טיפול טבעי בכאבי ראש | שיטות טיפול שאתם חייבים להכיר

09/11/2019
כאבי ראש וכמובן מיגרנות חריפות הם הסיבה השכיחה ביותר לביקור אצל הרופא. מדוע כדאי לנסות טיפול טבעי ברפואה משלימה לפני שפונים לנטילת תרופות שונות? לפניכם מספר שיטות טיפול טבעיות שהוכחו כיעילות מאוד וייתכן שאחת מהן תעזור לכם להיפטר מהמיגרנה שלכם לתמיד
מיגרנות וכאבי ראש הם אחת הבעיות השכיחות ביותר שפוגעות בגברים ונשים בכל הגילאים. ניתן להתמודד עם כאבי ראש שמתפרצים מידי פעם עקב שינוי מזג האוויר, חוסר שתייה או שרירים תפוסים בצוואר ובשכמות. אך כשהם הופכים לכרוניים או מלווים בבחילות או רגישות לאור (מיגרנות), יש צורך בהתערבות טיפולית משמעותית – עדיף כמובן טיפול טבעי באמצעות שיטות שונות.

חשוב לומר, יש חולים שדיקור סיני יעשה להם פלאים ועיסוי לא וההפך. לכן, ההמלצה שלנו- תתנסו ותראו מה עושה לכם טוב !

להלן מספר שיטות בדוקות שיכולות לסייע למניעת כאבי הראש או המיגרנות או להקלה בחומרתם:

טכניקת ביופידבק מספקת משוב (פידבק) על מתח השרירים, טמפרטורת העור, קצב הלב, גלי מוח ומדדי גוף אחרים, וכך מאפשרת לאנשים הסובלים ממיגרנות וכאבי ראש חוזרים להפחית את הלחץ והמתח.

קראו עוד:   מה הקשר בין אצבעות קרות לכאבי ראש?

בטיפול טבעי בכאבי ראש באמצעות ביופידבק, מצמידים אלקטרודות מתכת קטנות לעור בתהליך שאינו פולשני, כדי שתוכלו לקבל מידע עדכני, מדויק ואובייקטיבי על התהליכים המתרחשים בגופכם ברגע נתון. מידע זה מוצג במחשב בצורה המובנת למטופל על ידי מספרים, תצוגת גלים חשמליים או צלילים.

במקרה של מיגרנות, מחקרים רבים הראו שינויים בזרימת הדם למוח במהלך התקף ובהפסקות בין התקפים. טיפול טבעי של  ביופידבק מסייע לאמן ולשלוט טוב יותר בתגובות הגוף למתח ולחץ על מנת להפחית את תחושת הכאב ולהשתלט על ההתקף.

טיפול טבעי באבי ראש באמצעות דיקור סיני יכול לסייע בהפחתת המיגרנה ובהקלה על ההתקפים. הדיקור, שהוא אחד הכלים המרכזיים ברפואה סינית מסורתית, משנה את מאזן האנרגיה בגוף, מסייע לשחרור חסימות אנרגטיות בגוף ותורם לייצור חומרים טבעיים בגופנו המקלים על מגוון בעיות.
במהלך הטיפול, המטפל בדיקור סיני מחדיר מחטים מיוחדות ודקות לנקודות ואזורים אשר על פי הרפואה הסינית קשורים לכאבי הראש ולמיגרנות.
החומרים המשתחררים במהלך הדיקור הסיני, כגון סרוטונין ואנדורפינים, מסייעים באופן משמעותי בהקלת המיגרנות על ידי הפחתת כאב, הקלה על לחצים נפשיים והרפיית שרירים.

קראו עוד:  בלי תרופות: כיצד לטפל בכאב ראש ומיגרנה

הדבר שהופך את הדיקור הסיני לגישה מיוחדת במינה לטיפול טבעי בכאבים בכלל ובמיגרנות בפרט הוא העובדה שהשפעותיו נמשכות זמן רב אחרי סיום של סדרת הטיפולים.

עיסוי - מסאז'

מחקרים קליניים שמתפרסמים לאורך שנים רבות, מראים באופן חד משמעי שטיפול עיסוי הוא אחד האמצעים היעילים להקלה על כאבים בכלל ושיפור במיגרנות וכאבי ראש בפרט.
כולנו יודעים שעיסוי יעיל במיוחד בהרפיית ושחרור שרירים, בייחוד אלו שבעורף, צוואר וכתפיים וכן ממריץ את זרימת הדם באזורים הללו. בנוסף לכך, עיסוי טוב מסייע גם להפחתת לחצים ולהרגעת תעוקה נפשית.

רבים מהאנשים הסובלים ממיגרנות וכאבי ראש דווקא בשל מתח השרירים בגב העליון, בצוואר ובעורף. במקרים אלו, עיסוי חלק זה של הגוף עשוי להפחית את התקפי המיגרנה ואף להעלימם.

צמחי מרפא

טיפול טבעי בצמחי מרפא יכולים לסייע רבות להקלת כאבי ראש או מיגרנות ממקור הורמונלי, שמתפרצים בסמוך או בזמן המחזור החודשי. ישנם צמחים כגון בטטת בר מקסיקנית, שיח אברהם או אספרגוס הודי שניתן למצוא אצל מטפלים מוסמכים בצמחי מרפא, המכילים פיטו-אסטרוגנים (מולקולות ממקור צמחי שיש להן פעילות שדומה לזו של הורמון האסטרוגן). צמחים אלו יכולים לסייע לאיזון הורמונלי וכך גם למנוע ולטפל במיגרנות.

במידה והמיגרנות אינן ממקור הורמונלי אלא נובעות ממתח נפשי צמחים כמו לבנדר, פסיפלורה, לואיזה, מליסה בחליטה או מיצוי נוזלי יסייעו לכם בהרגעה ויתמכו במערכת העצבים. ניתן למצוא אותם בכל חנות טבע או לגדל בחצר ביתכם.