קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
3355
0
 


רעבים בלילה? מה אסור לך לאכול

מערכת תוכן אתר קליניקה
22/02/2020
אתם יודעים שזה לא טוב לבריאות, אבל הבטן מקרקרת בלילה ואתם מתים לטרוף משהו? הכתבה הזו בשבילכם – כל הנזקים של אכילה בלילה, המזונות שאסור לאכול לפני השינה ומה כדאי לעשות כשנתקפים ברעב בשעות הקטנות
מי מאתנו לא היה בנקודה הזו, שמגיע סוף היום ורעב פתאומי מופיע לפתע וגורם לנו לטרוף את כל המטבח רגע לפני הפרישה למיטה? התקפי רעב ליליים הם בדרך כלל תוצאה של אורח חיים לא בריא, תזונה שאינה סדורה ושינה לא טובה. אז איך ניתן להיגמל מהם ואם בכל זאת אוכלים, על אילו מזונות חובה לוותר? כל התשובות.


מאכלים חריפים ומתובלים עשויים להקשות על תהליך העיכול


קראו עוד: למה לא כדאי להתעלם מבטן נפוחה?


הלילה נועד למנוחה של הגוף, לא לאכילה

עבור רבים מאתנו שמנהלים שגרת חיים עמוסה ומלאת לחצים זה לא כל כך משנה, אבל הטבע מעניק לנו מחזוריות קבועה ואיכותית של התנהלות בזמן, ובאופן די מכוון הגוף האנושי פועל בהרמוניה מלאה איתה – כך שעות היום מזוהות עם אנרגיה פעילה של תנועה ועוררות חושים; ושעות הלילה לעומתן, מזמנות איסוף והתכנסות של אנרגיה לקראת היום שלמחרת.  

תפיסה הוליסטית זו מכוונת אותנו ליצירה של מסגרת חיים מאורגנת, המחייבת את הגוף להיות קשוב למקצבי הזמן שהטבע נתן לו. משמעות הדבר היא כי, הלילה נועד למנוחה של הגוף. הזמן הנכון להטענת אנרגיה ותדלוק הגוף, הוא בשעות הבוקר לאחר הצום של הלילה וכמובן במהלך היום תוך פיזור נכון של הארוחות.

אנשים שאוכלים בשעות הלילה מנהלים בדרך כלל סדר יום משובש; הם מתחילים את הבוקר מאוחר, מדלגים על ארוחת הבוקר ולעתים גם על ארוחת הצהריים. בשעות הערב, כאשר מגיעים הביתה עייפים ועצבניים, הגוף מבין פתאום את החסך שנגרם לו ואת נחיצות חומרי הגלם הדרושים לתפקודו ומכאן הוא מתחיל לשוטט בין המטבח לסלון ובין הקפה לעוגה.


עצירות, עייפות מצטברת והשמנה – הנזקים של אכילה בלילה

אדם שבוחר להיות פעיל בלילה, באופן טבעי יפנה למקורות אנרגיה זמינים והפיצוי יתבטא באכילה מוגברת. הבעיה היא שגם חלק מהמזונות הם בעלי אופי מעורר וממריץ, מה שמגביר את רמת הערנות ברמה המיידית, אך לטווח הארוך גורם לעייפות מצטברת. לאלו מביניכם שבוחרים לאכול בשעות הקטנות צפויים השלכות על תפקודים פיזיולוגים נוספים כמו למשל עיכול לקוי או נטייה להשמנה.

אדם שאוכל בשעות הלילה, לרב ידחה את היקיצה או שיתקשה להתעורר. נקודת פתיחה כזו אינה מאפשרת את הזמן הראוי לפעולת מעיים תקינה, מה שגורר דפוסים של איפוק ולימים גם עצירות ותקיעות מטבולית.


רעבים בלילה? לכו על מנות פשוטות כמו פרי טרי או יובש לצד יוגורט


אז מה עושים?

מומלץ ליצור מסגרת אכילה קבועה ומאורגנת, לפזר את שעות האכילה על פני היום ולא לדלג על ארוחות. בשום אופן אין לדלג על ארוחת הבוקר, זו הארוחה הראשונה ביום וגם הארוחה שתכתיב מן הסתם את חלוקת האנרגיה על פני היום כולו. בנוסף, חשוב להקפיד ולאכול את הארוחה האחרונה ביום עד שלוש שעות לפני השינה.


איזה מזונות אסור לאכול בלילה?


מזונות עתירי סוכר ומשקאות המכילים כמות גדולה של קפאין – אם אתם משתייכים לחובבי הקינוחים, משהו מתוק לפני השינה כנראה יעניק לכם הנאה ועונג, אבל קרוב לוודאי לא יגרום לכם לנחת ושלווה. מזונות עתירי סוכר וקפה עשויים לגרום לשבש את תהליך השינה בשל השפעתם המעוררת. בפעם הבאה שאתם חושבים להפוך את פרוסת העוגה לארוחת הערב שלכם, דעו כי מומלץ להקדיש זמן לארוחות, לא לאכול "על הדרך" ולא "בין לבין" ולדאוג לסביבת אכילה נאותה. 


מזונות מטוגנים, עתירי שומנים וחלבונים מן החי – אוכל מטוגן, שומני ורווי בחלבונים מן החי עלול להכביד לעכב את פעולת העיכול ולהכביד על הבטן. באופן כללי, רצוי להימנע מארוחות כבדות בשעות הערב והלילה ולהסתפק בתפריט צנוע וקליל.


מזונות חריפים או מתובלים – תבלינים חריפים או פיקנטים אמנם יכולים להוסיף טעם וגיוון לארוחה, אך בקלות רבה יכולים גם להקשות על תהליך העיכול ולהרגיז את הבטן לפני השינה.

ומה בכל זאת מותר לאכול כשנתקפים רעב?

מומלץ ללכת על מזונות פשוטים כמו פרי טרי או מיובש לצד יוגורט טבעי או דייסה על בסיס שיבולת שועל. ארוחה זו תשקיט את הקיבה ותשרה את מידת השלווה והרוגע הנחוצים להתכנסות של הגוף בשעות המנוחה הלילית.

בנוסף לכך, כדאי לאמץ שתייה של חליטת צמחים כתחליף לקפה המעורר. חליטה מומלצת על בסיס של צמחים מרגיעים ומשרי שינה, כמו פסיפלורה, קמומיל, מליסה ולבנדר.

נכתב בשילוב: נועה יואל, נטורופתית
הוספת תגובה הדפס חזרה
מערכת תוכן אתר קליניקה

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"