קליניקה - פורטל בריאות, טיפול טבעי ורפואה משלימה הגדול בישראל. טיפולים , מאמרים ומטפלים של רפואה טבעית
בריאות
4124
0
 


רפואה סינית ונטורופתיה: טיפים ומתכונים להפחתה במשקל

מערכת תוכן אתר קליניקה
13/04/2014

מאילו מזונות כדאי להימנע, אילו מזונות מעודדים תחושת שובע, ומדוע חשוב לפתוח את הבוקר במקלחת חמה וקרה לסירוגין? מומחית לרפואה סינית ונטורופתית מספקות המלצות ומתכונים המסייעים להרזיה

על פי הרפואה הסינית, עודף משקל משמעותו חוסר איזון בטחול או בכבד. הטחול אחראי לתפקודה התקין של מערכת העיכול, ואילו הכבד אחראי לזרימה תקינה של אנרגיה ודם. כיוון שבגישה ההוליסטית (הוליסטי=שלם) של הרפואה המשלימה, גוף ונפש האדם קשורים זה בזה בקשר הדוק, הרי שטחול וכבד מאוזנים באים לידי ביטוי גם באיזון נפשי ורגשי.

 

הרפואה הסינית מסייעת לירידה במשקל וכוללת תפריט תזונתי, דיקור וצמחי מרפא, ומותאמת באופן אישי למטופל על בסיס אבחון. עם זאת קיימות מספר המלצות תזונתיות כלליות שניתן ליישם על מנת לתרום לתהליך של הפחתה במשקל:

- יש להעדיף דגנים מלאים ופחמימות מורכבות, התורמים לתחושת שובע, על פני פחמימות פשוטות. כך למשל כדאי לצרוך אורז מלא ולחם מחיטה מלאה, ולהמעיט באכילת קמח לבן, אורז לבן וסוכר לבן.

- כדאי לשלב בתפריט היומי סיבים תזונתיים, המסייעים לחילוף החומרים ותורמים לתחושת שובע.

- מומלץ מאד לשלב בארוחות ירקות, בעיקר מוקפצים או מאודים, וכן חלבונים מן החי כמו דגים, קטניות, ביצים או עוף.

- מומלץ לצרוך מזונות המכילים חומצות שומן חיוניות, כמו שמן זית, אגוזים, שקדים, זרעי פשתן ואבוקדו.

- מומלץ להפחית באכילת מוצרי חלב, מזון מעובד או מתוקים למיניהם, ולהימנע ממזון מתובל יתר על המידה המעורר תחושת רעב.

- כדאי להקפיד על שלוש ארוחות מסודרות ולהימנע מנשנושים, ולא לדלג על ארוחת בוקר. לא לחינם יצא לה שם של הארוחה החשובה ביותר ביום. חשוב להקפיד גם על שתיית מים במשך היום, ולהימנע מאכילה בשעות הלילה, שמכבידה על מערכת העיכול.‏

 

מתכונים המסייעים להפחתה במשקל


דוק' רויטל שבי, רופאה מומחית לרפואה סינית, מספקת שני מתכונים המסייעים להפחתה ‏במשקל:‏


מרק לוביה

מדובר במרק משביע, עתיר חלבונים, ויטמינים ומינרלים, הפועל לזירוז פעילות ‏בלוטת התריס ומסייע להוצאת נוזלים מיותרים מהגוף. המרק מפחית תיאבון, ומעודד ‏הרזייה על ידי הוצאת ליחה מהגוף - ברפואה הסינית הליחה נחשבת לשומן שהצטבר מתחת לעור.‏

המצרכים:‏
‏1 כוס לוביה יבשה (סוג של שעועית)‏
‏1 בצל
‏1 שן שום
‏2 גזרים חתוכים לקוביות
‏1 פטריית שיטקי
‏2 גבעולי סלרי
‏1/2 כוס ברוקולי
‏3 כפות רסק עגבניות, או 1 כוס עגבניות קלופת וחתוכות ‏
‏1 כפית כורכום
‏3 כפות שמן זית
מלח ופלפל לפי הטעם (ניתן להשתמש באצות ים במקום מלח) ‏
למעוניינים להפוך את המרק לבשרי, ניתן להוסיף 4 שוקי עוף.

 

אופן ההכנה:‏
מכניסים את כל המצרכים לסיר, מוסיפים 4 כוסות מים, מביאים לרתיחה ומבשלים על אש ‏נמוכה במשך כשעה.‏

 

 

תבשיל קטניות ואורז

תבשיל שמסייע לניקוי הכבד ומפחית תיאבון. הוא מתאים במיוחד ‏לשבוע הראשון של מי שמתחיל בדיאטה, שכן התבשיל מנקה רעלים מהדם ובפרט מהכבד, ‏ואף מסייע בגמילה ממתוקים.

 

המצרכים:‏
‏2 בצלים
‏1 שן שום
‏1 גבעול סלרי
‏2 כפות שמן זית

2 כוסות קטנית מאש
‏1/2 כוס אורז מלא שהושרה 24 שעות
‏1 כוס כרוב ירוק חתוך
אצות ים (במקום מלח)‏
מעט פלפל שחור

 

 

אופן ההכנה:

 

מחממים את שמן הזית בסיר, ומאדים את הבצלים עם השום והסלרי. לאחר האידוי ‏מוסיפים את המאש, הכרוב והאורז, וכן מים רותחים בגובה של כ-2 ס"מ מעל גובה המאש. ‏מתבלים במלח ובאצות ים. מבשלים על אש נמוכה בין 20-30 דקות, תוך ערבוב מדי כמה ‏דקות.

 

דוק' ורד מיוחס מאיר , מטפלת ברפואה משלימה המתמחה בין היתר בנטורופתיה, מספקת ‏המלצות תזונתיות ואחרות, לשמירה על משקל מאוזן:‏

  

- יש לפתוח את היום במקלחת חמה וקרה לסירוגין: מתחילים עם מים חמים, עוברים לקרים ‏ועושים זאת במשך שלושה

מחזורים (מסיימים במים קרים). אולי לא מאד נעים בחורף, ‏אולם לטענת מיוחס מאיר "מדובר במקלחת שממריצה את

מחזור הדם, משפרת תהליכים ‏של חילוף חומרים בגוף ומגבירה ערנות".‏

 

- לאחר המקלחת, ממליצה מיוחס מאיר על שתיית כוס מים פושרים, מעורבבים בחצי לימון ‏סחוט וכף שמן זית מכבישה קרה, "לניקוי מערכת העיכול משאריות יום האתמול, לשימון כלי ‏הדם ולחיזוק המערכת החיסונית".

 

- לארוחת בוקר היא ממליצה על פרוסת לחם מחיטה מלאה עם טחינה או חומוס, או לחילופין ‏יוגורט עם גרנולה וכוס מיץ טבעי.‏
 

- במהלך היום מומלץ לאכול פירות וירקות כארוחות ביניים, ובארוחות צהריים וערב לשלב ‏פחמימות מורכבות, קטניות או חלבונים עם סלט ירוק. תה צמחים ירגיע את מערכת העיכול ‏ואת הגוף.‏

 

(צילום: Shutterstock)

 

       להשלים את מה שחסר

        אתר קליניקה מהווה במה לדיון משותף ולהצגת אסכולות שונות ודעות רבות.
        רוצים להוסיף מידע או לשאול שאלה בנושא "הפחתה במשקל בעזרת רפואה משלימה" ?
        לחצו על "הוספת תגובה" ושתפו אותנו.

  

הוספת תגובה הדפס חזרה
מערכת תוכן אתר קליניקה

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"