קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
351
0
 


לעבור את ארוחות החג בהנאה ובבריאות טובה

מערכת תוכן אתר קליניקה
24/09/2019
נפיחות, עצירות וכמובן עלייה במשקל – אלו הן המכות של חג הפסח. כיצד תמנעו מהן? 10 טיפים שיעזרו לכם לעבור בשלום את ארוחת החג
בחגי ישראל כולנו נוהגים לאכול הרבה, ולרוב לאו דווקא מהמנות הקלות לעיכול. לכך מתווספת העובדה שקשה לעמוד אל מול השפע הגדול שמציע שולחן החג – והתוצאה לא מאחרת לבוא: תחושת נפיחות, קשיי עיכול, גזים ולעתים גם כאבי בטן, ואולי גם תוספת של כמה קילוגרמים. כיצד, אם כן, נתארגן לארוחת ליל הסדר ולאירוח בחג הפסח ונשמור על תזונה נכונה יותר?

 

 קראו עוד:  אחרי החג: כך תנקו את הגוף מרעלים

 


1.אל תגיעו רעבים מדי לשולחן החג 

הקפידו לאכול ארוחות קטנות ומאוזנות במשך היום, כך לא תהיו רעבים, לא תאכלו מעבר ליכולתכם ותרגישו קלילים יותר גם בסוף הארוחה.

 

 

 

2.שפרו את תהליכי העיכול שלכם 

מומלץ לשתות חליטה המשלבת עלי לואיזה ושיבה (לענה), עד שלוש פעמים ביום, כדי לשפר את העיכול ולהפחית את הנפיחות ותחושת הכבדות האופיינית לארוחות החג.

3.שתו מים 

תמיד טוב להרבות בשתיית נוזלים, אך חשוב לעשות זאת במיוחד בפסח. שתו מים (מים עם מיץ לימון טרי), חליטות צמחים או תה ירוק ומרקים צחים, כיוון שאכילת המצות היבשות ומאכלים העשויים מקמח מצות עלולה להכביד על המעיים ולגרום לעצירות. כדאי לשתות גם לפני הארוחה על מנת להפחית את תחושת הרעב.

4.שלבו שומר חי בארוחה 

מומלץ להכין סלט משומר חי, עליו מטפטפים בנדיבות מיץ לימון ומתבלים לפי הטעם. השומר תורם לעיכול יעיל יותר של המזון ועשוי להפחית נפיחות וגזים אחרי ארוחה.

5.אכלו לאט 

אכילה רגועה ולעיסה יסודית של המזון, כשאתם מקדישים תשומת לב לטעמים ולמרקם, מסייעת בעיכולו ומאפשרת לאכול פחות. לפני שתבחרו להעמיס עוד מנה על הצלחת משלל המנות המוצעות בשולחן הסדר, בדקו עם עצמכם האם אתם באמת עדיין רעבים. זכרו: למוח לוקח כ-20 דקות להרגיש שאכלנו מספיק.

6.שימו לב לסוגי המזון 

ארוחות כבדות, האופייניות לחגים, משלבות בתוכן סוגים שונים של אבות מזון. רצוי לא לאכול חלבונים מסוגים שונים (עוף, בשר בקר, דגים, ביצים). אך אם בכל זאת החך דורש, מומלץ לעשות הפסקות, בערך של כחצי שעה, בין סוג חלבון אחד לשני. בנוסף, מומלץ להרבות באכילת ירקות חיים ובמיוחד ירוקים (עלי חסה, עלי בייבי ונבטים), התורמים לפירוק המזון ולעיכול יעיל.

7.שתו יין אדום 

נכון, יש ארבע כוסות, אך כדאי לשתות מעט יין בכל כוסית - רצוי יין אדום אורגני. היין האדום מכיל פוליפנולים, נוגדי חמצון חזקים שתורמים לבריאות הלב והמערכת החיסונית.

8.הגעתם לקינוחים? אל תתפרעו! 

מומלץ לחלוק את הקינוחים האהובים עם אדם נוסף ולסיים את הארוחות בלגימה שלווה של תה ירוק.

9.סובלים מגזים? שתו חליטה

לאלו הסובלים מגזים מומלץ להכין חליטה מזרעי קימל, זרעי כוסברה ומעט שורש ג'ינג'ר, להרתיח אותם מספר דקות ולשתות לאט-לאט לאחר הארוחה.

10.לבשו בגדים שמחמיאים לכם

הטיפ הבא אולי יראה לחלקכם משעשע, אך אנו ממליצים מאוד ליישם אותו. התלבשו יפה, חגיגי, בבגדים שמחמיאים לכם. הצעד הראשון לאכילה נכונה בחג הוא להרגיש טוב עם עצמכם.

 

 

ממשיכים לדבר על זה בפורום נטורופתיה

הוספת תגובה הדפס חזרה
מערכת תוכן אתר קליניקה

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"