קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
7992
0
 


6 המלצות שיעזרו לכם לשמור על תזונה מאוזנת – גם כשאין זמן

מוניק חסון אלעזר
05/05/2016
חיים בקצב מטורף? אוכלים מכל הבא ליד כדי לא לאחר למשימה הבאה? אתם מסכנים את בריאותכם. הנה 6 המלצות שיעזרו לכם לאכול נכון - גם בזמן לחץ
רובנו נכנעים ללוח הזמנים העמוס – עבודה, משפחה, ילדים – וזה בא לידי ביטוי גם בתזונה. אנשים כבר לא יושבים בנחת לארוחה שקטה ומאוזנת, אלא אוכלים בדרך, במכונית, בין לבין, מול המחשב או הטלוויזיה. התוצאות לא מאחרות לבוא: בעיות בריאות האופייניות לעולם המערבי (הפרעות עיכול, השמנה, עודף שומנים בדם, סוכרת, סטרס מתמשך, עייפות), שרובן קשורות לתזונה קלוקלת ולא מאוזנת.

 

קראו עוד:  להגן על הגוף – איזה מזונות "מזהמים" את גופינו ומהם דרכי הניקוי?

  

היפוקראטס, אבי הרפואה, אמר "יהא מזונותיך תרופותיך". לכן, כדי שנרגיש טוב הן בגוף ובנפש, חשוב לשמור על תזונה מאוזנת. לפניכם 6 המלצות שיעזרו לכם לשמור על אכילה בריאה:

  

 

1)הפחיתו את כמות הסוכר

מצד אחד, הסוכר חיוני לכל תא בגוף, כולל תאי המוח. מצד שני, צריכה עודפת של סוכר מסוכנת לבריאות. בדו"ח שפורסם ב-2015, ממליץ ארגון הבריאות העולמי על צריכה של כ-25 גרם סוכר ליום (6 כפיות) בלבד, בעוד שהצריכה היומית בארצות מתועשות נעה בין 21 ל-30 כפיות ליום!

במאמר שהופיע בכתב העת Nature, טענו חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה שסוכר יכול להיות מסוכן באותה מידה כמו אלכוהול וסיגריות. עודף סוכר בתזונה קשור למחלות כמו סוכרת, השמנה (במיוחד השמנה בטנית), יתר לחץ דם, עודף שומנים בדם. הסוכר גם מעודד תהליכים דלקתיים והתרבות תאים סרטנים, שניזונים ממנו. לפי ד"ר ניל ברנרד, לסוכר יש השפעה ממכרת על המוח בדיוק כמו סם, כגון קוקאין או הרואין. 

קל מאוד לקבל כמות עודפת של הסוכר, משום הוא נמצא בכל מקום: משקאות מתוקים, דגני בוקר, עוגיות וביסקוויטים, מעדני בוקר. אבל זהירות! יש לא מעט סוכר במזונות מעובדים, אפילו באלה שאין להם קשר לטעם מתוק: ארוחות מוכנות, נקניקיות, רסק עגבניות, מרקים, רטבים, קטשופ, לחמים, שימורי פירות. חשוב מאוד לקרוא את תוויות המזון כדי לזהות את הסוכר, למרות שהוא יכול להסתתר מאחורי שמות שונים כמו גלוקוז, סוכרוז, מלטוז, פרוקטוז, לקטוז, דקסטרוז, מלטודקסטרין, סירופ תירס ועוד אחרים. לכן, העדיפו מזונות ללא תוספת סוכר או עם כמות סוכר קטנה בלבד.

 

 

2)אכלו יותר ירקות ופירות

פירות וירקות מכילים אלפי חומרים פעילים בעלי חשיבות תזונתית רבה ביותר. הירקות מכילים מעט סוכרים וקלוריות, הם מספקים מים, מינרלים ויטמינים וסיבים תזונתיים. הירקות מכילים שפע נוגדי חימצון ותורמים למניעת מחלות (מחלות לב וכלי דם, סוגי סרטן, מערכת העיכול) והזדקנות. 

ירקות ופירות עשירים מאוד בסיבים תזונתיים שנותנים תחושת שובע, עוזרים לסלק את הפסולת מהגוף ולהקל על עצירות, מאזנים את רמת הסוכר ומפחיתים את רמת הכולסטרול LDL.

חשוב לאכול הרבה ירקות ופירות בצבעים השונים. כדאי לאכול ירקות ופירות העונה, ובצורות השונות: טריים, מוקפצים, בתנור או במרק, בהתאם למצב הבריאותי ולפי העונה. 

 

 

3)אכלו מזונות בריאים

הקפידו לאכול מזונות בריאים, עשירים במינרלים וויטמינים רבים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון. העדיפו מזון מלא – אורז מלא, כוסמת, קינואה והרבו בקטניות מכל הסוגים. 
השתדלו להימנע מאוכל מוכן, עשיר מדי בסוכרים, מלחים ושומנים מעופשים. 

 

 

4)השתמשו בתיבול חכם

שימוש נרחב בתבלינים לא רק מגוון ומשפר את הטעמים ועושה את האוכל למעניין, אלא גם תורם לבריאות. תבלינים רבים מכילים חומרים נוגדי חמצון או נוגדי דלקת. חומרים אלו נמצאים במרכז תשומת הלב המדעית, כי הם מסוגלים לנטרל את הרדיקלים החופשיים (חומרים מזיקים שקשורים להתפתחות מחלות רבות) וכן למנוע מחלות. המקורות העיקריים לנוגדי חמצון הם פירות, ירקות, עשבי תיבול וקטניות. חלק מצמחי התיבול שבשימוש בארץ נמצאו כמקור עשיר במיוחד של נוגדי חמצון : אורגנו, מרווה, נענע, טימין. 

במקום להשתמש בכמות גדולה של מלח פשוט, ניתן להוסיף שום או בצל טרי, תבלינים, עשבי תיבול ומיץ לימון טרי לשיפור כל סלט או תבשיל. 

 

 

5)שתו מים וחליטות

תמיד עדיף לשתות מים טריים ונקיים, תה, חליטות צמחים או תבלינים כגון הצ'אי ההודי (ללא חלב). אף ניתן להכין חליטות נענע, לואיזה או מליסה, שלכל אחד מצמחים אלה יש את התכונות הבריאותיות שלו. כך מכינים חליטה: שופכים מים רותחים על הצמחים, מכסים את הכלי, משרים ל-15-10 דקות ומסננים. המינון הוא 1-2 כפיות של צמח יבש לכוס. אפשר להכין כמות גדולה יותר, לקרר ולהעביר לבקבוק. 

 

 

6)קחו זמן לאכול

כשאוכלים בלחץ ומערכת העצבים אינה מאוזנת, יהיה קשה לעכל את האוכל אפילו אם זה אוכל בריא. לכן, שבו בשקט ובנוח, קחו את הזמן ללעוס היטב ותהנו מהאוכל. זה לא הזמן לצפות בטלוויזיה או לקרוא, אפילו אם מדובר בספר טוב.


ממשיכים לדבר על זה בפורום תזונה טבעית
הוספת תגובה הדפס חזרה
שמי מוניק חסון אלעזר, מטפלת בנטורופתיה , טיפולי מגע כגון שיאצו , רפלק...

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"