קליניקה - פורטל לשירותי בריאות: כל המידע על רפואה משלימה , טיפולים , מאמרים ומטפלים

טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן

פורטל "קליניקה"
25/12/2018
דלקת בדרכי השתן היא בעיה שבאה לידי ביטוי פעמים רבות בריצות תכופות לשירותים, צריבה חזקה בעת מתן שתן, כאבי בטן ותחושה תמידית של צורך להתפנות. הטיפול הקונבנציונלי בדלקת בדרכי השתן כולל טיפול אנטיביוטי, אבל לרפואה המשלימה יש לא מעט טיפולים טבעיים להקלה והחלמה. להדפיס ולשמור

דלקת בדרכי השתן היא מחלה שכיחה אצל נשים, כיוון שצינור השופכה שלהן קצר במיוחד, לעומת זה של הגברים. המבנה האנטומי של איברי המין הנשיים מאפשר נדידת חיידקים מפי הטבעת לעבר צינור השופכה, מה שגורם לזיהומים רבים.

דלקת בדרכי השתן מאופיינת בהטלת שתן תכופה אבל ללא תחושת התרוקנות, צריבה חזקה בעת מתן שתן וכאבים בבטן התחתונה. במקרים חמורים הדלקת יכולה להיות מלווה בחום ובחולשה.

הטיפול הקונבנציונלי יציע אנטיביוטיקה, אולם גם לרפואה המשלימה ולטבע יש מה להציע. כמה שיטות טיפול טבעיות שעובדות:

1. חליטת צמחי מרפא

ככלל, רצוי להרבות בשתייה בזמן דלקת בדרכי השתן. כך הנוזלים יעברו במערכת השתן וישטפו אותה. שילוב של חליטות צמחי מרפא יוסיף חומרים פעילים לזירוז ההחלמה.

צמחים מומלצים הם פטרוזיליה, שידועה כמשתנת, מחזקת את מערכת החיסון ומשפרת את יכולת המאבק בחיידקים. גם עלי הסרפד, אותם ניתן למצוא בחנויות הטבע, מחטאים ומתאימים לטיפול ברירית מודלקת.

2. תוספי תזונה משקמים

כאשר הדלקת פעילה מומלץ לצרוך כמויות גדולות יותר של ויטמין C, הידוע כמחזק את מערכת החיסון ומשפר את ייצור הנוגדנים בגוף, ויטמין A וכן אבץ ובטא קרוטן. מומלץ ליטול תמצית חמוציות בטבליות או במיץ, כיוון שהן משנות את רמת החומציות במערכת השתן ופוגעות באוכלוסיית החיידקים.

3. תמיסת שמן עץ התה

ניתן להכין תמיסה לשטיפת איבר המין וחיטוי האיזור משמן עץ התה. ערבבו כוס (250 מ"ל) מים פושרים ו-20 טיפות שמן עץ התה ושטפו את האזור אחרי כל מתן שתן או קיום יחסי מין. חשוב מאוד: לא להתפתות ולשים יותר טיפות משמן עץ התה, מאחר וכמות גדולה מדי עלולה להזיק.

4. שתיית מיץ ירקות

הנטורופתים ממליצים לשתות מיץ מסלרי, סלק, מלפפון וחסה. ירקות האלה ידועים כמשתנים ומחטאים את רירית השתן המודלקת. ניתן לשתות שתי כוסות מיץ ירקות ביום.

פורטל "קליניקה"