קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
8833
0
 


10 דברים שיסייעו לכם לישון טוב בלילה

מוניק חסון אלעזר
11/10/2015
מתהפכים שעות במיטה ולא מצליחים להירדם? מתעוררים בלילה ולא מצליחים לחזור לישון? יש לו עבורכם 10 טיפים שיעזרו לכם לישון טוב בלילה
שינה טובה בלילה חשובה מאוד לבריאות הגוף והנפש. כדי לעבור את הלילה בצורה טובה חשוב להתכונן מראש, כבר כשהולכים לישון. אז מהם 10 הדברים שלא מומלץ לעשות לפני שהולכים לישון?

 

קראו עוד: בלי תרופות: כך תטפלו בנדודי שינה 


1. לא להסתכל במסכים
לא מומלץ לצפות בטלפון, טאבלט, מחשב וטלוויזיה לפני השינה, אם אתם רוצים לישון טוב בלילה. האור שנפלט מהמסכים מאט את ייצור המלטונין (הורמון השינה) ופוגע באיכות השינה.

2. לא להעלות את טמפרטורת החדר 
חדר חם מדי מקשה על ההרדמות ומפחית את זמן השינה העמוקה, תופעה המוכרת לרבים בקיץ הישראלי. בקיץ מומלץ לקרר את חדר השינה לפני שהולכים לישון ובחורף לא לחמם אותו מדי. מומלץ להגיע לטמפרטורה של כ-16-20 מעלות ולהוסיף עוד שמיכה. 

 

 

3. לא לצרוך קפאין
הקפאין שנמצא בקפה ובמשקאות אנרגיה רבים נשאר פעיל בגוף בין שלוש לחמש שעות (ואף יותר אצל אנשים רגישים), ולכן הוא מפריע להירדמות ולשמירה על מחזורי השינה. מחקרים הראו ששתיית משקה שמכיל קפאין אפילו עד שש שעות לפני השינה מפחיתה משמעותית את משך השינה. בנוסף, משקאות אלו מעלים את הסיכון למחלות לב וכלי דם, שמחמירים עוד יותר מצבים של חוסר שינה.

4. לא לאכול ארוחה כבדה לפני השינה
לוקח זמן רב לעכל ארוחה עשירה בשומן ובחלבון. ארוחה כזו יכולה לגרום לכבדות בבטן או לצרבת ולהקשות על ההירדמות. באופן כללי עדיף לאכול שעתים-שלוש לפני שהולכים לישון.

5. לא להתאמן בצורה אינטנסיבית
ניתן לעשות פעילות גופנית בסוף היום, אך אם היא אינטנסיבית מדי היא עלולה להפריע לשינה. פעילות מאומצת מעלה את טמפרטורת הגוף, שדוחה הרדמות, ומשחררת אדרנלין, שמגביר את הערנות.

6. לא לשתות אלכוהול לפני השינה
שתיית אלכוהול אמנם יכולה לעזור לכם להירדם, אך היא פוגעת באיכות השינה. למרות שהאלכוהול מסייע להירדם, הוא גורם לשחרור אדרנלין ומעלה גם רמות של קורטיזול (הורמון הסטרס) מאוחר יותר ולכן משבש את מחזוריות השינה ומוביל ליקיצות מרובות במהלך השינה. בנוסף האלכוהול מייבש, מה שמוביל להתעוררות פעמים רבות בלילה כדי לשתות.

7. לא לישון ליד הטלפון 
ההתעסקות בשליחת וקבלת הודעות והצפצופים הנלווים מפחיתים משמעותית את שעות השינה. מומלץ לסגור את הטלפון - ואפילו להוציא אותו מהחדר.

8. לא לעשות דברים מלחיצים
סטרס מתמשך במשך היום משפיע לרעה גם על השינה. לכן לא מומלץ להיכנס לוויכוחים או להתעסק בסגירת חשבונות עם בני הזוג בדיוק לפני השינה. בסוף היום חשוב לקחת את הזמן כדי לשחרר לחצים. עדיף לעשות דברים מרגיעים שגם מנקים את הראש: לקרוא ספר טוב, לשמוע מוזיקה שקטה, לעשות תרגילי הרפיה.

9. לא לעשן במיטה
הניקוטין שבסיגריות הוא חומר מעורר שמחמיר בעיות שינה, בעיקר אם מעשנים לפני שהולכים לישון. הניקוטין מעכב את ההרדמות ומשבש את מחזור השינה. אצל אנשים מעשנים שלב השינה הקלה ארוך יותר, מה שבא על חשבון שלבי השינה העמוקה, ולכן הם באופן כללי עייפים יותר. 

10. לא להתנגד לעייפות במיטה
כשאתם מפהקים בערב, העיניים נסגרות והראש כבד - זה הזמן ללכת לישון. אל תתנגדו לעייפות הטבעית, אחרת תכנסו לסטרס, שהוא עצמו מפריע להירדם. מומלץ ללכת לישון בשעות קבועות (פחות או יותר) כדי שהמוח ידע שזה הזמן "לכבות" את האורות.

ממשיכים לדבר על זה - בפורום נטורפתיה
הוספת תגובה הדפס חזרה
שמי מוניק חסון אלעזר, מטפלת בנטורופתיה , טיפולי מגע כגון שיאצו , רפלק...

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"