קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
14141
0
 


עייפות בוקר? 10 פתרונות טבעיים שיעזרו לכם להרגיש נמרצים

אסתר מנחם
20/08/2018
קמים עייפים ומתקשים לפתוח את העיניים בבוקר? קשה לזנק מן המטה ולהתחיל יום מלא פעילות? כל הדרכים לפי הרפואה הסינית להרגיש נמרצים על הבוקר ולשמור על הבריאות במשך היום. תאמצו אפילו רק טיפ אחד ותרגישו שהעייפות נעלמה 
לפי הרפואה הסינית, בלילה הדם "נח" בכבד ובבוקר הכבד "שולח" אותו לשרירים. לכן, לפי תפיסה זו, עייפות בבוקר נובעת מעיכול חלש וכבד מותש, שלא זכה לשעות המנוחה שהוא זקוק להן. שיא פעילות הכבד, שמסלק רעלים המצטברים בגוף במהלך היום, מתרחשת בין השעות 1:00-3:00 בלילה. אלא שהכבד יכול לפעול ביעילות רק אם אינו עסוק בעיכול המזון, תהליך שיכול להתארך לכדי שש שעות, תלוי בסוג המזון שאוכלים ובכמות מיצי ואנזימי העיכול. לכן, כדאי לסיים לאכול בשבע בערב. 

קראו עוד:  חמשת היסודות ברפואה הסינית - איזה טיפוס אתם?


אבל מי מאיתנו אינו חוטא בארוחה כבדה ומאוחרת, חוסר תנועה, יותר מדי קפאין או מתוקים? לכן, אם רוצים להתחיל את היום ברגל ימין צריך להמריץ את הכבד, שיפזר את הדם לשרירים בבוקר ויכין את הגוף ליום מלא פעילות ופחות עייף.

1. מומלץ לפתוח את היום בשתי כוסות מים ממש עם ההשכמה, כי בבוקר הגוף זקוק להשלמת הנוזלים שאבדו בלילה, במיוחד בקיץ או כשמזיעים. שתיית המים מעודדת את הפריסטלטיקה (התכווצות טבעית של מערכת העיכול). רצוי לדאוג ליציאה בשעות הבוקר המוקדמות, עוד לפני שאוכלים, כי זו  הדרך החשובה לסילוק הרעלים. על פי הרפואה הסינית, השעות בין 5:00 ל־7:00 בבוקר הן שיא הפעילות של המעי הגס ונועדו לניקוי הגוף ולא לעיכול מזון. אלה שמתעוררים מאוחר עלולים לפספס את המועד הטבעי ליציאה ולסבול מעצירות.

2. רצוי לעשות מדיטציה של כ-20 דקות עם ההתעוררות, כשהמוח עדיין לא לגמרי ער (גלי אלפא). זה הזמן שבו אנו יצירתיים ביותר וזה משפיע על כל היום.

 

 

3. כשקמים, מומלץ לרחוץ פנים ולצחצח שיניים, פעולה זו מעוררת את המוח.

4. חצי שעה אחרי שמתעוררים יש לשתות מיץ מחצי לימון סחוט מדולל בכוס מים פושרים. אפשר להוסיף גם כף שמן זית, אם המעיים עובדות לאט מדי.

5. במקום מיץ לימון אפשר לשתות שתי כפיות חומץ תפוחים מדולל בכוס מים, אם רוצים לאזן מצב של חומציות יתר בגוף. כמות גדולה של חומצה בגוף קשורה לכאבים, דלקות ומחלות ניווניות כמו סוכרת.

6. כדאי לקחת כדור פרוביוטיקה (חיידקים ידידותיים). 

7. חשוב לשתות כוס מיץ מירקות דוגמת סלק, גזר, פטרוזיליה, סלרי וכרוב אדום בתוספת זנגוויל. אפשר לגוון עם שייק או מיץ ירקות ירוקים מאחר שהכלורופיל (החומר שמקנה את הצבע הירוק לעלים) עוזר בטיהור הרעלים. המיצים מחזירים לגוף מינרלים חשובים כמו אשלגן ומגנזיום, שחסרים בתזונה המערבית, מוסיפים לגוף אנזימים שנמצאים רק במזון לא מבושל, ומעשירים אותו בנוגדי חמצון, שמשפרים את מצב הרקמות והעור.

8. מומלץ לצאת לצעידת בוקר. הצעידה ממריצה, מגבירה את קצב חילוף החומרים לכל היום ובכך עוזרת לשרוף שומנים ולרדת במשקל. פעילות גופנית שתעשו בבוקר תשפר את מצב הרוח, סיבולת לב ריאה ותזרים את נוזל הלימפה (חשוב לניקוי רעלים).

9. עדיף לעשות מקלחת בבוקר מאשר בלילה ולסיים אותה במים מעט קרים. מקלחת כזו ממריצה את המרידיאנים (ערוצים בהם זורמת האנרגיה בגוף, על פי הרפואה הסינית), מעוררת ועוזרת לסילוק הרעלים מהעור. 

10. אל תוותרו על ארוחת בוקר. על פי התפיסה הסינית המסורתית, צריך לאכול ארוחת בוקר גדולה ועשירה בין השעות 7:00־9:00, זמן שיא הפעילות של מערכת העיכול. על פי חלוקת היממה הסינית חשוב מאוד לאכול בשעה זו. ארוחת הבוקר צריכה לכלול חלבון (לדוגמה: ביצה, טונה, סרדינים ואפילו פסטרמה ביתית מהודו) ופחמימות מורכבות (למשל: לחם מלא, דייסת קוואקר מלא או דייסת דוחן בתוספת תבלינים "מחממים" כמו קינמון או זנגוויל, פריכיות אורז או תירס) עם סלט קטן או ירקות חתוכים בתוספת גרעיני חומוס, זרעי חמניות, אגוזי מלך עם בצל ירוק, פטרוזיליה או כוסברה.

ארוחה כזו מסייעת לכך שרמות הסוכר במוח ובדם נשארות מאוזנות ושומרות על מצב רוח טוב וריכוז לאורך זמן, לעומת אכילת מתוקים כמו קרואסון או קורנפלקס, שעלולים לגרום לתנודות חריפות ברמות הסוכר בדם. 

כמו כן, אפשר לשתות קפה אחד ביום, וגם זה צריך להיות רק אחרי ארוחה, כדי להימנע מרמת סטרס גבוהה אצל אנשים רגישים. כדאי להימנע גם ממיצי פרי, במיוחד אלו התעשייתיים, שאמנם מכילים ויטמינים, אך גם כמות גדולה של סוכר. לדוגמה, על פי תפיסת הרפואה הסינית, מיץ תפוזים, הוא בעל אנרגיה קרירה, מטהר חום, מחליש את הטחול, מפריע לריכוז מגביר ייצור נוזלי גוף וליחה.

נסו לאמץ מספר טיפים, מהר מאוד תרגישו פחות עייפים בבוקר ויותר נמרצים!
הוספת תגובה הדפס חזרה
שמי אסתר מנחם, מטפלת ברפואה סינית , דיקור סיני , נטורופתיה, פרחי בך ו...

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"