קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
2546
0
 


טאי צ'י וצ'י קונג - 17 יתרונות של פעילות גופנית

מערכת תוכן אתר קליניקה
28/07/2019
כולנו יודעים להסביר מהי חשיבותה של פעילות גופנית, אך האם ידעתם מהו הערך של פעילות גופנית פנימית?
פעילות גופנית חשובה ומועילה לבריאות הגוף, אך לפעילות גופנית הרגילה אין ערך רב בכל מה שנוגע להשפעות הרוחניות. רק השילוב של פעילות גופנית עם תרגילים שיש להם גם השפעה פנימית יביא לתוצאות אופטימליות לבריאות הכללית של האדם.

 

 תרגול של טאי צ'י וצ'י קונג מחזק גם את הגוף וגם את הנפש

 

תרגילים "פנימיים" שונים בהרבה מתרגילים "חיצוניים'', הכוללים אימוני כושר, אומנויות לחימה, פיתוח גוף, פעילות אירובית ופעילויות אחרות שבעיקר מדגישות את הצד הפיזי. התרגילים הפנימיים שונים במהותם, כי הם נועדו לעבוד גם על נפש ולחזק את השילוב של גוף ונפש.

 

 

כולנו מכירים אנשים שרצים על הליכון וצופים בטלוויזיה באותו זמן. אך האם הגוף שלו עושה דבר אחד ודעתו במקום אחר? זהו מתכון לתוצאות מוגבלות, כי הם מטפלים בגוף הפיזי, אך לא נותנים את הדעת על הצד הנפשי והרוחני.

 

קראו עוד:   ערוצי האנרגיה של הגוף: האם הם באמת קיימים?

 

 

 

איזה צורות תרגול פנימיות זמינות? 

לרוב, השיטות של פעילות גופנית שמקורן במזרח ובעיקר התורות הסיניות, כגון צ'י קונג, טאי צ'י ורפואה סינית, אך גם מדיטציה או יוגה, משפיעות גם על הצד הרוחני ותורמות לנפש בריאה יותר. תרגול קבוע לפי התורות הללו יכול להעניק היתרונות הבאים:
1.שיפור הכושר האירובי: שיפור באספקת החמצן לרקמות ובסיבולת לב-ריאה, תוך הפחתת קצב לב במנוחה.

2.שיפור את הגמישות הגופנית והרגשית: אולי השפעה זו לא מורגשת בהתחלה, אבל תרגול, כמו צ'י קונג, טאי צ'י או יוגה, ישפר את גמישות השרירים עם הזמן. זה יפחית את הלחץ והמתח ויעזור לך להיות גמיש יותר מבחינה רגשית.

3.פחות דאגות: דאגה וחרדה כרוניות יכולים להעלות את רמות הקורטיזול בגופך, שלמרבה הצער קשור להתפתחות לחץ דם גבוה, דיכאון, עלייה במשקל והחמרת העמידות לאינסולין, שעלולה לגרום לסוכרת.

4.שיפור טונוס השרירים: בניגוד לאמונה רווחת, גם תרגילים אלה בונים שרירים ומחזקים אותם. טונוס שרירים גבוה עוזר להגן מפני פגיעה, כאבי גב ואפילו מכאבי מפרקים. בנוסף, תרגילים הללו משפרים את זרימת הדם, החמצן והאנרגיה בגוף.

5.הורדת כמה קילוגרמים: תרגילים פנימיים שורפים הרבה יותר קלוריות ממה שרוב האנשים חושבים. בנוסף, הם מעודדים את האנשים שמתרגלים אותם לשפר את התזונה שלהם. לכן שיטות התרגול הפנימיות יכולות לעזור לך לרדת במשקל, אם זו המטרה שלך, או לפחות להגיע למשקל האופטימלי שלך מוקדם יותר.

6."שימון" המפרקים: התרגילים הפנימיים מזינים את המפרקים, שומרים עליהם גמישים ועמידים בפני פגיעה ותורמים לבריאות המפרקים לאורך זמן.

7.איזון הסוכר בדם: התרגילים הפנימיים מקדמים תפקוד טוב יותר של חילוף חומרים, משפרים את איזון הכולסטרול והסוכר, ומקטינים את הסיכון לחלות בסוכרת וסיבוכים הקשורים אליה, כגון אי ספיקת כליות, התקף לב, עיוורון וקטיעת גפיים.

8.איזון מערכות: פעילות גופנית פנימית מביאה לשילוב נכון ומאוזן בין הנשימה, התנועה ותשומת הלב של האדם וגורמת לרוגע באופן אוטומטי. 

9.בניית העצמות : הפעילות מחזקת מערכות פנימיות הבונות את העצם ומסייעת למניעת מחלת האוסטיאופורוזיס. יתר על כן, לכמה שיטות תרגול יש תרגילים מיוחדים לשמירה על מח עצם בריא ועצמות גמישות.

10.שיפור שיווי המשקל והקואורדינציה: ברגע שמושג שילוב נכון בין גוף לנפש זה גורם להפחתת פציעות ותאונות. כמו כן, גם יכולת הניידות משתפרת. 

11.שיפור זרימת הדם: חיוניות הגוף תלויה בין השאר בזרימת דם יעילה. תרגילים פנימיים מפחיתים את עומס העבודה על הלב ומשפרים את זרימת הדם באופן טבעי, ובכך מורידים את הסבירות להתקפי לב או שבץ.

12.בניית מודעות גוף ונפש: ככל שמתרגלים יותר, כך עולה המודעות ותשומת הלב לאופן שבו אתה משתמש בגוף שלך - האיזון שלך, חלוקת המשקל, המקומות המתוחים בגוף  וההתנגדויות הפסיכולוגיות שמתורגמים על ידי הגוף לתחושת לחץ גופני. ברגע שאתה מודע לדברים האלה, אתה יכול לשנות אותם. 

13.חיסון וטיהור הגוף: התנוחות השונות במסגרת תרגילים פנימיים עוזרות לזרימה יעילה יותר של נוזל הלימפה, משפרות תפקוד של מערכת העיכול התחתונה ומחזקות את המערכת החיסונית. כל אלו מספקים בסיס מוצק לבריאות לטווח ארוך ואריכות ימים.

14.שינה עמוקה ונינוחה: שיפור מחזור דם, חמצן ואנרגיה והפחתת הלחץ תורמים לשינה איכותית יותר.

15.מעצים אושר: מערכות פנימיות הם כלים הוליסטים לטיפוח הרמוניה ואושר בשילוב של גוף-נפש ,המערכות הנ''ל לעתים קרובות קשורות למערכות מדיטציה שיכולות לחולל מהפכה בחייך.

16.שיפור יחסי האנוש: ככל שתהפוך לרגוע יותר, גמיש יותר מבחינה רגשית ומחובר יותר עם הליבה של ההוויה שלך, גם אנשים אחרים ירצו בקשר איתך לעתים קרובות יותר. התירגול הפנימי עוזר לך להיות רחום, נגיש ומאוזן יותר - סודות שאתה יכול לחלוק עם חברים ואהובי נפש.

17.רומנטיקה רוחנית: מערכות פנימיות הן אכן הוליסטיות - הן יכולות להעמיק את הקשר הרגשי והרוחני שלך עם בן או בת הזוג ואפילו לשפר את החשק המיני.

 

 

כמובן שכדי ליהנות מהיתרונות השונים, צריכים לבצע את התרגול באופן קבוע ועקבי. היתרונות העמוקים יבואו רק אם אתה עושה מאמץ כדי לבנות את החיים שלך בשיטות אלה ומיישם את העקרונות העומדים בבסיסם.

 

נכתב בשיתוף עם ג'ק טובול 

הוספת תגובה הדפס חזרה
מערכת תוכן אתר קליניקה

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"