קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
1353
0
 


יום לימודים בריא: פותחים את השנה האקדמית

מערכת תוכן אתר קליניקה
23/10/2014
אוטוטו מתחילה שנת הלימודים האקדמית, ואיתה גם האינטנסיביות האופיינית, העומס, העבודות, הלחצים וכל מה שעומד בראש סדר העדיפויות בקרב סטודנט ממוצע השואף להצלחה. אז איך עושים את זה מבלי להיפגע ולהזניח את מאגרי הכוחות שברשותנו, כיצד שומרים על ריכוז בימי לימוד ארוכים ואיך מצליחים לזכור כל כך הרבה פרטים?  


כל אדם נפגש בחייו בדרישה לעמידה בלחצים ובהתנהלות מול עומסים שונים. הסטודנטים ביננו חווים זאת בתקופה מאוד מרוכזת ומשמעותית בחייהם. לעתים הסטודנט יחוש בעייפות, בעומס מנטלי, בייאוש או במיאוס. לעתים יחווה תחושת החמצה או כישלון בשל אי עמידה בעומס המטלות. הבשורות הטובות? ראשית, כולם עוברים את זה בסופו של דבר, כך שמוטב לשחרר את הלחץ. שנית, יש דרכים טבעיות שמסייעות בהפחתת העייפות, בשמירה על ערנות וריכוז וכן בהפגת מתחים מיותרים.


כיצד לשמור על אורח חיים מאוזן בזמן הלימודים?

על מנת לשמר את האנרגיה היצרנית, הצעירה והנמרצת, חשוב תחילה לשמור על מסגרת חיים מאוזנת ושגרה סדורה.

לפחות 7 שעות שינה – לתפקוד מנטלי ופיזי תקין


השינה נועדה לשם מנוחת הגוף והנפש. לאיכות השינה יש חשיבות לעניין התפקוד הפיזי והמנטלי ועל כן מוטב לכולנו לאמץ שעות שינה קבועות. כאשר אנו מחסירים שעות שינה לאורך זמן, או שהשינה משתבשת בגלל עודף לחצים, יהיה לכך ביטוי רגשי ומנטלי. נראה פגיעה בריכוז, ביכולת החשיבה ובזיכרון, כמו גם תחושת עצבנות ומתח נפשי נלווה.

מוטב לסטודנט לסגל לעצמו שגרת יום קבועה, לא ללמוד עד שעות מאוחרות מאד וודאי לא ללכת למיטה עם הספרים וחומרי הלימוד. מומלץ לישון לפחות 7 שעות בלילה ולהשתדל לא להתפתות לתנומות במהלך היום.

ארוחות מסודרות – לשמירה על האיזון האנרגטי


לאופי התזונה וחלוקת הארוחות במהלך היום יש תפקיד בשמירה על מאזן אנרגטי נכון בגוף. כאשר אנו דוחים ארוחה, הגוף חווה צום ונאלץ להשתמש במאגרים קיימים, רמת הסוכר בדם יורדת ולכך יש השלכות על תפקודים פיזיים ושכליים. ייתכנו עייפות, חולשה, בלבול וחוסר ריכוז, סחרחורות, כאבי ראש ואפילו מצבי חרדה. אז מה עושים?

ארוחת בוקר מאוזנת. זו הארוחה הראשונה ביום, לאחר שהגוף צם במשך הלילה ולכן חשיבותה. עבור הסטודנט, ארוחת הבוקר היא הצידה העיקרית להמשך היום הן ליצירת אנרגיה והן לתפקוד יעיל של חשיבה ועיבוד מידע. מוטב לאכול ארוחה מאוזנת, כזו שתכיל פחמימה מורכבת, מנת חלבון ושומן איכותי. כך למשל, אפשר לפתוח את היום במנת יוגורט טבעי עם גרנולה ביתית עשירה ופרי. אפשרות אחרת היא לחם מלא, ביצה, סלט ואבוקדו. המטרה היא לייצר שובע ועל הדרך לספק כמובן את הגלוקוז הנדרש כמקור אנרגיה עיקרי למוח.

פיזור ארוחות נכון. על מנת לשמור על רמות סוכר קבועות בדם, למניעת מצבי נפילה והיפוגליקמיה, מוטב לאכול משהו קטן כל כמה שעות. לא מומלץ לשמור רעב ולהגיע בערב הביתה עם תאווה לחטיפים וזלילה לא מבוקרת. רצוי לתכנן מראש את היום, להכין ארוחות מבעוד מועד ולדאוג גם לארוחות ביניים.

עדיפות לאוכל ביתי. מוטב להצטייד באוכל ביתי ולהימנע ממזונות מעובדים ומתועשים. כך למשל, ניתן להצטייד בקופסא עם ירקות חתוכים, פירות טריים ומיובשים וכן אגוזים למיניהם. אם מכינים כריך, העדיפות היא ללחם מלא ואיכותי כשבתוך הכריך ניתן לשים אבוקדו וירקות טריים, או למשל ממרח פסטו עם גבינת פטה וירקות. היום בכל אוניברסיטה כמעט יש קפיטריה פעילה בה מגישים גם אוכל מבושל וביתי. מומלץ לגשת למזונות נטולי שומן, להתרחק מהשניצל והצ'יפס לטובת קוסקוס עתיר ירקות.

שתייה מרובה – למניעת עייפות וחולשה


מוטב להקפיד על שתייה מרובה, כדי למנוע התייבשות ובעקבותיה מצבי עייפות, חולשה וכאבי ראש.

פעילות גופנית – להפחתת מתחים ולהרמת מצב הרוח


לפנות כחצי שעה ביום לטובת פעילות גופנית מתונה כגון הליכה, שחייה או ריצה קלה. הפעילות תורמת להפחתת המתחים על ידי שחרור אנדורפינים וכך מתייצב מצב הרוח ואתו גם היכולות הקוגניטיביות וכשרי הזיכרון והלימוד.

הפחתת לחצים – לשמירה על נפש בריאה

לחץ לא עושה טוב לאף אחד, וודאי שלא לסטודנט. מומלץ לאמץ טכניקות שונות להפחתת לחצים כגון נשימות ארוכות, מדיטציה או דמיון מודרך.


עוד בקליניקה:
עייפים כל הזמן? הרפואה הסינית יכולה לעזור לכם>
שיפור הזיכרון באמצעות צמחי מרפא>
הפרעות קשב וריכוז - תזונה מתאימה יכולה לעשות את ההבדל>


כיצד לשמור על ריכוז ולשפר את הזיכרון?

כדי לשמור על רמת ריכוז גבוהה ולעודד את יכולת הזיכרון, צריך להזין את המוח ולדאוג לזרימת דם תקינה אל תאי המוח באמצעות:


צמחי מרפא – גינקו בילובה, באקופה, רוזמרין וגוטוקולה טובים לזיכרון

 

 

ישנם מספר צמחי מרפא הנודעים ביכולת שימור הזיכרון, במנגנון של המרצת זרימת הדם אל המוח וכן בהגנה על תאי המוח ופעילות נוגדת חמצון.  הצמחים המובילים הם: גינקו בילובה, באקופה, רוזמרין וגוטוקולה.

ניתן ליטול כמוסות של גינקו בילובה, או לשתות חליטות עם תה ירוק, ג'ינג'ר ורוזמרין – גם לצמחים אלה נודעת תרומה לשיפור כשרים מנטליים וקוגניטיביים.  

המומלץ ביותר הוא להכין פורמולה ברקיחה אישית על ידי הרבליסט או נטורופת המוסמכים לכך. פורמולה אישית נרקחת בהתאם למכלול האנושי שמציג המטופל, וכך ניתן להוסיף גם צמחים עם איכות מרגיעה, ממריצה, נוגדת חרדה. הכל בהתאם לדרישת המטופל.

אומגה 3 – לבניה תקינה של תאי העצב במוח


בתפריט השבועי חשוב לתת דגש על צריכת חומצות שומן החיוניות לפעילות תקינה של המוח. אומגה 3 היא חומצת שומן חיוניות וכחלק מהמבנה השומני של קרום התא, אחראית לבניה תקינה של תאי עצב במוח. מאחר והגוף אינו מייצר חומצות שומן חיוניות, יש לקבלו מבחוץ, אם כתוסף או כחלק מהמזון. כך, ניתן להעשיר את התפריט במנת דג פעמיים בשבוע, לצרוך אגוזי מלך ולפזר זרעי פשתן טחונים בסלט או ביוגורט של הבוקר.
    

ויטמיני B – להגנה על מערכת העצבים


לוויטמינים מקבוצת B  יש תפקיד הן בהפקת האנרגיה התאית בגוף והן בהגנה על מערכת העצבים. חסר בוויטמינים אלה עלול להתבטא בין היתר גם בקשיים קוגניטיביים ובזיכרון. מומלץ ליהנות ממזונות העשירים בוויטמיני B, כגון דגנים מלאים, ירקות עליים, שמרי בירה ונבט חיטה.

נוגדי חמצון – למניעת נזק של רדיקלים חופשיים לתאי המוח


מומלץ להרבות במזונות עתירי ויטמינים כגון ויטמיני C  ו-E, למניעת נזק של רדיקלים חופשיים לתאי המוח. מלבד דגנים ונבטים, חשוב להקפיד על צריכה קבועה ומגוונת של ירקות ופירות. מומלצים מאד בעלי הפיגמנט האדום והסגול, המטיבים עם בריאות המוח.  

מאת: נועה יואל, נטורופתית מוסמכת

הוספת תגובה הדפס חזרה
מערכת תוכן אתר קליניקה

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"