קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
8703
0
 


טיפולים משלימים להורדת לחצים

מערכת תוכן אתר קליניקה
05/05/2019

המצב הביטחוני בישראל בימים האחרונים מעורר לחצים וחרדות אצל מרבית תושבי ישראל. הרפואה הסינית מציעה שיטות מגוונות להרגעה ולהורדת לחצים. תזונה המבוססת על מזון מוצק, החלפת הקפה בתה צמחים , טיפולי שיאצו, דיקור ופעילות גופנית יסללו לכם את הדרך להתמודדות טובה יותר עם המצב הקיים


 

 

   טיפולים הכוללים מגע יעילים מאד להרגעת הנפש והורדת המתח (צילום: Shutterstock)

 

 

בקצב החיים של השבוע האחרון, כמעט ואין אדם שאינו חווה לחץ. המצב הביטחוני בישראל הפך את שגרת החיים של מרבית תושבי ישראל לשגרת חרדה, בלי להתייחס בכלל לבעיות הכלכליות, הציפיות בעבודה ובבית. הרפואה הסינית, שרואה בקשר הדוק בין הגוף לנפש, מתייחסת למצבי חרדה ולחץ כחוסר איזון אנרגטי של הלב. תזונה המבוססת על מזון מוצק, שתייה מרובה של מים ועיסוי בשמנים אתריים הם רק חלק משיטות הטיפול המומלצת של הרפואה הסינית לחיזוק הגוף והנפש במצבי חרדה מתמשכים.

 

כל עוד חווים לחץ לזמן קצר, הגוף אינו ניזוק – ההורמונים המופרשים בעת מצב של לחץ נפשי או פיזי מעוררים את הגוף ומעניקים לו כוח שחיוני לריכוז ומטרה ממוקדת ולביצועה. הבעיה מתעוררת כאשר הלחץ הופך למתמשך וליום יומי. סימפטומים שונים עלולים להופיע כגון הפרעות שינה, בעיות במערכת העיכול, בעיות עור, מיגרנות, בעיות נשימה, חוסר סבלנות, דיכאון וחרדות. לחץ נפשי לאורך זמן מחליש את המערכת החיסונית, ועלול לעורר מחלות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה, עודף כולסטרול ובמקרים חמורים אפילו סרטן.


הגישה ההוליסטית של הרפואה הסינית, המכירה בקשר ההדוק שבין גוף לנפש האדם, מייחסת למתח נפשי את הגורם הראשון להיחלשות מערכת החיסון.

 

למטפלים בחרדה ברפואה הסינית>>

 

 

קיימות שיטות שונות ברפואה הסינית לטיפול ולהרגעה במצבי לחץ מתמשכים, החל מתזונה ועד לדיקור:


תזונה נכונה - חלק גדול מהסובלים ממצבי לחץ ומתח מתמשכים, סובלים גם מהקאות ומבעיות במערכת העיכול, מה שפעמים רבות מוביל לחולשה. על כן חשוב מאוד לספק לגוף את מרכיבי המזון החיוניים לו בעיקר במצבים אלה, יש להקפיד על מזון מוצק וקל לעיכול (כגון תפוחי אדמה, אורז) ועל שתיית מים וצריכת מינרלים חשובים, כגון מלח, אשלגן ונתרן על מנת למנוע התייבשות, אך מומלץ לאכול מנות קטנות, ובשעות קבועות ביום. קפה, שוקולד וגבינה צהובה הם מוצרים שכדאי להוריד לגמרי מהתפריט לסובלים ממצבי מתח, ולחילופין, לשתות כמה שיותר תה צמחים (קמומיל, נענע, לואיזה או פסיפלורה) שתורמים להירגעות. במצב של התייבשות, ניתן לשתות מים רתוחים עם סוכר ומעט מלח.

 

ויטמין C הוא ויטמין שנפגע כתוצאה ממתח ממושך, וכדי למנוע חסרונו בגוף מומלץ לצרוך פירות הדר, עגבנייה, כרוב, ושאר מזונות שבהם הוא מצוי. קיימים מזונות שמחלישים את מערכת העצבים, ועל כן לא כדאי לצרוך מהם במצבי מתח. מדובר במזונות על בסיס קמח לבן וסוכר לבן. מנגד, מומלץ לצרוך מזונות המבוססים על חיטה מלאה, דגנים מלאים, ירקות ירוקים, דגים, קטניות ואגוזים.


עיסויים - מגע גופני, ובכלל זה עיסוי, טווינה (פיזיותרפיה סינית), שיאצו ורפלקסולוגיה יעילים מאוד להרגעת הנפש ולהורדת מתח. העיסוי מעודד זרימת אנרגיה בגוף בערוצי האנרגיה, ובכך משחרר אזורים חסומים ומאפשר זרימת דם חופשית. הלחיצות הקבועות על נקודות שפזורות על פני ערוצי האנרגיה, מעוררות את מערכת העצבים הפועלת במצבי רגיעה, וזו מפרישה הורמונים התורמים לשלווה ולשקט.


דיקור סיני - על פי הרפואה הסינית, מצב של לחץ הוא מצב של פגיעה בתפקודו האנרגטי של הכבד. בטיפול בדיקור סיני מוחדרות מחטים דקות לנקודות שנמצאות על פני ערוצי האנרגיה בגוף, על מנת לפתוח חסימות ולאפשר זרימת אנרגיה תקינה ככלל, וזרימת האנרגיה בכבד בפרט. הטיפול בדיקור מפחית סימפטומים של לחץ וחרדה, תורם לרפיון השרירים, להורדת קצב הלב ולהפחתת לחץ הדם. הטיפול מחזק את המערכת החיסונית ומעודד שחרור אנדורפינים, התורמים לתחושת רוגע.


את הדיקור הסיני ניתן להשלים בצמחי מרפא טבעיים, בהתייעצות עם מטפל מוסמך, המתאימים לאיזון נפשי. את הצמחים הטריים אפשר לבשל במים, לסנן ולשתות. בין הצמחים שנחשבים ליעילים לטיפול במצבי מתח ניתן למנות את צמח הפסיפלורה, צמח הוולריאן וצמח הקאווה.


שמנים אתריים - שמנים שניתן לעשות בהם שימוש על ידי שימוש במבער, או כתוספת לאמבט חם, בטפטוף טיפות ספורות ובערבוב עם שמן בסיס (דוגמת שמן שקדים). השמנים הידועים בסגולותיהם המרגיעות הם למשל שמן לבנדר, יסמין, קמומיל, ילנג ילנג, מליסה ותפוז.


פעילות גופנית - על פי הרפואה הסינית, פעילות גופנית מסייעת להזרמת הדם והאנרגיה בכבד. זה לא סוד שספורט משחרר אנדורפינים לגוף שתורמים לתחושת אופוריה ורגיעה. על כן מומלץ להתמיד בפעילות גופנית, ובכלל זה גם יוגה, שיכולה לסייע גם בהרפייה ובהרגעת הנפש.


שיטות נוספות להרגעת הגוף ולאיזון הנפש התורמות להרפיית השרירים הן מדיטציה, שימוש בדמיון מודרך ואפילו מוזיקה - בעלת השפעה גדולה, נפשית ופסיכולוגית, על הגוף. אבל כל זה לא יהיה שווה כלום אם לא תנשמו נכון, ועל כן העצה הכי חשובה היא כמובן לא לשכוח לנשום נשימות אטיות ועמוקות דרך האף. כן, גם במצבי לחץ.

 

 

       להשלים את מה שחסר

        אתר קליניקה מהווה במה לדיון משותף ולהצגת אסכולות שונות ודעות רבות.
        רוצים להוסיף מידע או לשאול שאלה בנושא "טיפול משלים להורדת לחצים"?
        לחצו על "הוספת תגובה" ושתפו אותנו.

  

הוספת תגובה הדפס חזרה
מערכת תוכן אתר קליניקה

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"