קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
1850
0
 


13 דרכים שיעזרו לכם להשתחרר מלחץ

שחר ויצמן
05/08/2015
לחץ ומתח הם חלק בלתי נפרד מחיינו, והדרך שבה אנחנו מתמודדים איתם משפיעה על הבריאות ומצב הרוח. יש דרכים שונות להתגבר על הלחץ. מה עובד, מה לא ומה מתאים לכם?
קשה להתחמק מלחץ ומתח כשאנו חשופים לכמות עצומה של מידע וגירויים, כשצריכים להספיק הכול בקצב המטורף של חיינו. גם אם נדמה שמסתדרים עם הלחץ או לא מודעים לקיומו, אנו משלמים מחיר בריאותי ונפשי, בסופו של דבר. כשגופנו קולט איתותי מצוקה מהמוח, הוא מגביר פעילות של המערכות השונות כדי להתגונן. כשזה קורה לעתים קרובות מדי, אנחנו מתחילים לחוש סימפטומים ומפתחים מחלות כמו דיכאון או ומחלות לב.
 

קראו עוד:   רפלקסולוגיה: הלחיצות שיגרמו לכם להירגע

 

לפניכם מספר טיפים כיצד אפשר להשתחרר מהלחץ. נסו אותם והחליטו מה מתאים לכם:


1. הסתכלו מזווית אחרת – לרוב, הלחץ נוצר בגלל איך שאנחנו תופסים את המצב. אך אם נסתכל מזווית אחרת, אולי נצליח להפחית מתחושת החומרה של המתרחש. במקום להתמקד בחוויה המלחיצה, נסו לראות איך ניתן לשנות את הדברים לטובתנו או את היתרונות, כך הלחץ יפחת ואף יעלם.

2. עצרו לחשוב – עשו עם עצמכם שיחת עידוד, בדיוק כפי שהייתם מדברים עם חבר או חברה טובים. אל תעבירו ביקורת ואל תאשימו את עצמכם, אלא תשאלו את עצמכם: האם הלחץ מוצדק? מה תהיה השפעת האירוע בעתיד? האם אפשר להתמודד עם הבעיה באופן רגוע? מה אפשר לעשות במקום? באיזה מצבים הוכחתי שאני מסוגל להתמודד בצורה יעילה? 

3. תבדילו אם יש או אין מה לעשות? – בדקו אם ניתן לעשות משהו כשאתם נקלעים למצב מלחיץ. הבנה שאין לכם שליטה על המצב עשויה להפחית מהלחץ. אך אם יש מה לעשות, קחו נשימה עמוקה ותתחילו לפעול.

 

 

4. תכננו דרך פעולה - לעיתים לחץ נובע מחוסר אונים. במצב כזה, שבו ורשמו לפניכם את אפשרויות פעולה ודרכי התמודדות. עצם הכתיבה יוצרת הקלה מיידית ונוסח תחושה של כוח ושליטה.

5. תזיזו את עצמכם - כשאנחנו פעילים, אנחנו עסוקים פחות בפחדים שלנו. בחירה איזו פעילות גופנית לעשות, באיזו תדירות, מתי והיכן, מחזירה שליטה על חיינו. יתרון נוסף של פעילות גופנית הוא שחרור אנדורפינים, שעוזרים לשכך כאבים ולהרגיע את הנפש.

6. הקפידו על שעות שינה – תארו לעצמכם שאתם צריכים להתמודד גם עם המצב המלחיץ וגם עם חוסר השינה. אחרי לילה של שינה ללא הפרעות, תוכלו לתפקד טוב יותר ולהתמודד עם כל מה שהחיים מזמנים, כולל מצבי לחץ .

7. התרכזו בנשימה - המוח לא יכול להתמקד בנשימות ובמקביל לחשוב על מה שגורם ללחץ. אפשר לנשום עמוק או להאט את הנשימה, אך אין בכך צורך. מעקב אחר השאיפות והנשיפות יסיט את תשומת הלב מהבעיה המטרידה ויעזור להירגע.

8. תכתבו - כתיבה עוזרת לנתח מצבים לעומק ולהגיע למסקנות צלולות יותר מאשר חשיבה בלבד. אפשר לכתוב באופן חופשי, בלי לסנן או לשפוט, או באופן ממוקד. מומלץ ליצור שאלון שישמש לענות על שאלות כגון: מה הבעיה? מה רצוי? מה מונע להשיג את מה שרוצים? מה האפשרויות ומה המחיר שמשלמים על המצב הקיים? 

9. עשו פסק זמן - רצוי לקחת פסק זמן, אם המצב מאפשר, ולהתרחק מגורם הלחץ. חופשה של כמה ימים, טיול בטבע, נסיעה ארוכה במכונית או משהו קצר יותר כמו אמבטיה מפנקת עם שמנים אתריים, לצאת לרקוד, בישול או כל דבר מרגיע ושובר שגרה יעזרו לכם למלא את המצברים הנפשיים. האמת, שגם ללא מצבי לחץ, כדאי לאמץ את הרעיון של פסק זמן.

10. צחקו - מצאו את הצד המצחיק במצבי הלחץ, כי הומור הוא דרך מצוינת להשתחרר ממתחים ולשמור על פרופורציה. לכו למופע סטנד-אפ, צפו בקומדיה, צפו סרטונים מצחיקים באינטרנט או קראו בדיחות. אם נצחק יותר, נוכל ליהנות הרבה יותר מהחיים ומי שנהנה – לחוץ פחות.

11. קבלו תמיכה מחברים ומשפחה - הקיפו את עצמכם באנשים שתומכים בכם בצורה שמתאימה לכם ביותר. חשוב שתיידעו את קרוביכם מה מחזק אתכם, כי כל אחד זקוק לעזרה ותמיכה מסוג שונה ובמצבים שונים. אל תצפו שחבריכם ינחשו שאתם זקוקים לתמיכה. תלמדו לבקש עזרה, כוונו את קרוביכם וחשוב מכל, הסכימו לקבל את התמיכה והעזרה שמעניקים לכם.

12. אל תשמרו בבטן - שיתוף אחרים בבעיות שלנו עוזר לקבל פרופורציות ולראות שישנם אנשים נוספים שמתמודדים עם אותן בעיות ואף בעיות חמורות משלנו. יתכן שכך אפילו נוכל לקבל עצה מעשית ושימושית שתעזור לפתרון הבעיה. 

למדו לעשות הרפיה ומדיטציה
אין סוף מחקרים הוכיחו שלמדיטציה וטכניקות הרפיה שונות, כמו דמיון מודרך, יש השפעה חיובית על הבריאות והמצב הנפשי. בניגוד לדעה הרווחת בקרב אנשים שלא עשו מדיטציה מעולם, תרגול מדיטציה בסיסית הוא קל ופשוט. 

שבו במקום שקט ונוח והתמקדו בנשימה שלכם. דמיינו את עצמכם במקום שעושה לכם טוב כמו חוף הים, קרחת יער או מעיין קסום והשתמשו בכל החושים כדי להעצים את תחושת הרגיעה וההתחזקות. המשיכו לדמיין מצבים שעוזרים לשחרר את הלחץ, למשל רוח נעימה שמעיפה את הבעיות, בלונים שעפים לשמיים עם כל מה שמטריד אתכם. 
התחילו עם 10 דקות ביום והעלו בהדרגה את משך הזמן עד שאתם מרגישים שאתם מחזירים את השליטה לחייכם. 

הוספת תגובה הדפס חזרה
שחר ויצמן- בעלים ומנהל את "קליניקת ויצמן". מטפל מוסמך ובוגר קמפוס "בר...

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"