הרפואה הסינית מטפלת בדלקות בדרכי השתן

08/08/2013

דלקת בדרכי השתן היא תופעה שכיחה בעיקר בקרב נשים, המלווה בתסמינים כואבים. בשעה שהרפואה הקונבנציונלית מציעה אנטיביוטיקה כתרופה, לרפואה ההוליסטית מספר שיטות טבעיות לטיפול במחלה ולמניעת הישנותה

דלקת בדרכי השתן היא אחת התופעות השכיחות ביותר אצל נשים. בשל המבנה האנטומי שלהן סובלות ממנה הנשים פי חמש מאשר המין הגברי. תכיפות וצריבה במתן השתן, תחושת התרוקנות לא מלאה, והתכווצויות בבטן המלוות בכאב חד הם התסמינים העיקריים של המחלה, היכולה להופיע בכל גיל.

הגורמים לדלקת הם הגעת חיידקים המתגוררים בקביעות במעי הגס, אל שלפוחית השתן ויוצרים בה זיהום. מעבר החיידקים עלול להיגרם עקב שמירת הגיינה לא מספקת של המקום, צורת ניקוי לא נכונה לאחר התרוקנות, או בעת קיום יחסי מין. דלקת שאינה מטופלת כיאות עלולה להחריף ואף להגיע לכליות, ועל כן חשוב לטפל בה בהקדם.

הטיפול של הרפואה הקונבנציונלית בדלקת בדרכי השתן הוא לרוב אנטיביוטי, ובדלקות חוזרות קיים סיכון שהגוף יפתח חסינות כלפי טיפול זה. הרפואה הסינית מטפלת בחולה ולא במחלה, ומתייחסת לאדם כמכלול כל מערכותיו והבאתן לאיזון, ובהתאם לכך תטפל בגורם לבעיה, גם במקרה של דלקת בדרכי השתן.

עוד בקליניקה:

שירותי רפואה משלימה בבתי חולים>>

מהם המרידיאנים?>>

תופעות גיל המעבר והרפואה המשלימה>>

דלקת בדרכי השתן: התכווצויות בבטן,
צריבה במתן שתן ותחושת התרוקנות לא מלאה
(איור: Shutterstock)

בגישת הרפואה הסינית, דלקת בדרכי השתן נגרמת עקב עודף חום ולחות, וחסימה אנרגטית בטחול ובכליות, האחראיות לדרכי השתן. החום והלחות יבואו לידי ביטוי בתחושת הצריבה שבמתן השתן ובתכיפות ההתרוקנות, בעליית חום הגוף שלעתים מלווה את הדלקת, ובקושי בהתרוקנות מלאה. החסימה האנרגטית פוגעת בזרימת אנרגיה חופשית בערוצי האנרגיה בגוף (מרדיאנים), ולפיכך גורמת לשיבוש פעילות סילוק הפסולת מהגוף  ולחיידקים ניתנת הזדמנות להתפתח.

לפי הרפואה הסינית, המאמינה כי גוף ונפש אחד הם, חסימות אנרגטיות נוצרות עקב תזונה לקויה, חשיפת הבטן ואזור הכליות לקור, וכן מצבים נפשיים של לחץ, מתח, כעסים מצטברים וכיו"ב. על כן בגישה ההוליסטית יש לשמור על חימום ראוי של אזור הבטן, ולהימנע עד כמה שאפשר ממצבי מתח ולחץ. המשפט "שלא לשמור דברים בבטן" יעזור לכם, אם כן, לא רק לפרוק תסכולים שהצטברו, אלא גם לשמור על הבריאות.

דיקור סיני הוא אחת השיטות הנפוצות ברפואה הסינית לטיפול בדלקת בדרכי השתן. הטיפול באמצעות החדרת מחטים עדינות לנקודות הפזורות על פני ערוצי האנרגיה, מחזק את המערכת החיסונית, פותח חסימות, מעודד זרימת אנרגיה חופשית לאיברים החלשים, ותורם לסילוק עודפי חום, לחות ופסולת מהגוף.

גם שיטות העיסוי השונות, ביניהן שיאצו וטווינה (פיזיותרפיה סינית) תורמות להקלה בתסמיני הדלקת, לשחרור לחצים ולהרגעת הנפש. בדומה לטיפול בדיקור, גם השיאצו פועל לשחרור חסימות ולזרימת אנרגיה חופשית בגוף, והטיפול נעשה באמצעות לחיצות בנקודות שעל פני המרדיאנים.

חשוב לדעת גם מה כדאי לאכול וממה מומלץ להימנע במקרים של דלקת בדרכי השתן. מעבר לשתייה מרובה של מים, שהכרחית בזמן דלקת, מומלץ לצרוך חמוציות שיעילות נגד המחלה, פטרוזיליה, עלי סלרי ותה סרפד, שנחשב למשקה משתן. כמו כן מומלץ להרבות באכילת ירקות ושום, הנחשב לאנטיביוטיקה טבעית, וכן בכבד עוף המחזק את מערכת החיסון. גרעיני דלעת מחזקים את מערכת השתן, ואילו יוגורט טבעי מנטרל צמיחת חיידקים מזיקים. כדאי להימנע ממוצרים המעודדים ליחה שיוצרים חום ולחות בגוף, כמו מזון מטוגן, מוצרי חלב בקר, קמח לבן, קפה ואלכוהול, וכן להמעיט במתוקים, המעודדים מגורי חיידקים.

ההומאופתיה מציעה אף היא דרכים להתמודד עם המחלה, ומטפל מוסמך יתאים, לאחר אבחון, תרופה (רמדי) לניקוי רעלים, שתסייע גם למניעת הישנות הדלקת.

קריאה נוספת: מילון צמחי מרפא נפוצים>>

מחפשים מטפל המתמחה בטיפול בדלקת בדרכי השתן? כנסו למאגר המטפלים המוסמכים של קליניקה>>

להשלים את מה שחסר

אתר קליניקה מהווה במה לדיון משותף ולהצגת אסכולות שונות ודעות רבות.
        רוצים להוסיף מידע או לשאול שאלה בנושא?
        לחצו על "הוספת תגובה" ושתפו אותנו.