קליניקה - פורטל לשירותי בריאות: כל המידע על רפואה משלימה , טיפולים , מאמרים ומטפלים

פורטל "קליניקה"
18/02/2018

מרגישים חולשה, עייפות, או סובלים מבעיה כרונית? ייתכן מאד שהאנרגיה שלכם חסומה. כיצד דיקור סיני באמצעות מחטים קטנות יוכל להחזיר לכם את האנרגיה ולשפר מצב רוח, באילו בעיות נפשיות ופיזיות מטפלת השיטה, למי היא טובה ומה הקשר של כל זה למראה צעיר ורענן? התשובות במאמר שלפניכם

דיקור סיני (אקופונקטורה, מלטינית: אקוס – מחט; פונגרה – לדקור) הוא אחת משיטות הטיפול המרכזיות ברפואה המשלימה, ועדויות לשימוש בה קיימות כבר מלפני 5000 שנה, בשימוש במחטי אבן. מאמצע המאה העשרים חדרה השיטה גם אל העולם המערבי, וכיום ניתן למצוא אותה בישראל גם בקופות ובתי החולים, באגפי הרפואה המשלימה.

הטיפול בדיקור מבוסס על האמונה הסינית, לפיה האנרגיה בגוף (צ'י) זורמת דרך 12 ערוצים הנקראים מרדיאנים, ועליהם נקודות דיקור. כל ערוץ אנרגיה משויך לאיברים פנימיים שונים, ובמצבים של חולשה או של חולי, נוצרות חסימות במרדיאנים וזרימת האנרגיה משתבשת.

מטרת הדיקור היא לשחרר אותן החסימות באמצעות מחטים עדינות, ולאפשר לגוף להתחזק ולרפא את עצמו, באמצעות זרימת אנרגיה מחודשת ללא הפרעה.

עוד בקליניקה:

ללא הבדלי גיל או מין: הדיקור מסייע בהקלת בעיות ומחלות מגוונות
(צילום:  Shutterstock)

שירותי הרפואה משלימה בבתי חולים >>

המשלימון עונה: מהם המרדיאנים? >>

רפואה סינית: לרדת במשקל באמצעות האוזן>>

ממחקרים עולה, כי הדיקור הסיני מעודד שחרור אנדורפינים המסייעים לשיכוך כאבים, מעלה את מצב הרוח ומפחית מתח, ועל כן יעיל להפחתת דיכאון ותחושת דכדוך. מעבר לטיפול במצבים רגשיים, הדיקור מסייע בהקלת בעיות ומחלות מגוונות: דלקות, אלרגיות, מיגרנות וכאבי ראש, אסטמה, לחץ דם גבוה, בעיות פוריות וגניקולוגיה, תופעות גיל המעבר, הפרעות שינה, כאבי גב ושרירים, בעיות במערכת העיכול, סוכרת, בעיות בפעילות בלוטת התריס, מחלות עור, ובאופן כללי מסייע לחיזוק המערכת החיסונית של הגוף.

הטיפול אינו מלווה בתופעות לוואי, ופעמים רבות המטופל יחוש הקלה בתסמינים לאחר מספר טיפולים בודד (תלוי בבעיה ובמידת עצמתה).

הרעיון המרכזי העומד בבסיס הדיקור הסיני הוא אבחון גורם הבעיה, ולאחר מכן טיפול בשורש ולא רק בסימפטום. האבחון מתבצע דרך שיחה עם המטופל, האזנה לדופק שלו ובדיקת הלשון. בחירת נקודות הדיקור מתבססת על מספר משתנים, ביניהם מצבו הפיזי והנפשי של המטופל, גילו ואפילו עונות השנה. בהתאם לכך, קיים שוני בטיפול בין אדם לאדם, גם אם הסימפטומים לבעיה זהים.

תאוריית חסימת הצ'י ושחרורה על ידי דיקור פועלת גם בתחום האסתטיקה, באמצעות דיקור קוסמטי. עם תהליך ההזדקנות, כמות הצ'י שזורמת לפנים מופחתת, ובהדרגה עור הפנים מתייבש ומתחיל בתהליך התקמטות. דיקור קוסמטי בפנים מעודד חידוש טבעי ורענון של העור, ניקוז רעלים ויצירת תאים חדשים. טיפול אנטיאייג'ינג טבעי, בטוח וזול יותר מבוטוקס.

שיטת הדיקור הסיני יעילה גם בטיפול בילדים, ברוב המקרים אף יותר מאשר במבוגרים: היסטורית המחלות קטנה יחסית לעומת מבוגרים ותהליך ההחלמה מהיר יותר,ונדרש מספר קטן יותר של טיפולים. בדיקור סיני לילדים השימוש נעשה במחטים קטנות ודקות יותר, על פחות נקודות דיקור ולמשך פחות זמן. הדיקור הסיני בילדים תורם לחיזוק המערכת החיסונית הטבעית בגופם, יעיל נגד כאבי אוזניים, הפרעות קשב וריכוז, פתרון בעיות במערכת הנשימה, במערכת העיכול, פתרון הפרעות שינה, הרטבת לילה, בעיות רגשיות, אלרגיות, בעיות עור, דלקות עיניים, בעיות נוירולוגיות כגון כאבי ראש ובעיות התפתחותיות.

דיקור סיני יעיל במיוחד לנשים בגיל המעבר שכן הוא תורם לאיזון פעילות המערכת ההורמונלית ומשפיע לטובה על גלי חום - תופעה שממנה סובלות נשים רבות בתקופה זו. הדיקור מרגיע מצבי רוח משתנים ומשפר את השינה.

שיטת הטיפול מתאימה גם לאוכלוסיית גיל הזהב: כאבי פרקים, הפרעות לחץ דם ובעיות במערכת העיכול הם רק חלק מהתופעות שאוכלוסיה זו מתמודדת עמן, והדיקור מסייע להקלה על תופעות אלה, בעבודה על נקודות הדיקור המתאימות.

לסיכום, שיטת הדיקור הסיני מתאימה לכל אחד, ללא הבדלי גיל או מין. היא נטולת תופעות לוואי או כאבים, ובשילוב תזונה מתאימה וצמחי מרפא, יעילה לטיפול בתחלואות ובהקלה על התסמינים המלווים אותן. הדיקור אינו סותר טיפול רפואי, ופעמים רבות אף נותן מענה לבעיות כרוניות, שלא מצאו מענה ברפואה הקונבנציונלית.

קרא עוד על דיקור סיני במילון המונחים של קליניקה>>

מחפשים מטפלים מוסמכים המתמחים בדיקור סיני? לחצו כאן >>