טיפול בבעיות גב אחת ולתמיד באמצעות כירופרקטיקה

יוסי דבוש
29/07/2018
אחוז גדול מהאוכלוסייה סובל מבעיות בעמוד השדרה. טיפול כירופרקטי מאתר את שורש הבעיה ומטפל בה מהיסוד. למי הוא מתאים, לאילו בעיות הוא מיועד ומהו טיפול בשיטת NSA? מומחה מסביר
אבי הרפואה היוונית היפוקרטס צוטט במאה ה-5 לפני הספירה באומרו "חפש בעמוד השדרה - תמצא את שורש המחלה". על המוטו הזה מתבססת הכירופרקטיקה, אשר נוסדה ב-1895 על ידי ד"ר דניאל פלמר, שזיהה את יחסי הגומלין בין בריאות עמוד השדרה לתפקוד הגוף.

קראו עוד: נסו זאת בעצמכם: טיפולי סו-ג'וק להקלה על כאבים

הכירופרקטיקה תפסה תאוצה במרוצת השנים בזכות יעילותה, וכיום רבים מטופלים באמצעות שיטה זו. הכירופרקטיקה מצליחה לשים קץ לכאבים, כיוון שתהליך הטיפול נעשה באופן מעמיק ויכול להביא לתוצאות שנשמרות לכל החיים.

טיפול כירופרקטי עשוי לשים קץ לכאבים בגוף

מהי כירופרקטיקה ולמי היא מתאימה?

הכירופרקטיקה עוסקת בבריאות עמוד השדרה, השלד ומערכת העצבים. שיטה זו מיועדת לבני כל הגילאים. זוהי גישה טיפולית עדינה, מדויקת ולא פולשנית, אשר מקדמת את יכולת ההחלמה הטבעית של הגוף, תוך ניצול אופטימלי של יכולותיו והתחשבות במגבלותיו.

בעבר מרבית הפונים לטיפול כירופרקטי היו אנשים שסבלו בעיקר מכאבי גב, צוואר ופריצות דיסק, אך כיום יותר ויותר אנשים פונים לכירופרקטיקה על מנת לטפל בקשת רחבה של בעיות שלכאורה אינן קשורות למערכת השלד, ביניהן קשיי שינה, בעיות עיכול, חרדות, אסתמה, בעיות מפרקים, מיגרנות, הפרעות קשב וריכוז, דיכאון ועוד. בנוסף, גם נשים בהריון ואחרי לידה מסתייעות בטיפולים כירופרקטיים.

המודעות לשמירה על הבריאות ואיכות החיים מביאה גם אנשים ללא בעיות מיוחדות, אשר מעוניינים לשפר את בריאותם, לפנות לכירופרקטיקה. כך, לדוגמה, עומס במערכת העצבים מצטבר בשרירים, במפרקים ובאיברים, יוצר שחיקה וגוזל כמות רבה של אנרגיה מהגוף. טיפול כירופרקטי מסיר את העומס המיותר ומאפשר לאנשים להפחית את המתח בחיי היום יום.

מהי כירופרקטיקה בשיטת NSA?

טיפול כירופרקטי בטכניקת NSA NETWORK SPINAL ANALYSIS)) מאפשר למערכת העצבים "להתארגן" מחדש בצורה יעילה באמצעות מגע עדין ומדויק בנקודות אסטרטגיות בחוט השדרה. פעולה זו משפיעה מיידית על הגוף כולו, שכן כל איברינו מופעלים על ידי מערכת העצבים. ניתן לדמות זאת לשינוי ב"תוכנה": התוכנה מכתיבה הוראות חדשות ולכן יש שינוי בתפקוד ובמה שאנו מרגישים סימפטומטית (כאבים וכו'). שיטה זו מביאה לכך שדפוסי מחלה, כאבים ויציבה משתנים מהבסיס ואינם חוזרים בכל פעם שיש מתח בחיים.

לאילו בעיות בריאותיות הטיפול מתאים?

הטיפול הכירופרקטי בשיטת NSA הינו טיפול באדם - ולא בסימפטום. רוב המטופלים מגיעים לרופא עם תלונות על כאבים או על בעיות בריאות שונות, אך הטיפול ממוקד בגורם לסימפטום ובחיפוש התקלות, במטרה לאפשר למוח לזהות אותן. כאשר המוח מזהה תקלה הוא מתקן אותה תוך התחשבות בסך כל האינפורמציה שיש לו על הגוף, ויודע לעשות את ה"תיקון" מתוך הסתכלות כוללת שמקדמת את מצבו הכולל של האדם, ולא רק את המיגרנה או הכתף הכאובה.

לכמה טיפולים זקוק מטופל ממוצע על מנת להבריא?

מטופל בשיטת NSA יכול לראות שינויים משמעותיים במצבו כבר לאחר ארבעה-חמישה טיפולים, ואם התהליך נעשה לעומק, התוצאות הן, כאמור, לכל החיים. זאת בהנחה שמתבצעים טיפולי תחזוקה, שכן עם הגיל נוצרת שחיקה של הגוף. למעשה, זוהי בדיוק מטרת שיטת NSA: לתת מענה לשחיקה ולהביא למצב בריאותי יציב ותקין בטווח הארוך.