אלרגיה עונתית | טיפול טבעי להקלה על תסמינים

01/12/2019
אלרגיה עונתית מופיעה מידי שנה באותה תקופה של סתיו או אביב. התסמינים כוללים אף מטפטף או סתום, גרון מגורה, גרד בעיניים או פריחה בעור. איך ולעבור את עונת הפריחה והלבלוב בשלום באמצעות טיפול של צמחי מרפא וטיפולים טבעיים. 4 דרכים לטיפול טבעי שיעזרו לכם להקל על תסמיני האלרגיה העונתית (קדחת השחת).
אלרגיה היא תגובה של מערכת החיסון נגד חומרים מסוימים שמצויים בסביבתנו, שאינם גורמים לנזק או לתסמינים כלשהם לרוב האנשים. אך אם אתם רגישים לאותם החומרים, שנקראים אלרגנים, אתם עלולים לסבול משלל תסמינים אופייניים של אלרגיה כגון גירוד קל בגרון או בתעלת האוזן, נזלת מימית, גודש באף, התעטשויות מרובות, גירוי או דלקת עיניים, פריחה מגרדת בעור ואפילו התקפי קוצר נשימה

קראו עוד: האלרגיה חזרה? טיפולים טבעיים להקלה על תגובות אלרגיות

אלרגיה יכולה להתפתח נגד חומרים רבים כמו אבק, פרווה של בעלי חיים, עקיצות חרקים, תרופות, מזונות שונים, עובש, בשמים ועוד. אבל מחוללי אלרגיה עיקריים הם אבקני הפרחים, הדשאים והעצים שמלבלבים. בעוד שרוב האנשים נהנים מהתעוררות הטבע, אנשים הסובלים מאלרגיה מחפשים דרכים להימנע מהחשיפה לאלרגנים ולצמצם את הפגיעה באיכות חייהם.

לא בכל מקרה חייבים לקחת תרופות, לפניכם 4 שיטות טבעיות שעשויות להקל על תסמיני האלרגיה העונתית:

1.צמחי מרפא

תה ירוק - חוקרים יפניים גילו שעלי התה הירוק מכילים נוגדי חימצון טבעיים, EGCG, שחוסמים חלק מהמנגנונים המעורבים בתגובה האלרגית ושביכולתם למזער את השפעות האלרגיה על הגוף. אמנם אין עדיין מחקרים בנושא, אך מומלץ לשתות 2-3 כוסות של תה ירוק ביום, לפחות כשבועיים לפני הופעת תסמיני האלרגיה העונתית, במטרה להקטין את עוצמת התסמינים.

ליקוריץ (שוש קירח) - ישנם מחקרים המצביעים על כך ששורש הליקוריץ תורם לייצור טבעי של סטרואידים בגוף, שאחד מתפקידיהם הוא הפחתת תסמיני אלרגיה. עוד מייחסים לליקוריץ שיפור הנשימה ושיכוך של שיעול.

סרפד – באירופה ובאמריקה השתמשו אלפי שנים בסרפד כצמח מרפא לטיפול בבעיות בריאותיות רבות, כולל באלרגיה. כיום, הוכחו שתה, מיצוי אלכוהולי (טינקטורה) או כמוסות שמכינים מעלי סרפד מיובשים עוזרים להקל על תסמיני אלרגיה מבלי לגרום לישנוניות, כפי שחלק מהתרופות נוגדות ההיסטמין הוותיקות עושות.

2.הקפדה על תזונה

בשורה טובה לחובבי החריף: מאכלים חריפים כמו צי'לי, פלפל קאיין, סחוג או חזרת מסייעים לניקוי ושחרור תעלות האף או סינוסים סתומים. עם זאת, שימו לב, כי בדיוק בעת אכילת החריף עולה הנטייה לטפטופים מהאף. אגב, גם בצל ושום טריים יתרמו לשחרור וניקוי תעלת האף.

תבלין נוסף שמומלץ לצרוך הוא הכורכום, בזכות החומר הפעיל בו שנקרא כורכומין. הכורכומין ידוע ביכולותיו נוגדות הדלקת והוא עשוי גם להפחית את תופעות האלרגיה דוגמת נזלת וגודש באף. אגב, גם לדבש מייחסים תכונות אנטיהיסטמיניות ומומלץ לצרוך ממנו בזמני הופעת האלרגיה, אם כי זה עדיין לא נבדק מחקרית.

מנגד, אם אתם אלרגיים לאבקני פרחים מומלץ להימנע למשך תקופת האלרגיה ממזונות מסוימים דוגמת בננה, מלפפון, מלון, וגרעיני חמנייה שככל עלולים להחמיר את תסמיני האלרגיה. יש גם כאלו שממליצים להימנע מצריכת חלב ומוצריו, מאחר שקיימת סברה כי חלבוני החלב עלולים להגביר את ייצור הליחה ולהחמיר את הגודש בדרכי הנשימה שנובע מהתגובה האלרגית.

3.דיקור סיני

תורת הדיקור הסינית העתיקה מוכיחה את עצמה גם במלחמה באלרגיות. במהלך הטיפול, המדקר מחדיר לעור מחטים דקות במיוחד באזורים שונים בגוף. עצם הדיקור משפיע על הגוף ויכול לסייע להרגעת תסמינים האופייניים לאלרגיות כמו עיטושים רבים, אף נוזל ועיניים נפוחות.

לעתים, המטופלים מדווחים על שיפור כבר אחרי הטיפול הראשון, מאידך, אם מדובר באלרגיה כרונית או קדחת השחת שחוזרת בכל שנה, תזדקקו לסדרת טיפולים קצרה, שמומלץ להתחיל עוד לפני העונה.

4.מקלחת חמה

מקלחת חמה עשויה להקל על הנשימה בזכות האדים המצטברים בזמן המקלחת ותורמים לשחרור אף סתום ומנוזל.

בנוסף, במקרה של אלרגיות עוריות, מומלץ להתקלח משום שמקלחת מנקה את העור ומונעת את התפשטות האלרגנים לבגדים, לסדנים ולרהיטים. אך במקרה של פריחה בעור, רצוי שהמים לא יהיו חמים מדי כדי לא להחמיר את הגירוי בעור.

רוצים להתייעץ עם מומחים לטיפול טבעי באלרגיה עונתית? לחצו כאן