ללא תרופות: להקל על מחלות החורף בעזרת טיפול רפלקסולוגי עצמי

אסתר מיכאסקו
19/11/2015
צינון, שיעול ונזלת – כולן תופעות לא נעימות שבהן אנו נדבקים עם בוא החורף. כך תקלו ותטפלו בהן לבד באמצעות הרפלקסולוגיה
החורף בפתח ואיתו מגיעות גם המחלות: הצטננות, נזלת, שיעול. לרפלקסולוגיה דרכים משלה להקל על הסימפטומים ולחזק את הגוף בהתמודדות עם הווירוסים.

טיפול רפלקסולוגי עשוי להקל על צינון, נזלת ושיעול

לא חייבים לסבול מגודש בדרכי הנשימה וסימפטומים אחרים של הצטננות וגם לא מוכרחים לקחת תרופות. כל אחד יכול לעשות טיפול רפלקסולוגי קצר בבית, באמצעות לחיצות בכפות הרגליים, וכך להקל על תופעות אלה. אפשר לעשות את הטיפול גם לבני משפחה וחברים בכל הגילאים, כולל ילדים ותינוקות.

טיפול רפלקסולוגי עצמי למחלות החורף

קודם כול, פנו לעצמכם מעט זמן, כ-10-15 דקות, והתמקמו בנוחות. חשוב שתצטיידו מראש במגבת, מגבונים לחים ומעט קרם שומני שלא נספג מיד או שמן שקדים. רצוי שיהיו לכם גם שמנים אתריים, כמו שמן אקליפטוס, מנטה או לבנדר.

אפשר לערבב מראש קצת קרם או שמן עם כמה טיפות שמן אתרי אחד או מכולם בכמויות הבאות:
למבוגרים ונוער - 5 טיפות לכל רגל סך הכול.
לתינוקות ופעוטות - 3 טיפות לשתי הרגליים יחד.

שבו בנוחות בתנוחה המועדפת עליכם, ישיבה רגילה או מזרחית, והניחו את כף הרגל על גבי הברך הנגדית כשעליה מגבת. נגבו בעזרת מגבון לח ומרחו מעט קרם בשתי הידיים. עסו את כל כף הרגל עם הקרם מספר דקות. בגמר הטיפול ברגל אחת, החליפו רגל.

נקודות הטיפול

ברפלקסולוגיה האיברים והרקמות בגוף משתקפים בנקודות ובאזורים שונים בכף הרגל. עיסוי נקודות אלה יכול לעזור להקלה על הסימפטומים באותם האיברים. חפשו את הנקודות הבאות:

1. נקודות אף-אוזן-גרון
ההשתקפות של אף-אוזן גרון נמצאת באזור המפרק העליון של הבוהן הגדולה, בסמוך לציפורן. עסו נקודה זו בתנועות מעגליות עם מעט שמן ושתי טיפות אקליפטוס, מנטה או לבנדר, כדי להיפטר מהנזלת המטרידה וגם להקל על כאבי גרון. כשחולים, המקום עלול להיות רגיש למגע או כואב, לכן מומלץ לעסות אותו הרבה, אך בעדינות.

2. נקודות הלב ומערכת הנשימה

כל הכרית של כף הרגל, שממוקמת מתחת לאצבעות, היא השתקפות של מערכת הנשימה והלב. עיסוי האזור בצורה יותר עמוקה עוזרת להקל על הוצאת ליחה ובכך גם להרגיע שיעול

3. נקודות מערכת החיסון העליונה
מערכת החיסון העליונה משתקפת בין האצבעות שבכף הרגל. פשוט לחצו ו"סחטו" את האזור שבין האצבעות בעזרת האגודל ואצבע המורה. זה עוזר לחזק את מערכת החיסון, שהיא האחראית על יכולת הגוף להילחם בוירוסים וחיידקים.

טיפול רפלקסולוגי כזה מתאים גם לגדולים וגם לקטנים, ואפילו לתינוקות, ועשוי להקל על הסימפטומים המציקים של מחלות החורף.

שמי אסתר מיכאסקו, מטפלת בכירה ברפלקסולוגיה מעל 25 שנה וכמו כן מטפל...