קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
2985
0
 


מנשימות ועד לתוספי תזונה: כל הטיפים שיעזרו לכם "לשחרר את הלחץ"

דלית וולאך
24/03/2016
לחץ הוא חלק בלתי נפרד מהחיים אבל כשלא יודעים להתמודד איתו נכון, הוא פוגע באיכותם ואף עלול להוביל לבעיות נוספות. אילו פעולות פשוטות ניתן לעשות בכדי להפחית את הלחץ וכיצד הרפואה המשלימה יכולה לסייע? נטורופתית מסבירה 
סטרס (לחץ), הוא חלק מתרבות חיינו בעידן הטכנולוגי הנוכחי, ולכן עלינו לקחת אחריות על החיים שלנו ולסייע לגוף שלנו להתמודד טוב יותר עם סיטואציות בעייתיות, במטרה להשיג איכות חיים טובה יותר.

על מנת שנוכל להתמודד עם הלחץ בדרך חיובית, ראשית כל עלינו להעריך את מצב הלחץ ולהבין עד כמה האירוע הוא משמעותי או ניתן לשליטה מצד אחד, וכיצד להתמודד עם האירוע מהצד השני. 

לעיתים אלמנט ההפתעה מעוות את תפיסתנו באשר למידת השליטה שבידינו ועלינו לשאול את עצמנו: האם ניתן לשנות את המצב? אם לא, האם אני יכול לשלוט בתגובה הרגשית כלפיו והאם אני מאמין שאפשר להתגבר על הבעיה בהצלחה? אמונה עצמית זו ביכולת להתמודד בהצלחה עם מצב לחץ מכונה "מסוגלות עצמית". 


כיצד ניתן להפחית את הלחץ?

חוקרים במדעי החברה הגיעו למודל שנקרא "מודל החליפין" שמחלק את דרך ההתמודדות עם הבעיה לשני חלקים עיקריים: האחד הוא התמודדות עם הבעיה, כלומר, מה אנו עושים בפועל לצורך הפחתת הלחץ או ההתמודדות אתו. מצד שני ויסות רגשי שמתייחס לדרך שבה ניתן לשנות את דרך החשיבה אודות הלחץ והתחושה כלפיו. במילים אחרות, היבט הפעולה לצד היבט המחשבה: חיפוש מידע על לחץ ונקיטה של צעדים במטרה להפחית את הלחץ.

דוגמאות להתמודדות רגשית נכונה, כוללות ביטוי מילולי לתחושותיכם, הסתכלות על הלחץ מנקודת מבט שונה, תמיכה של חברים, משפחה או אנשי מקצוע. 

 

 


להלן 9 פעולות נוספות, שכל אחד יכול לעשות, בכדי להפחית את מפלס הלחץ: 

1. נשימה

אחת מטכניקות ההרפיה הפשוטות היא נשימה איטית ועמוקה. במצבי סטרס אנחנו נושמים באופן שטחי, לכן הכנסת אוויר והוצאתו לאט תוך ניפוח הריאות מעודדת רוגע ומשחררת מתח. אם תוסיפו לנשימה את המילה "לשחרר" יהיה מושלם.

2. מתיחות 

כאשר משלבים תרגילי מתיחה, במהלך היום (לצוואר, לידיים, לגב ולרגליים), תוך כדי עבודה, בזמן נהיגה במכונית ולפני השינה, משחררים באופן מבוקר את הלחץ הנפשי והפיזי.

3. טכניקות הרפיה

מומלץ לשלב טכניקות הרפיה כגון: טאי צ'י, דמיון מודרך, יוגה, מדיטציה וכדומה. אפשר גם לשלב עיסוי של הגוף כדי להרפות את המתח.


4. ניהול זמן

אחת הסיבות הנפוצות לתחושת לחץ, היא חוסר זמן לבצע את כל המשימות שהחיים דורשים מאתנו לבצע. אם נתרכז בדרך לניהול הזמן שברשותנו, נמצא, שרמת הלחץ שלנו תרד באופן משמעותי. הצעד הראשון לניהול זמן הוא קביעת סדרי עדיפויות. 

רשמו את כל המטלות שעליכם לעשות בסדר יורד של דרגת החשיבות. נסו לבחון האם יש לכם זמן מבוזבז או מאידך זמן רב מדי אותו אתם מקדישים לפעולה אחת, כגון טלוויזיה, פייסבוק, טוויטר, וואטסאפ וכן הלאה, ותחשבו כיצד אתם יכולים לקצר אותו ולעשות דברים מועילים ומהנים יותר בזמן שהתפנה.

5. פעילות ספורטיבית

פעילות גופנית, בפרט אירובית, משחררת אופיאטים כגון סרוטונין, אשר מורידים את הלחץ ומשפרים את מצב הרוח. לכן, רצוי ומומלץ לעשות פעילות גופנית סדירה.

6. "זמן דאגה" 

זוהי טכניקה מעניינת שהתוודעתי אליה בעבר והיא מתאימה לדאגנים שבינינו: בחרו זמן ביום שבו "תפרגנו" לעצמכם חצי שעה, שבה אתם יכולים לדאוג כמה שתרצו. תרשו לכל מה שמדאיג אתכם לצוף כלפי מעלה, אבל עם סיום מחצית השעה, אתם לא נותנים לאף מחשבת דאגה להפריע לכם במהלך שארית היום. 

7. שתיה בכמות מספקת

כשאנחנו מרווים את הגוף שלנו במים התפקוד שלו במצבי דחק משתפר. שימו לב שכשאנחנו בסטרס הפה מתייבש.

8. אכילה נכונה

תחת לחץ אנחנו נוטים, לעיתים קרובות, לאכול ארוחות גרועות (כגון ג'אנק פוד) ולשתות משקאות מעוררים (כגון קפה) על מנת לשמור על עירנות, דבר אשר מעלה את רמת הסוכרים ורמת החרדה - וכפועל יוצא גם מעלה את עוצמת הלחץ של הגוף. אכילת ארוחות מסודרות שמכילות את כל אבות המזון תוך כדי רוגע, תתרום להורדת הלחץ ותעלה את רמת היעילות שלכם בעבודה.

9. שנת לילה טובה

הרשו לעצמכם לישון שינה רצופה ונינוחה של בין 7-8 שעות. מומלץ להיכנס למיטה לפני השעה 12 בלילה, כי לאחר מכן הגוף מעלה את רמת העירנות.


אילו תוספי תזונה מסייעים בהפחתת לחץ?

מלטונין: לאיזון מנגנון השינה הכימי

חומצה אלפא ליפואית: לחוסר האנרגיה והעייפות הגדולה שנוצרת כתוצאה מלחץ. מחזקת את מערכת האנרגיה בגוף.

טאורין, גאבא, טירוזין: חומצות אמינו שמסייעות במניעת הדרדרות לרמת לחץ בלתי נשלטת ובטיפול במי שכבר נתון בלחץ (רצוי לקחת בתאום עם נטורופת).

Complex B50: ממתנים ומבטלים השפעות של לחץ (צובע את השתן בצהוב כתום זרחני – לא להיבהל).

אבץ פיקולינט: לשיפור תפקוד המערכת החיסונית שנפגעת במצבי לחץ. לוקחים בלילה. עבור מי שנוטל ברזל בגין אנמיה - לא לנטול ביחד: את הברזל לוקחים בבוקר ואת האבץ בלילה.

מגנזיום ציטראט: מתדלדל במצבי סטרס. משמש גם להמרצה וגם להרגעה.
 
ויטמין C: נוגד חימצון ומונע נזקים של גורמי הלחץ פיזית, סביבתית ורגשית, ומווסת את הורמוני הלחץ.

סלניום: עוזר בהתמודדות עם סטרס.

צמחי מרפא: קיימים הרבה צמחי מרפא שיכולים לסייע במצבי לחץ. יש להתייעץ עם הרבליסט או נטורופת.

פרחי באך: מומחה לפרחי באך יכול להכין תמצית מצב על מנת לשחרר סטרס זמני, ותמצית טיפול על מנת לשחרר אנשים שנוטים למתח וחרדה.

שמנים ארומתיים: ישנם שמנים שתפקידם לשחרר סטרס פיזי או מנטלי כגון לבונה (פרנקנסייז), קג'פוט ועוד.

לסיכום, זכרו כי לחץ הוא עובדת חיים. כל עוד אנחנו חיים - אנו חווים לחץ. אל תשכחו שלחץ, כשלעצמו, איננו רע, יש לחץ שהוא טוב וחיוני, כזה שדוחף אותנו לפעול, להיות יצירתיים ונותן רוח גבית כדי ליישם וליצור.


הוספת תגובה הדפס חזרה
שמי דלית וולאך ואני נטורופתית ׁׁ(ND), מומחית בפרחי באך ׁ(BFRP), תזונאי...

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"