות הסוכר בדם כמו פסטה, בורגול, קוסקוס, דוחן, אמרנט, חיטה, תפוח אדמה, לחמים מסוגים שונים, דגנים מעובדים בתוספת סוכר, תירס, אורז, בננות ומנגו.

 

הוספת תגובה הדפס חזרה
שמי קרן סצי, מטפלת ברפואה סינית ודיקור מעל 10 שנים. מתמחה בטיפולי אנט...

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"